Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Korte beschrijving:

Ik ben op zoek naar een interieurontwerp programma voor beginners/amateurs, met een lage learning curve, maar wel met de mogelijkheid om "foto realistische" renders te maken. Dat tweede mag al dan niet via een bepaalde functionaliteit.

Lange beschrijving:

Ik ben nu al een paar dagen zoet met het googlen en uitproberen van interieurontwerp software, maar tot op heden heb ik nog niet het gevoel dat ik de juiste te pakken heb.

Mijn wensen zijn als volgt:
- Lage learning curve
- Basisprogramma liefst gratis
- Foto realistische renders (must have eis), al dan niet betaald
- Geen Sims achtige renders
- Geen voorkeur voor webbased of lokale installatie, beide mag
- Liefst de mogelijkheid om op een 2D canvas te ontwerpen, maar met een 3D weergave

Wat heb ik zelf gevonden en geprobeerd?
- Sweet Home 3D -- zeer gebruikersvriendelijk -- erg lelijke renders
- Autodesk Homestyler (webapp) -- gebruikersvriendelijk -- mist erg basale functies -- renders gaan via een of andere cloud service in 640x400 resolution -- relatief traag (webapp)
- Sketchup Make (ism Shaderlight) -- hoge learning curve -- ontwerpen in 3D wereld "ligt mij niet"
- pCon Planner -- hoge learning curve -- zeer uitgebreid -- basale functies erg moeilijk in uitvoer (bv stoel draaien)
- Roomeon -- crappy webapp -- onoverzichtelijke interface

Vraag:
Graag zou ik door anderen gewezen worden op een programma welke niet in bovenstaande lijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broflodge
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-04 13:05
Hoi Gusev,

Wat je voor ogen hebt conflicteert behoorlijk met je wensen. Je wenst 'fantastische' resultaten zonder al te veel moeite? Het klik-klik-klaar concept is voor sommige doeleinden niet bepaald mogelijk, zeker als je een professioneel resultaat wenst. Je noemt Sweet Home 3D. Ik denk dat, gezien je voorwaarden, deze software toch de beste keuze is. En zijn die renders nu echt zo lelijk? Ik zie toch erg acceptabele resultaten in de gallery op de site...
Misschien is dit iets dat je nog kunt proberen?: http://lumion3d.com/free/ Ik ben er enigszins mee bekend; je moet er even inkomen, maar het werkt wel leuk. Er is ook een (uitgebreidere) betaalde versie...

Succes,
broflodge

You are not an individual. You are a data cluster_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:08
Hi, ik wil absoluut geen klik klik klaar concept, maar voor huis tuin keuken zaken wil ik niet een learning curve van een jaar :). Bedankt voor het reageren! Ik ga Lumion uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik zou dan toch sketchup nemen, learning curve is extreem laag en er is al veel content beschikbaar op het net. Renderen zou je dan weer in een ander programma kunnen doen waar je de sketchup in importeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-04 15:22
Alvorens je platen gaat krijgen zoals Sweet Home 3D ben je denk ik toch wel even bezig hoor. Laat staan dat je daar voorbij wil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broflodge
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-04 13:05
Ernemmer schreef op maandag 21 april 2014 @ 21:09:
Ik zou dan toch sketchup nemen, learning curve is extreem laag en er is al veel content beschikbaar op het net. Renderen zou je dan weer in een ander programma kunnen doen waar je de sketchup in importeert.
Indigo Renderer is dan een goede keuze. Levert zonder leercurve al prettige plaatjes op en na enige verdieping is ook dat stapje verder best te doen... De basic-versie van IR is gratis, enige beperking is dat maximaal op 0.7Mpx kan renderen en een watermerkje rechtsonderin je render. IR is snel (GPU based) en unbiased. Volledige versie is scherp geprijsd en af & toe geeft men leuke korting. Binnenkort komt versie 3.8; dan zal er wel weer een actie zijn! Zie: http://www.indigorenderer.com/

You are not an individual. You are a data cluster_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Bij diverse interieur opleidingen gebruiken ze VectorWorks. Daar zal je gewoon tijd in moeten steken als je het wil leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik gebruik zelf http://www.chiefarchitect.com/, maar dat is misschien weer wat overkill voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:41

SomerenV

It's something!

Volgens mij gaan gratis, lage learning curve en fotorealistische renders niet echt samen. Verder ben ik niet thuis in dit soort programma's dus kan je er geen aanraden maar ik wilde je even uit die droom helpen.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Je zou 3dsmax kunnen proberen voor 30 dagen, dan kan je alles gebruiken inclusief de iray renderer die perfecte plaatjes kan maken. Dit programma zal alleen wel iets meer tijd vergen om te leren.
Je zou het ook vanuit sketchup kunnen exporteren naar 3dsmax en dan kan je daar wel redelijk snel al leuke renders in maken.
Pagina: 1