Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VPN met een Fritz!box 7340

Pagina: 1
Acties:

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Ik kwam laatst op het idee om een richting huis te maken ivm de vele geblokkeerde services.
Dit kun je doen met proxy of VPN, ik heb voor dat laatste gekozen. Thuis staat een Fritz! 7340, onderweg gebruik ik een asus of hp-laptop.

Ik heb dmv het Fritz VPN Config programma configuratiebestanden gemaakt en deze in client(notebook) en
server(Fritz!) ingeladen. Ik krijg echter met geen mogelijkheid een vpn-verbinding tot stand, zowel met de Fritz!-software als met de VPN-client van Windows of Ubuntu. Andere inloggegevens werken niet, andere programma's ook niet, zelfs vioa andere internetverbindingen werkt het niet. :(

Vraag: Wat kan ik nog meer doen om de VPN-verbinding te laten connecten?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
Wat voor melding krijg je? Ik heb het voor externe klant met een 7340 gewoon probleemloos werkend gekregen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Waar test je het?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-11 00:02
Excuses voor de late reactie.

Ik krijg de volgende melding:

"A server error occured during import of the file
C:\Users\...\vpnuser_emailadres.cfg.
Importing the VPN connection failed."

Ondertussen is het me 1 keertje gelukt de connectie te importeren maar toen gaf hij andere verbindingsproblemen aan. Het is geen firewall-probleem en het is getest via verschillende internetverbindingen(ook intern netwerk). Dat profiel is toen deleted, nu heb ik weer het eerste probleem... :(

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:49
Heb je dezelfde versie van de software waarmee de configuratie is gemaakt als die waarmee je de VPN op de client installeert? Ik heb daar wel eens wat gedonder mee gehad.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:43

Prx

Als je de nieuwe versie van FritzOS hebt geïnstalleerd waar je ook VPN gebruikers aan kunt maken (Users met VPN privileges), dan raad ik aan om gebruik te maken van de Shrew Soft VPN Client.

Met die client heb je wat meer mogelijkheden om het geheel in te stellen. Natuurlijk is het even uitzoeken hoe, maar gelukkig helpt een goede uitleg altijd een hoop. :)
Pagina: 1