R9 290X CrossFire setup tweede scherm niet scherp en donker

Pagina: 1
Acties:

• f3cuk
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 03-02 17:49
Sinds kort heb ik een systeempje met de MSI R9 290X in CrossFire. In eerste instantie heb ik twee Dell U2312HM schermen aangesloten via DVI op de bovenste videokaart. Waarbij het rare probleem optrad dat mijn tweede scherm opeens veel minder helder en scherp was dan mijn eerste scherm.

Omwisselen van kabels maakte geen verschil. De monitor aangeduid als eerste scherm was goed, de ander was slecht. Ook als ik mijn hoofdmonitor wisselde van DVI output bleef hetzelfde probleem (dus lijkt het niet te liggen aan de tweede poort).

Vervolgens heb ik monitor 1 op kaart 1 aangesloten en monitor 2 op kaart 2 en toen werkten beide schermen opeens wel goed.

Weet iemand of dit een bekend fenomeen is? En zo niet, iemand die er zijn licht op zou willen laten schijnen? Heb ik mogelijk een probleem met mijn videokaart, moederbord of voeding?

--

@Mod: Mag de titel gewijzigd worden naar "R9 290X CrossFire setup tweede scherm niet scherp en donker".

[ Voor 6% gewijzigd door f3cuk op 11-03-2014 20:34 ]

Bedrijfsverzamelpand De Drentse Werf - Escaperoom The Basement - E-Chopper.nu

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

f3cuk schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 20:33:
Sinds kort heb ik een systeempje met de MSI R9 290X in CrossFire. In eerste instantie heb ik twee Dell U2312HM schermen aangesloten via DVI op de bovenste videokaart. Waarbij het rare probleem optrad dat mijn tweede scherm opeens veel minder helder en scherp was dan mijn eerste scherm.

Omwisselen van kabels maakte geen verschil. De monitor aangeduid als eerste scherm was goed, de ander was slecht. Ook als ik mijn hoofdmonitor wisselde van DVI output bleef hetzelfde probleem (dus lijkt het niet te liggen aan de tweede poort).

Vervolgens heb ik monitor 1 op kaart 1 aangesloten en monitor 2 op kaart 2 en toen werkten beide schermen opeens wel goed.

Weet iemand of dit een bekend fenomeen is? En zo niet, iemand die er zijn licht op zou willen laten schijnen? Heb ik mogelijk een probleem met mijn videokaart, moederbord of voeding?

--

@Mod: Mag de titel gewijzigd worden naar "R9 290X CrossFire setup tweede scherm niet scherp en donker".
Is het niet ''schijn bedriegt''?
Ik zou je computer even afsluiten, knop van de voeding omhalen, 10 seconden wachten.
Beide monitoren even helemaal unpluggen, kabels eruit, stroom eraf.
Vervolgens de setup zo maken als degene waarbij je schermen het ''niet goed'' deden en kijken of je het probleem nog steeds hebt.

Als dat niet helpt: kan het omdraaien van de sloten van de videokaarten misschien wel helpen.
Ik zou eerst het bovenstaande proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Frozen op 11-03-2014 21:21 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Volgende keer aub een topicreport aanmaken, dan zien wij modjes gelijk wat je wilt (we kunnen helaas niet continu alle topics doorlopen...)

Titelfix:
Raar videokaart probleem -> R9 290X CrossFire setup tweede scherm niet scherp en donker

Oslik blyat! Oslik!

• f3cuk
Zal ik in vervolg doen. Dank.

Vanochtend na het opstarten heeft het eerste scherm opeens problemen. Als ik beide schermen nu aansluit op de onderste videokaart is het probleem weg.

Scherm 1 op bovenste, scherm 2 op onderste kaart
Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/xlbkuc.jpg

Scherm 1 & 2 op onderste kaart

Afbeeldingslocatie: http://oi57.tinypic.com/2r2mcrr.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door f3cuk op 12-03-2014 10:28 ]

• f3cuk
Heb het probleem inmiddels aangekaart bij Azerty, kijken wat zij ermee kunnen. Ben sowieso nog niet bijster onder de indruk van de bouwkwaliteit van mijn MSI kaartjes. De andere heeft namelijk tijdens BF4 last van ratelende fanlagers.

• f3cuk
N.a.v. contact met Azerty heb ik beide kaarten terug gestuurd en vandaag te horen gekregen dat ze inderdaad beide defect zijn. Er worden nu twee nieuwe kaarten voor me besteld en als het goed is heb ik die over 2-3 dagen binnen.

Pagina: 1