Limited access, no internet connection

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407488

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag een probleem met Wifi op mijn Asus R900VJ-YZ145H.

Ik krijg bij mijn connection alleen maar 'Limited' te zien. Zelfs al heb ik 5 strepen bereik. Ik gebruik UPC WifiSpots. Bij mij thuis doetie het wel gewoon, als ik connect met mijn eigen router.(d-link)

Heb al vanalles geprobeerd, bijvoorbeeld wat er op deze website staat:
http://www.fixedbyvonnie....n-windows-8/#.Ux-WJfldVBE

Alles succesvol uitgevoerd, nog steeds een limited connection. Ook al heb ik constant 4 strepen bereik, en soms zelfs 5. Soms valtie ineens helemaal weg en staat de hotspot niet eens meer in de lijst met gescande netwerken. Als ik kijk bij netwerkcentrum, dan blijft de status steeds veranderen, heel raar. Constant weer opnieuw 'Indentifying' en dan weer 'Connected' en kort daarna weer 'Limited'. Ook geeftie aan als ie connected is met de UPC WifiSpots dat het netwerk 'unidentified network' heet, wat vreemd is. Gister stond er gewoon 'UPC WifiSpots' en toen deed internet het ook gewoon. Gister was overigens de eerste keer dat ik online ben geweest op een WifiSpot van UPC, bij een vriend van mij(wel mijn eigen username van WifiSpots gebruikt). Vandaag dus weer geprobeerd en vandaag de hele avond bezig geweest en vanalles geprobeerd maar geen succes dus. Hij blijft gewoon op 'Limited' staan.

Heb ook geprobeerd mijn netwerkprofiles te deleten, en opnieuw dit (je moet Windows 7 handleiding gebruiken, die van Windows 8 werkt niet) te doen. Opnieuw mijn netwerkprofiel en alles toegevoegd. Alle instellingen terug naar normaal gezet.

Ik kom er dus helemaal niet meer uit, zwaar frustrerend dus. 5 strepen bereik hebben maar geen internet. Ook bij de UPC helpdesk konden ze me niet helpen, want daar konden ze op afstand uitlezen dat ik gewoon connected was met hun netwerk en ik zou dus gewoon internet moeten hebben. Het lag dus niet aan het netwerk.

Iemand die dit probleem herkent?

Edit: Denk dat ik het probleem al heb verholpen, maar kan dit morgen pas checken omdat ik nu thuis zit.
Ik denk dat het te maken heeft met de Power Saving settings. Bij Wireless Adapter Setting -> Power Saving Mode -> On battery staat er: Medium Power Saving. Ik had de laptop niet op het netstroom zitten, en hij stond dus op Power Saving mode...de dag ervoor toen ik wel internetconnectie had zat ie wel aangesloten op het netstroom en dan staat er bij Adapter Setting -> Power Saving Mode -> Plugged in: Maximum performance. Dat zal dus het verschil zijn geweest.

Maar goed, in de tussentijd zal ik dit topic laten staan tot ik het morgen uitgetest heb. Wellicht hebben anderen nog tips.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 407488 op 12-03-2014 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alles werkt.

Nu had ik nog wel een vraag. Ik heb nu dus zo'n Asus USB-AC56 Dual-Band Adapter, en die laatie natuurlijk zien bij netwerkadapter als een aparte adapter. Ik heb nu dus twee wireless adapters, is het beter of juist niet beter om ze alletwee aan te laten staan? Ik connect immers alleen via die Asus USB. De interne wireless adapter gebruik ik dus eigenlijk niet, maar misschien helpt het wel voor een beter signaal.

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-06 13:25

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ik zal er een uitschakelen dit alleen om storing te voorkomen met de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. Zat zelf ook al te proberen met UPC Speedtest, en als een van de twee uitstaat isie duidelijker sneller.

Werkt trouwens wel goed die USB-adapter, vol bereik en kan gewoon 1080p streamen. Blijftie soms wel even hangen maarja, wat wil je met een hotspot van UPC.

Edit:
Speedtest komt uit op 2.20Mbps. Hoeveel heb je nu eigenlijk nodig om fatsoenlijk te gamen?(Xbox 360 GTA Online)

In het stuurprogrammatje dat op de installatie-CD stond staat trouwens bij datarate: 130Mbps en varieert tot wel 144.5Mbps. Kan natuurlijk nooit kloppen, waarom geeftie dit aan?
Signal=-57dbm

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 407488 op 12-03-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Echt...technologie, je hebt er niets aan. Het werkt echt nooit. Zo ook nu weer.

Heb ik net een snelle stabiele verbinding, en dan start je de laptop opnieuw op en vervolgens werkt niets meer. De USB-adapter Blijft hangen op 'attempting to authenticate', terwijl die gewoon 5 strepen bereik heeft. De interne adapter daarentegen, die doet het dan weer wel...

Heb al tig keer mijn network profiles gedelete en weer opnieuw 'connect manually to a wireless network' gedaan en daar WPA2-Enterprise + username en wachtwoord ingevuld en de juiste vinkjes gezet.

Niets helpt, nu werkt dus heel die USB-adapter niet meer. Ik was bijna zo ver om te gaan gamen...zat al in bij Xbox Live Connection Test. Alles was goed, connectie met Network -> Internet -> Xbox Live. Alleen Xbox Live gaf een service alert, dat hield in een Nat Error. 'Nat is set to moderate' of iets dergelijks kreeg ik te zien. Daarna dus die laptop opnieuw opgestart en niets deed het meer.

Iemand die weet hoe je dat irritante 'attempting to authenticate' oplost?