Ik ben momenteel aan het rondkijken voor een juiste configuratie voor de PC van m'n schoonouders.
Niet heel veel bijzondere wensen:
- Snel met internet/office taken etc
- Af en toe een simpel spelletje
- Toekomstbestendig
Ik heb de volgende configuratie bedacht die mooi binnen budget valt:
De huidige monitor, toetsenbord en muis worden hergebruikt. Qua grafische prestaties is de onboard kaart voldoende m.i. Een simpel DVD-brandertje heb ik in deze lijst niet opgenomen.
Ik ben met name benieuwd naar jullie mening m.b.t. de voeding. Ik wilde eerst voor de corsair 600m gaan, maar begreep al dat deze gebruik maakt van goedkopere onderdelen en dat de XFX door Seasonic wordt gemaakt.
Tevens las ik nog iets over voeding compatibiliteit met de Haswell core in low power modes, maar als ik het goed begrijp kan ik dit gewoon uitzetten in de BIOS en is het voornamelijk een marketingzaak.
Alvast bedankt!
Niet heel veel bijzondere wensen:
- Snel met internet/office taken etc
- Af en toe een simpel spelletje
- Toekomstbestendig
Ik heb de volgende configuratie bedacht die mooi binnen budget valt:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 46,85 | € 46,85 |
| 1 | Antec One | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 52,- | € 52,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 473,65 | |
De huidige monitor, toetsenbord en muis worden hergebruikt. Qua grafische prestaties is de onboard kaart voldoende m.i. Een simpel DVD-brandertje heb ik in deze lijst niet opgenomen.
Ik ben met name benieuwd naar jullie mening m.b.t. de voeding. Ik wilde eerst voor de corsair 600m gaan, maar begreep al dat deze gebruik maakt van goedkopere onderdelen en dat de XFX door Seasonic wordt gemaakt.
Tevens las ik nog iets over voeding compatibiliteit met de Haswell core in low power modes, maar als ik het goed begrijp kan ik dit gewoon uitzetten in de BIOS en is het voornamelijk een marketingzaak.
Alvast bedankt!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4