Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke mini laptop voor een meisje van 10

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben voor mijn dochter op zoek naar een mini laptop, en ben van plan een 2de hands 'eee' pc van asus te kopen.
Waar moet ik op letten, en welk type kan ik t beste kopen. Btw, ze word 11 jaar...

Bvd, Ronald

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Wat is je budget?
Zoals ik het zie heb je twee opties. Je koopt iets goedkoop 2ehands waar ze 1 of 2 jaar mee kan spelen of je koopt meteen een volwaardige nieuwe laptop waar ze straks op de middelbare school ook nog iets aan heeft.

Zou je die eee pc met Linux of Windows willen hebben?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet je ... die eee pc's werken eigenlijk gewoon net niet lekker over het algemeen.
laat een 1001 of 1011 oid in mijn handen gehad. w7 was gewoon drama ubuntu werkt toch net ff redelijk.
eee is van asus he. dus andere merken kunnen we bij deze uitsluiten

Ik zou meer naar een i3 gaan zoeken. zelf werk ik nog op een oude core2duo (d620) met w7. maar dan moet je geen fancy spelletjes proberen. gewoon werken gaat goed..

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 23:48 ]

Iperf

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 27-11 00:27
Ik zie in de pricewatch een aantal nieuwe laptops met beeldschermen van 11,6 tot 13 Inch onder de 300 euro.
Wat denk je uit te gaan geven, voor wat voor laptop?

Verwijderd

Topicstarter
T budget is ong €100.
Mijn dochter kennende, 2 jaar zou ik echt blij van worden....
Volgens mij is de 'eee' pc een stevige laptop, voor gebruik over de hele wereld, 'one pc per child'...

Maar welk type is het best, er zijn zoveel verschillende type nrs...

Windows 7, gebruik ik zelf ook.

• Ploink
Ik werk hier op een Acer One die ik in 2008 gekocht heb.
Oorspronkelijk was het de Linux versie, maar zelf getweakt met 8GB Compactflash als SSD, 1.5GB RAM en WinXP. Zelfs met een encrypted filesystem draait ie nog prima!

Er zijn meerdere uitvoeringen van de eee, heb je er een specifiek in gedachten?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

@ts

nee. je verwart de olpc (pc) met een eee (pc)

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 23:59 ]

Iperf

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Al een tablet overwogen?

Zelf heb ik niets met gadgets op die leeftijd. Misschien een desktop voor het hele gezin?

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.87b9

Is een tablet niet een beter idee met de 'user experience' ingedachte neming?

Mijn ervaring met de EEE netbooks is ook niet al te positief namelijk. (traag, lang wachten, klein scherm)

null

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor de snelle reactie....

T maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik heb er nul, nul verstand van, als ze er maar filmpjes op kan kijken, internet (facebook) spelletjes spelen en e mails kan versturen....

Een tablet heeft ze al, maar ze is binnenkort jarig, en haar vriendinnetje heeft ook een mini laptop...

Nu gebruikt ze mijn laptop, dat is trouwens ook een asus (geen eee), en die bevalt goed... (k70ij)

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Beta schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:01:
Is een tablet niet een beter idee met de 'user experience' ingedachte neming?

Mijn ervaring met de EEE netbooks is ook niet al te positief namelijk. (traag, lang wachten, klein scherm)
dat is mijn ervaring absoluut ook. Ik heb die dingen 3 jaar gleden gehad, wat een ramp.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Morress
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 28-11 09:00
ergens voor paar tientjes een eee of toshibatje kopen en daar een 32gb ssdtje in, en je bent de man :)

• Ploink
Voor dat budget wordt het idd een goedkope tablet of iets 2ehands.
...
Maar welk type is het best, er zijn zoveel verschillende type nrs...
Roze natuurlijk! :)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a0/Asus-eee-5colors-2.jpg

Even serieus, de Intel Atom is nogal traag met graphics, niet er geschikt voor games en youtube.
De AMD Fusion is een stuk beter wat dat betreft.
Kies een model met SSD ipv HDD, dit is een stuk vlotter en verbetert de user experience aanzienlijk. Je hebt niet de ruimte om er veel films op te zetten, maar die kun je ook van een netwerk schijf of usb stik halen.

Van een 2ehands netbook/laptop is de batterij meestal prut, dus je moet al snel met netvoeding werken. Een nieuwe goedkope tablet geeft meer vrijheid wat dat betreft.

Verwijderd

Topicstarter
ok, pfff ik dacht eruit te zijn..... en bedankt dan...

er is zoveel te koop, wat raden jullie mij aan dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik ben me intussen aan het inlezen, en weet inmiddels dat een amd fusion geen laptop is.....

Verwijderd

10" Netboek 600 pixels in de hoogte resolutie wordt niemand vrolijk van.
Zorg dat het scherm minimaal 1366 x 768 heeft.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Niemand koopt tegenwoordig netbooks meer, ze zijn imo prut. Of ik het het mis, idk. Ze zijn grotendeels vervangen door tablets. Dus als ze al een tablet heeft, zie ik de meerwaarde niet in een netbook.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

met jou budget kun je beter op zoek gaan naar een tweedehands core2dou laptoppie oid
anders vrees ik dat het ding wegstoft

Iperf

Verwijderd

Tablets hebben ook hun beperkingen.
Een 11" laptopje met snelle en zuinige cpu, fatsoenlijk scherm en toetsenbord, het is een keuze.

Verwijderd

Topicstarter
ik zie die meerwaarde van een laptop tov een tablet ook niet, maar ja, een doos playmobile waar ze niet naar kijkt is ook niets....en ze is niet achter mijn laptop weg te slaan...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

oh, neeeee ? moet jij eens opletten. :+

Maar als je dan een merkbaar "minderwaardige" laptop ernaast zet gaat ze zo weer achter jouw lappie natuurlijk

Iperf

Verwijderd

Koop een Android tablet en een als ze echt moet typen een los toetsenbord erbij. De tablet heeft de goede kleur, een goed scherm en resolutie. Je kunt educatieve apps, boeken en games combineren op één apparaat. pricewatch: Asus Memo Pad HD 7 Roze

Die netbooks zijn niet veel als je ze vergelijkt met tablets van tegenwoordig. De resolutie is laag, je kunt er geen games op spelen en het is langzaam.

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Of sparen voor een "echte" laptop voor haar ipv een prut netbook. Of misschien een gezamenlijke desktop.

• Eddie001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-09 22:19
Ik heb geen idee wat voor tablet ze nu heeft, maar is het geen idee om haar een bijpassend toetsenbord bij te geven? Ik neem aan dat ze je laptop nu gebruikt omdat het vele malen makkelijker typt voor facebook en andere chatprogramma's dan een touchscreen van de tablet.

Het zou zonde zijn om geld uit te geven aan een netbook wat het net niet is, zodat ze toch weer achter jouw laptop kruipt.

• co2301
  • Laatst online: 29-11 20:28
Chromebook?

Verwijderd

Ploink schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:46:
Wat is je budget?
Zoals ik het zie heb je twee opties. Je koopt iets goedkoop 2ehands waar ze 1 of 2 jaar mee kan spelen of je koopt meteen een volwaardige nieuwe laptop waar ze straks op de middelbare school ook nog iets aan heeft.

Zou je die eee pc met Linux of Windows willen hebben?
Voor een meisje van 10 een laptop nodig heeft op school zijn we al paar jaar verder..
Moederbordjes sterven gemiddeld na 3 à 4 jaar dus heeft ze niks aan haar splinter nieuwe laptop.
Los daarvan als we 4 jaar verder zijn is de laptop te traag en moet er toch een nieuwe komen.

En een meisje van 10 met linux? Kom segg..

@elldijk
Kijk dat het laptopje niet te oud is, laat de verkoper of (nog beter) een kennis van je een format doen en je bent vertrokken.

Als je kijkt naar 4gb ram dan zijn de rest van de specificaties goed genoeg en heb je al een mooi machientje waar je dochter verder mee kan.

Je gaat tussen €150 à €300 moeten tellen.

Ik lees heel veel klachten over netbooks, heb zelf een medion gekocht.
Met touche net geen €300 (wel nieuw).

Een super handig ding moet er geen video bewerking mee doen maar voor dag dagelijks gebruik vind ik hem super!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 13:31 ]

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:47
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Tjah... zo komen we nergens. Linux is een prima alternatief voor een meisje (of jongen wat maakt dat uit?), facebook, mail en alle flash spelletjes zijn daar prima op te draaien. Misschien ontwikkeld ze zelf een passie en krijgt Nelie Kroes ook haar zin.

Verwijderd

Dwarrelegel schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:22:
[...]

Tjah... zo komen we nergens. Linux is een prima alternatief voor een meisje (of jongen wat maakt dat uit?), facebook, mail en alle flash spelletjes zijn daar prima op te draaien. Misschien ontwikkeld ze zelf een passie en krijgt Nelie Kroes ook haar zin.
Omdat ze van elkaar gaan leren en het zelfde will als haar vriendinneke, linux is iets heel appart waardoor ze terug achter haar papa zijn laptop kruipen.
En die passie komt zeker zosnel bij windows als bij linux.

Nelie Kroes, tjajah :p

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Niets mis met linux natuurlijk, ik overweeg het anders wel om op dexp laptop van mijn zoon te stampen

Iperf

Verwijderd

Met welke reden zou je linux verkiezen boven windows.
Als je o,o afweet van os en pc's en je gewoon een laptopje wil voor dag dagelijks gebruik?
Zoals nu bij elldijk het geval is?

Linux is in veel opzichten beter als windows voor bepaalde taken.
Maar voor een gewoon dag dagelijks gebruik en 0 kennis van computers?
Zie ik de reden niet.

Maar met deze discussie geraakt eldijk niet verder.
Dus voor mij de laatste post over linux hier :p
Zou leuk zijn moest je wel nog een goede, als het kan graag! Meerdere redenen post waarom linux verkiezen boven windows in elldijk zijn schoenen. :D

• Aertsvijand
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 20:55
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 13:15:
[...]

Voor een meisje van 10 een laptop nodig heeft op school zijn we al paar jaar verder..
Moederbordjes sterven gemiddeld na 3 à 4 jaar dus heeft ze niks aan haar splinter nieuwe laptop.
Los daarvan als we 4 jaar verder zijn is de laptop te traag en moet er toch een nieuwe komen.

@elldijk
Kijk dat het laptopje niet te oud is, laat de verkoper of (nog beter) een kennis van je een format doen en je bent vertrokken.

Als je kijkt naar 4gb ram dan zijn de rest van de specificaties goed genoeg en heb je al een mooi machientje waar je dochter verder mee kan.

Je gaat tussen €150 à €300 moeten tellen.

Ik lees heel veel klachten over netbooks, heb zelf een medion gekocht.
Met touche net geen €300 (wel nieuw).

Een super handig ding moet er geen video bewerking mee doen maar voor dag dagelijks gebruik vind ik hem super!
Ik vraag mij vooral af wat een meisje van 10 al op Facebook doet...

Desktop: Intel i5 6600K | Asus Maximus Ranger VIII | MSI GTX980Ti | 16GB Kingston HyperX Fury | Corsair 450D | NZXT Kraken X61 | Seasonic M12II Evo 520W | Dell U3415W
Laptop: ASUS Zenbook Prime (UX31A-R4003H)

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-11 12:53
Aertsvijand schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:31:
[...]

Ik vraag mij vooral af wat een meisje van 10 al op Facebook doet...
Generatiekloof tussen nu en ons waarschijnlijk? Tegenwoordig moet het allemaal een tablet, laptop en smartphone hebben want anders..... Ik denk er hetzelfde over als jou qua dat betreft.

on-topic:
Wat al meerder malen is genoemd, EEE's (of andere netbooks: ik noem HP Mini) zijn over het algemeen niet vooruit te branden en de schermresoluties zijn bagger. En wat ook al vaker is genoemd: ze pakt toch de laptop van TS weer aangezien deze sneller en "groter"(resolutie) is.

Dan kun je beter op zoek gaan naar een goedkoop dualcore laptopje en een degelijkere resolutie. Waarschijnlijk kom je dan wel iets boven het budget maar daar heeft je dochter waarschijnlijk meer plezier van als een klein onding wat ze niet gebruikt omdat het "te sloom" en "te klein" is.

Om maar een VBtje te geven: V&A aangeboden: Dell Latitude E5500 T7250 160G

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:02

Detmer

Professioneel prutser

Ik heb op dit moment een wat oudere Dell D530 te koop staan, is een best leuke laptop voor wat simpel werk. Zit een C2D T7500 2,0ghz, 2gig ram en een 80 gig schijfje in, enigste minpuntje is de accu, maar met een prijs van €80,- ;)
(link naar ad: http://link.marktplaats.nl/m785567166)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22-11 15:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zoals hierboven opgemerkt gaat een 2e hands zakelijke laptop prima voldoen. Stuk robuuster en capabelere hardware dan wat je nieuw voor die prijs koopt. Dell latitude, Lenovo thinkbook, HP elitebook enz.

[ Voor 5% gewijzigd door -36- op 13-03-2014 13:58 ]

Verwijderd

Ik zou ook voor een kleine zakelijke laptop gaan. Hoewel meisjes van 10 liever een roze blingbling uitvoering hebben :).

Kijk eens naar een Lenovo X2xx serie. Kleine, oerdegelijk en een stuk sneller dan de doorsnee netbook.

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Er zijn zat laptopstickers te koop waarmee zelfs de 'saaiste' laptop helemaal girly-proof wordt *O*

Verwijderd

-36- schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 13:57:
Zoals hierboven opgemerkt gaat een 2e hands zakelijke laptop prima voldoen. Stuk robuuster en capabelere hardware dan wat je nieuw voor die prijs koopt. Dell latitude, Lenovo thinkbook, HP elitebook enz.
En vaak 1280x 800 resolutie wat een verademing is vergeleken met Netbook en nog beter is dan veel 15" laptops. ;)

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:26
Hier orienteer ik mijzelf op dit moment ook op. Ik heb 2 kinderen van 9 en 11 en de werkstukjes en spreekbeurten druppelen nu langzamerhand binnen.

Op dit moment gebruiken ze google docs op mijn iMac maar ik ben van plan om ook chromebook aan te schaffen. Samen met google docs lijkt me dit heerlijk werken, ook voor pappie :-). Onlangs de Note 10.1 2014 aangeschaft maar dat werkt in combinatie met google docs net niet lekker.

Ik wacht nog wel even op de nieuwe Samsungs die in april gaan uitkomen.

Ook voor de topic starter misschien wel het overwegen waard.

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11 12:57
Als je op de 2de hands markt een Acer Timeline 11' met SU9300 kan vinden. Lijkt me dat een stuk beter dan een EEE pc.

(of een i3 model, wel gelijk een stukje buiten je budget, imho wel de moeite waard.)
bijv. V&A aangeboden: Acer Aspire TimelineX 3820T - 13" Core i3 - 4GB RAM - 128GB SSD

[ Voor 55% gewijzigd door Biersteker op 21-03-2014 18:50 ]

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-11 11:01
Hier een Asus EEE 1215 gebruiker. pricewatch: Asus Eee PC 1215N-BLK064M
Niet meer nieuw te koop maar vast wel 2dehands.
Top apparaat.
Deze heeft een 12" scherm dus iets groter dan de standaard EEE's en een goede resolutie van 1366x768 en prima grafisch kaartje.
Deze gaat inmiddels 4 jaar mee en doet het nog prima. De accu is wel aan vervanging toe maar verder geen klachten.
Heb hem zelf voor een jaar overzees gekocht om er films, facebook en fotobewerking mee te doen, dat ging allemaal perfect. Ook een spelletje met niet al te hoge eisen ging prima, Starcraft 2 draait er prima op.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:10:
Thanks voor de snelle reactie....

T maakt me eigenlijk niet zoveel uit, ik heb er nul, nul verstand van, als ze er maar filmpjes op kan kijken, internet (facebook) spelletjes spelen en e mails kan versturen....
Dit zijn voor een netbook redelijk stevige eisen :o

Ik heb een Acer D522 netbook (10") met AMD C-50 (Fusion) CPU. Ding heb ik puur voor internet onderweg gekocht, eisen waren destijds een scherm met minimaal 720 pix hoogte en accuduur van minimaal 6 uur. Meer dan internetten hoefde niet. Bij aanschaf anno 2011 ging dat allemaal wel, maar de toename in interactieve content op websites maken dat dat ding anno 2013 bijna onbruikbaar werd, ondanks upgrade naar SSD en 4GB RAM (en dat is meer dan jij binnen budget voor je dochter gaat krijgen :o ). En films... als de codec toevallig door de AMD Fusion driver ondersteund was *en* de player ondersteunde het, werkte het prima. Helaas was zelfs Youtube 480p te hoog gegrepen.

Nu was dit m'n eigen laptop dus had ik iets meer budget om het te vervangen, dus ik loop nu rond met een Lenovo subnotebook (12" ultrabook). Maar dat gaat zelfs 2e hands een veelvoud van jouw budget kosten.
Een tablet heeft ze al, maar ze is binnenkort jarig, en haar vriendinnetje heeft ook een mini laptop...
Zucht... mijn dochter wordt ook over twee weken 11. Desktop computer heeft ze al (dat was haar cadeau twee jaar terug), nu vroeg ze om skivakantie 8)7 Dat gaat hem dus niet worden. Wat ze iig krijgt is een boek. Wereld van Sophie. Of daar nog iets groters krijgt zien we nog wel.

Maar even on-topic: als zij beetje lekker Facebook games wil doen, ga je met een 2e hands netbook gezeik aan je hoofd krijgen dat het te traag is en mogelijk dat schermresolutie te laag is waardoor z eniet alles kan zien. Met dit budget zou ik eerder aanraden om een slag groter, rond de 14"/15" te kijken, dus naar een volwaardig laptop, en dan eentje met Core2Duo CPU. Dat is prima haalbaar en kan nog perfect mee met de websites (!) en filmpjes van vandaag. Wel aandachtspunt: oudere laptops hebben vaak te weinig RAM. Zorg voor minimaal 2GB, maar liefst 3 of 4GB anders zal het niet vooruit te branden zijn. Ook dat is binnen budget haalbaar :)

Zorg tenslotte voor een clean install van een modern OS dat zonder touchscreen goed werkt, dus ofwel Windows 7 (NIET 8) danwel Ubuntu (tip: Linux Mint is net iets makkelijker qua multimedia dan Ubuntu zelf).

Beetje werk, maar voor EUR 100 heb je zo een laptop waar ze prima mee vooruit kan. Enige wat je mist tov een netbook is draagbaarheid en accuduur (voor dit bedrag bij deze leeftijd mag je blij zijn als het een halfuur zonder netspanning doet), maar goed, als ik hoor dat ze blij is met jouw 17.3" kolos, dan zou dat geen bezwaar mogen zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1