Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop aankoop advies (ssd, tot 550 euro)

Pagina: 1
Acties:

• kamiel93
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 15:57
Hallo,

De laptop van mijn vriendin heeft het begeven, nu dus opzoek naar een andere.
De laptop wordt voor dagelijks gebruik gebruikt, denk o.a. office, lichte fotobewerking. En normaal internet gebruik.

Ze is opzoek naar een kleiner model tot 14 inch. Ik zelf zag dat de meeste laptops een standaard hdd hebben.

Wellicht weten jullie wel laptops waar standaard een ssd in zit, veel opslag ruimte is namelijk niet nodig en ssd is natuurlijk stukken sneller.

Alvast bedankt.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Lijkt me dat je prima weet waar je naar op zoek bent.
Welke mooie modelletjes heb je al in de pricewatch zien staan?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• kamiel93
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 15:57
Zat te denken aan lenevo e130, alleen heeft deze standaard geen ssd.
Of de BTO u book - http://www.bto.eu/bto-u-book-11cl12.html confrigureerbaar met ssd. Ben zelf niet super bekend met BTO, weet niet wat de ervaringen zijn?
De asus VivobookS400CA - pricewatch: Asus VivoBook S400CA-CA038H
Of mogelijke een acer, echter is de vorige acer helaas kapot gegaan.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou voor een laptop met hdd gaan en deze zelf (laten) vervangen door een ssd. Ik zou dan een crucial m500 nemen. En qua laptop zou zo'n lenovo een prima keus zijn. 550 wordt denk ik wel een beetje krap als je en klein, en ssd wil. Wellicht dat de Samsung ativ book 9 lite of een optie is, want daar zit al een ssd in (Volgens mij de enige giedkope optie met standaard een ssd)

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Grappig, dit is precies waar ik nu ook op zoek naar ben.

Ik heb namelijk al een 17 inch laptop, maar voor m'n werk wil ik graag een wat meer draagbare laptop hebben die ik puur gebruik voor tekstverwerking, internet, minimaal muziek, SPSS en Reference Manager (of vergelijkbaar). Ik zit er dan zelfs aan te denken om er gewoon Linux op te gooien (want dat Windows 8 lijkt mij niks). Als ik zelf leuke modellen tegen kom zal ik het hier ook posten!

Verwijderd

Zoek een laptop van 450 euro max en plaats daar zelf een 240GB SSD in van 100 euro. Dat zou het mooiste zijn maar ik zie dat er voor jouw eisen eigenlijk weinig onder de 500 euro te koop is. Die kleine SSD's zorgen er wel voor dat het systeem sneller presteert omdat de SSD en HDD samenwerken met behulp van Intel Rapid Storage Technology: http://www.intel.com/cont...d-storage-technology.html. Het is echter niet zo snel als een systeem wat volledig van de SSD werkt.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2014 15:17 ]

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
deze dan: pricewatch: Asus R453LA-WX080H

Lijkt op de bovengenoemde Asus, iets duurder maar wel met een combo-drive. Verder een iets beter proc.

[ Voor 31% gewijzigd door iglo op 14-03-2014 12:39 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
http://tweakers.net/price...;344575;359548/categorie/
Deze selectie aan goedkope lichte notebooks zou ik aanbevelen, ze zijn wel allemaal 11 inch. Heb je ook nog budget om er een ssd in te zetten, daar gaat het tenslotte om. Het geldt in dit rijtje wel, hoe duurder, hoe beter. Ik zou voor de tussenweg gaan en de intel acer nemen.
Pagina: 1