Toon posts:

LG IPS 227L Beeldscherm schakelt zichzelf uit

Pagina: 1
Acties:

• Shiver87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-06 21:51
Hallo,

Ik heb sinds mei 2013 een LG Ips 277L. Een scherm met een mooi beeld, alleen zeer irritante menuknoppen. Dit zijn soort van "Touch" knoppen, welke erg slecht reageren. De aanknop is ook een dergelijke knop. Sinds een paar weken is het zo dat het beeldscherm er soms geen zin in lijkt te hebben. Dan schakelt het zichzelf uit. Wanneer ik dan de stekker er een keer in en uit deed, dan kon ik er uiteindelijk weer gewoon op werken. Ik dacht dat het een software probleem zou kunnen zijn, dus heb geprobeerd nieuwe drivers te installeren. Dit hielp niets. Inmiddels is het zo dat het beeldscherm helemaal niet meer aan wil. Hij gaat direct weer uit wanneer ik hem aan zet. Hebben meer mensen dergelijke problemen? Ik kon 1 eerder topic vinden op Tweakers. Hier staat helaas geen oplossing in.

Het lijkt er dus op dat ik het beeldscherm ter reparatie moet opsturen.

Groet!

Anoniem: 584702

Dag,

Ik heb hetzelfde scherm en hetzelfde probleem (nu (nog) in het "soms uitschakelen" stadium).
Scherm pas een week in bezit heeft dit probleem altijd gehad.

- Windows 8.1 (6.3.9600)
- AMD Radeon R9 200 Series (Versie stuurprogramma 13.35.1005-140223a-168456E)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hebben beide heren naast de videodrivers ook de monitordrivers geinstalleerd?
Of waren die er nog niet voor Windows 8.1 (en aan TS tevens de vraag welke windows versie hij gebruikt).
En hoe zit de boel aangesloten? Klinkt namelijk als een monitor die zichzelf bij gebrek aan signaal uitschakelt.

Overigens kan het ook een kwestie zijn van teveel lichtval/warmte tegen de knoppen aan.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Dank voor de reactie.
- Ik gebruik deze driver voor het scherm.
- Bij "Apparaten en printers" van het configuratiescherm staat het scherm er op als "Algemeen PnP-beeldscherm".
- Bij apparaatbeheer onder "Beeldschermen" als LG IPS277(HDMI).
- Aangesloten met HDMI kabel dus.
- Teveel lichval/warmte tegen knoppen kan ik me niet voorstellen (het probleem doet zich evengoed voor als het donker is).
- Scherm wil ook niet meer aan zodra hij zichzelf heeft uitgeschakeld.
- Gezien het probleem zich maar soms en zonder duidelijk patroon voordoet maakt het lastig troubleshooten.
Groet.

[Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 584702 op 11-03-2014 21:17. Reden: aanvulling aansluiting met HDMI kabel]

• Shiver87
Ik was er al bang voor dat dat er meer mensen problemen hadden. LG bevestigt zijn reputatie helaas...

Morgen zal ik met de service desk bellen en hier even laten weten wat er gezegd is.

Mijn instellingen:
IPS277 Win 7 driver
Geforce 770GTX laatste drivers
Beeldscherm is aangesloten met een hdmi kabel en ingesteld als hoofdmonitor.

Ik kan me niet voorstellen dat het te maken heeft met overige externe factoren.. maar als iemand een tip heeft.. graag!

Dag Robbartelds, heb je nog contact gehad met LG? Wat zeiden ze?

• Shiver87
Hoi.

Ik heb vrijdag even alles uitgezocht.

Aangezien mijn winkel failliet is (winkelenmetvoordeel.nl verraste me niet echt :P) ben ik doorverwezen naar het LG repair centre -> Cerepair.nl. Daar kan ik mijn beeldscherm heen sturen/brengen, waarna zij hem repareren. Als ik hem maandag (17-3) heen breng kan ik hem de week daarna ongeveer weer thuis verwachten.

Ik ben heel benieuwd hoe dit verder gaat. Ik houd jullie op de hoogte.

Dank voor de terugkoppeling. Ben benieuwd. Voor mijzelf vraag ik mij af of het een hardwarematig defect is..

• Shiver87
Okay,

Zoals beloofd een terugkoppeling.

Ik heb maandag het beeldscherm naar Mijdrecht gebracht (CEREPAIR -> LG repair centre). Nu (4 dagen later) heb ik reactie gekregen. LG zegt:

Hierbij delen wij u mede dat de door u aangeboden reparatie niet hersteld wordt, en zal worden gecrediteerd.

Ik heb even achter LG aangebeld. Dit betekent dat ze mij een nieuw beeldscherm zullen opsturen (Binnen 5 werkdagen krijg ik hier meer over te horen).

Ik hoop jullie zo voldoende geïnformeerd te hebben. Hopelijk is het nieuwe beeldscherm beter! De service van LG is in ieder geval prima!

Vandaag (maandag 24-3) contact gehad met LG. Ze hebben mij het voorstel gedaan om mijn beeldscherm om te ruilen voor een:
a) LG 27M45HQ-B -> TN monitor -> Waar ik dus niet mee akkoord ga.
of
b) LG 27MP55HP-P -> IPS monitor -> Alleen qua uiterlijk lang niet zo mooi als de IPS277L. Daarom ga ik hier ook niet mee akkoord en doe ik als tegenvoorstel de:

27MP75HM of de 27EA63V

[Voor 28% gewijzigd door Shiver87 op 24-03-2014 15:55]

• Gschiet
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 19:35
Ik heb dus hetzelfde probleem.. het scherm heeft een eigen wil gekregen lijkt het. Ook niet zo heel veel tegen te doen van mijn kant naast een service afspraak maken :'( .

Echt heel toevallig dat ik deze thread tegen kwam, want op internet is vrijwel niks te vinden.. :(

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:42

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

En ook via HDMI aangesloten of gebeurt het ook met een DVI/VGA/DP aansluiting? (er vanuitgaande dat de monitor meerdere inputs heeft...?!)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Misschien kunnen we elkaar helpen, ik heb het probleem nog steeds. Helaas weet ik ook niet waar het hem precies in zit. Symtomen komen niet helemaal overeen met die van TS, anders zou ik de monitor simpelweg ook inruilen.

Onderdelen komen bij mij ook van diverse winkels, als ik het één voor één op moet sturen ga ik allemaal verzendkosten en mogelijk onderzoekskosten maken en ben ik de boel mogelijk maanden kwijt (wat geen optie is).

Misschien kunnen we ook overige onderdelen eens vergelijken:
GPU: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X
Moederbord: Asus Z87-A
PSU: CoolerMaster VS Series V550S

Overigens lijkt het bij mij echt een software probleem te zijn, het probleem heeft zich nog nooit voorgedaan tijdens het draaien van een full screen applicatie (bijvoorbeeld games). Helaas heeft het installeren van een oudere driver het probleem nog groter gemaakt, de monitor werd zwart direct bij het Windows startscherm - opgelost met Windows systeem herstel.

Monitor heeft enkel een erg verouderde analoge aansluiting, weet niet of dat een echte optie is? Kan het eventueel proberen natuurlijk maar moet dan zo'n kabel bestellen <3).

• ninasky11
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-06 00:13
Dit meen je niet. Heel internet afgezocht naar gebruikers met het zelfde probleem en tada.

De repair van LG is echt flut, 3 reparaties verder en 6 stroom adapters verder heeft het scherm zelfde kuren.
Als ik hun moet geloven hebben ze stresstest van 72 uur op het scherm uitgevoerd. Nou ik kom thuis van de reparatie en de probleem doet zich voor binnen 30 min.

Alles al geprobeerd o.a: andere voeding, andere vidkaart, andere pc, ander huis xD, verschillende aansluitingen. Noem het maar op en ik heb het geprobeerd.

Laatst een kennis gesproken die wat verstand van heeft en die dacht dat het waarschijlijk om slechte condensators ging. Dus waarschijlijk hebben jij en ik een zeer slechte batch van dit scherm kunnen ontvangen.

Zit voor mij niks op dan binnenkort een nieuwe te kopen en deze in de kliko te doen.

LG houdt vol dat ik maar een klapmongool ben en hun monteurs niks hebben ontdenkt. Maar ik weet voortaan genoeg met jullie, nooit meer die meuk van jullie.

• JaapdeRoos
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01-2021
Eénmaal per paar weken heb ik datzelfde probleem met mijn LG Flatron IPS 287L. Zeg grofweg 10x per jaar..
Er klinken wat leuke muziektoontjes en hij stopt ermee. De simpelste optie is: even de voeding er van achteren uit en er weer in en klaar is kees.
Het gebeurt bij mij op de meest onverwachte momenten. Een paar keer (heel weinig) tijdens het spelen van World of Warcraft maar meestal als ik gewoon administratief bezig ben.
Nu toevallig vandaag tweemaal voorgekomen dus op zoek en vind deze topic...
De monitor is inmiddels een jaar of drie oud....

• Ed_Capone
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-05 19:27

Ed_Capone

Het leven is geen bitterbal

Voor het geval iemand via Google of zo bij deze thread terecht komt.
Ik had hetzelfde probleem, opgelost door de condensatoren te vervangen.

p.s. voorzichtig zijn met het los solderen, de strips laten snel los. In dat geval contactpuntje voorzichtig 'kaal' schrapen tot metaal zichtbaar is en daarop solderen, daarna condensator wel vastplakken met hotglue of zo.

Voor 90% juist zijn is nog niet zo goed als stilte.

• Cokkus
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 18:01
bij mij hetzelfde probleem als bij JaapdeRoos
Verschillende adapters geprobeerd maar het probleem bleef.
uiteindelijk de condensator die van 33uF 100 Volt op de print van de monintor vervangen.
de monitor werkt nu weer als een zonnetje.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee