Vervanging fan of vervangende kaart GTX 560 Ti

Pagina: 1
Acties:

• swizard
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 05-02 12:54
Hallo mensen, alvast bedankt voor het lezen.

Ik heb sinds een paar weken last dat de fan van mijn GeForce GTX 560 Ti (1gb) behoorlijk slecht is gaan werken. Nu heb ik stof verwijderen en dergelijke al geprobeert, maar dit mocht niet baten. Zou ik het beste vervangende fan kunnen kopen? (zoja waar) of moeten kijken naar een vervangende videokaart? Wellicht zou ik deze kunnen upgraden (zitten momenteel 2xGeForce GTX 560 Ti in, 1tje werkt nog perfect), of krijg je dan weer problemen met de sli brug die er tussen zit?

Mijn budget is redelijk ruim, dus als je denkt 'nou daar kan zeker nog een upgrade in voor een goede prijs', kan dat ook.

Overige informatie:
Intel Core i5 2500K CPU @ 3.30GHz
ASrock P67 Extreme4 Gen3
2x4GB DDR3 Ram (Corsair)

Alvast heel erg bedankt voor je antwoord! :)

[ Voor 8% gewijzigd door swizard op 12-03-2014 01:02 ]

• KofjeKoppie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-02 18:32

KofjeKoppie

Professioneel prutser

Je kan ook een aftermarket cooler erop zetten. Waterkoeling is trouwens ook een optie, maar misschien buiten je budget of iets wat je niet wilt. Heeft je huidige kaart een reference cooler?

Verstuurd vanaf mijn magnetron

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
Hmm slechte lagers, probeer eens wat glijmiddel (jep voor echte mannen Durex) tussen die lager te doen. Ik had dat ook met mijn oude GTX660 Ti, wat glijmiddel ertussen en het loopt als een zonnetje. Niet te veel anders gaat het druipen.

Je moet er glijmiddel indoen en dan met de lager opening naar boven (dus zeg maar de onderkant van de fan) dan even een uurtje of 2 laten draaien en dan zou de herrie al minder moeten zijn.

Je kan alleen dezelfde videokaart in SLI zetten. Dus het moet dan per see een GTX560TI zijn. Een GTX660TI met 560Ti kan je vergeten. GTX 660Ti SLI is ook niet gek, dan verpats je die 560Ti die nog goed is.

Aftermarket koeler kan ook. Spire Slimod 282 is een erg goede graka koeler die niet zo OP is als de Arctic Accelero Xtreme Die Arctic is een erg goede koeler. Die Slimod komt er het dicht in de buurt.

TIME TO UPGRADE !!!

• swizard
Ik denk dat ik eerst wel het glijmiddel verhaal ga proberen, en als dat niet baat, een spire slimod 282 of artic ga kopen. Bedankt voor het advies! :) Denk dat ik dan ook maar meteen voor beide videokaarten de koeling ga vervangen, zal vast wel een klusje zijn maar ook wel weer leuk. Nog andere coolers die je aan kan raden?

Ik heb geen idee of mijn huidige kaart(en) een reference cooler heeft, hoe zou ik dit kunnen controleren?

[ Voor 5% gewijzigd door swizard op 14-03-2014 01:57 ]

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ziet je er kaart er meer zo uit:
pricewatch: MSI N560Ti-448-12D5

Ofzo:
pricewatch: Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5
pricewatch: MSI Geforce GTX560 TI 448 Twin Frozr 3 Power Edition

Reference kaarten hebben een enkele fan die de lucht door de kaart blaast en achter je kast uit werkt. Custom kaaten hebben meestal meerdere fans en dumpen de warmte in je kast

• swizard
Zeker meer als de tweede paar voorbeelden, deze dumpen dus de warmte mijn kast in. (het is trouwens een Fractal Design Define R3)

Moet ik overigens nog andere dingen kopen voordat ik de fans vervang met een aftercooler? Schoonmaak middel of new thermal paste?

[ Voor 78% gewijzigd door swizard op 14-03-2014 03:03 ]

Pagina: 1