Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo Yoga 2 vs Dell XPS 12 vs Sony Vaio Flip 13

Pagina: 1
Acties:

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:27
Hallo,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop die ook als tablet kan dienen.
Hij zal vooral gebruikt gaan worden voor MS office applicaties, internet en mogelijk af en toe een filmpje.
Na wat zoekwerk ben ik voorlopig uitgekomen op volgende modellen :

- Lenovo Yoga 2 - 13 inch (of Lenovo Yoga 2 Pro)
- Dell XPS 12
- Sony Vaio Flip 13

Nu ben ik nog op zoek naar volgende antwoorden en gebruikservaringen :
- Hoe lawaaierig is de ventilator van de Sony? Zowel mijn vrouw als ik zijn nogal allergisch voor teveel ventilator lawaai.
- Hoe kwetsbaar is het toetsenbord van de Lenovo in tablet mode?
- Hoe stevig zijn de flip mechanismen van de Sony en de Dell?
- Zijn er nog andere alternatieven? Liefst 12 of 13 inch scherm (of iets groter)?

Alvast bedankt voor jullie input.
Kurt

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11 11:20
De toetsen bij de yoga2 zijn erg "aanwezig" ik weet niet of dit voor je een dealbreaker is. Je zou evt. ook kunnen kijken naar de thinkpad yoga. De vaio flip hoor ik de ventilator niet echt (collega naast mij heeft er een en dat ding staat 8 uur per dag aan als productie test machine). De XPS geen ervaring mee.

Zelf heb ik de thinkpad yoga 12,5" en een HP Probook 15" en qua scherm grote maakt het mij niet zo gek veel uit. Maar dit lig ook aan of ik veel moet typen of niet. ALs ik veel moet typen etc dan bij voorkeur de 15" maar de 12,5 is ideaal als de ruimte klein is (bijv trein, vliegtuig of werkplek met 10 cm2 per persoon)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

• wiemelen
Zelf heb ik de thinkpad yoga 12,5"
Daar had ik zelf ook naar gekeken. Voordeel hiervan is de stevigheid en dat het scherm wat meer anti-glare is.
Maar volgens de Lenovo site is hierbij enkel de I3 beschikbaar. Is dit volgens jou voldoende?
Of zou je toch eerder aanraden om voor een I5 te gaan?

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb zelf ook de Thinkpad Yoga (i5 en 256GB SSD, Full HD). Ik heb net even gecheckt op de Lenovo site en hij is nog steeds ook met i5 en i7 te krijgen.

Voordeel van de TPY is dus dat de toetsen worden gelockt en het frame tussen de toetsen omhoog komt zodra je het scherm verder klapt dan 180 graden. Desondanks gebruik ik hem nauwelijks in tablet modus, daar is ie toch net wat te groot voor :) Het antiglare touchscreen is wel erg prettig trouwens.

Heb ook de XPS 12 overwogen maar dat omklapscherm kwam me net wat te fragiel over. Over de Flip zijn wel berichten van luidruchtige ventilatortjes. Wat dat betreft doet de TPY het uitstekend, ik hoor hem nooit...

[ Voor 19% gewijzigd door Milly op 13-03-2014 20:55 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

• wiemelen
Ik zag inderdaad nu ook dat je de THY kan configureren, terwijl je die optie niet hebt voor de andere Yoga types.
Zelf zou ik ook liefst voor de 11" te gaan om te nog een klein beetje het tablet niveau te hebben.
Maar ja ... vrouwtje thuis vindt toch dat de 13 inch voor haar beter zou zijn.
Misschien dat ik haar toch nog een beetje meer moet overtuigen :|