Toon posts:

Een goede geluidskaart voor 2.0 setup?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb hier nog een ivy bridge i5-3470 en een Geheugen bankje van 4 gb liggen.
Met deze onderdelen wil ik een Media pc bouwen. Ik luister vaker naar muziek dan ik films kijk.
Daarom ben ik op zoek naar een goede geluidskaart, videokaart vind ik minder belangrijk want de intel hd chip voldoet prima aan mijn eisen.

Wat wil je bereiken?
Ik wil dus een Media pc bouwen,

Wat mag het gaan kosten?
Ik wil niet meer dan 200 euro voor een Geluidskaart uitgeven.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Ik wil een geluidskaart met stereo rca uitgang of met een verloop stekker.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Het systeem moet ik nog om de soundcard bouwen.

Ik zat zelf te denken aan een M-audio Audiophile 2496, Deze heeft RCA of Cinch uit en kan ik zo op een kanaal van mijn versterker aansluiten.
Ik heb een stereo versterker en goede luidsprekers _/-\o_ , geen logitech setje, en wil een goed geluid met goede bas, midden en hoog. De muziek die ik vaak luister is van het metal genre.

Echter lees ik wel eens dat bij een "dedicated soundcard" minder bas levert dan de standaard realtek chip die bijna op elk moederbord standaard aanwezig is.
Zijn jullie bekend met dit fenomeen?

Hebben jullie suggesties en/of goede ervaringen met een soundcard?

Groeten!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:03
Waarom bouw je niet gewoon de set en kijkt hoe 't geluid bevalt? Zo niet, dan koop je er een geluidskaart bij.

Verwijderd

Topicstarter
kjiratsiekoedel schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 22:31:
Waarom bouw je niet gewoon de set en kijkt hoe 't geluid bevalt? Zo niet, dan koop je er een geluidskaart bij.
Ja die reactie kan ik begrijpen maar ik wil een geluidskaart proberen, mijn bevindingen met onboard zijn vaak slecht te noemen.

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 20:57

Wimmel

Hello

Ik heb sinds een week de M-Audio 2496 en ik zeg direct doen. Ik maakte sinds mijn laatste soundblasterdriverperikelen altijd gebruik van on-board oplossingen maar wil nu dat ik het jaren eerder had gedaan. Het laag is van een wonderschone kwaliteit en loopt verder door dan mijn realtek chip. Door de goede beheersing lijkt het bij een eerste vergelijk wellicht iets minder aanwezig maar dat is absoluut geen gebrek.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Voor zo'n bedrag wordt een mooie externe DAC ook interessant. Schoon geluid liever buiten de PC, liefst eigen power supply. Wat leuke opties:

http://hifimediy.com/inde...uct&path=62&product_id=87
(Async, externe PSU voor ~80 euro)
https://www.nuforce.com/i...id=687:udac-3&Itemid=2746
(Async, ~125 euro)
http://nwavguy.blogspot.ie/2012/04/odac-released.html
(Async, ~125 euro)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Mijn advies, een Asus Xonar U7 USB DAC.

Ik gebruik die momenteel samen met een Beyerdynamic DT 770 Pro headset en het geluid is geweldig.

Wat betreft "normale" geluidskaarten inderdaad liefst niet, alleen al vanwege het feit dat je volgende pc misschien niet eens een normaal pci slot meer heeft en dan kun je hem niet meer gebruiken.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Verwijderd

Topicstarter
Zo een usb dac heeft wel grote voordelen T.O.V. een geluiskaart.
Je hebt inderdaad geen last van pci sloten die wel of niet gaan passen en in de toekomst kan je een dac gewoon op je usb aan blijven sluiten natuurlijk. Je hebt ook geen last van dat het niet naast een eventuele videokaart past en eventueel "stoort" met elkaar.
En ik kan de dac gewoon op mijn optiplex aansluiten en hem zo gebruiken.

Bedankt voor de recties, ik zal vanavond na het werk even verder op onderzoek uit.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Het probleem is dat een goede DAC gewoon extreem duur is, en alleen gerechtvaardigd is als je ook een versterker en speakers van eenzelfde niveau hebt. De echte high-end DAC's kunnen zonder enig probleem 1000,- of meer kosten. Als je dat achter een versterker van 200,- met speakers van een paar tientjes plakt is de kans wel heel groot dat het nog steeds uitermate beroerd klinkt. Om je dus een goed advies te kunnen geven is het handig om te vermelden wat je er voor versterker en speakers bij hebt. Op basis daarvan kan je een aantal DAC's selecteren en eigenlijk zou je ze daarna moeten gaan beluisteren, bij voorkeur in je eigen setup, om te zien wat bevalt.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
@ Kroegtijger.

Kijk heel erg high-end hoeft het van mij ook weer niet, maar ik wil zeker een goede geluidskwaliteit.
Mijn versterker is een compleet gereviseerde Sansui AU-717 en ik heb ook nog een rotel RA-980BX staan. mijn speakers zijn Bowers & Wilkins 602 S3.
De sansui tsja het is een versterker uit '76 maar het ding heeft enorme kloten en ziet er goed uit.

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Een interessante conclusie in dit artikel, leuk leeswerk:
http://www.tomshardware.c...end-pc-audio,3733-19.html
Pagina: 1