Coconut Battery - Capaciteit batterij fluctueert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik gebruik al vrij lang de applicatie; Coconut battery om eens in de zoveel tijd de status van mijn accu te bekijken, het valt mij op dat capaciteit fluctueert.

Nu heb ik geen verstand van accu's maar het lijkt mij dat wanneer een accu capaciteit verliest deze niet meer hersteld word, of is dit wel het geval? kan er weinig over vinden op internet, dus hoop dat misschien iemand mij kan uitleggen hoe dit komt.

zie screenshot voor fluctuerende percentages.

Afbeeldingslocatie: http://www.willemspaan.nl/wp-content/uploads/2014/03/coco_screen.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 15:47
Volgens mij is dit normaal. Door gebruik verliest de batterij zijn nauwkeurigheid. Het kan best zijn als je je batterij een keer volledig leeg maakt en vervolgens vol laadt dat het percentage dan weer toeneemt. Zie ook: http://www.apple.com/batteries/notebooks.html

Verloop van mijn batterij:
Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/804Naamloos_2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Dat is inderdaad heel normaal. Binnen een marge van 5-10 procent zou ik me daar ook absoluut niet druk om maken. Pas als het ineens 20 of 30% gaat schommelen is het tijd om eens met Apple te bellen.

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Oke, duidelijk. Maakte me niet erg zorgen, meer nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Grappig, ook eens coconut battery gedownload.

388 loadcycles, nog 89% capacity.

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theezakje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 16:12
710 loadcycles: 85% capacity.

Laagste wat hij ooit heeft aangegeven is 79% bij 631 en 652 cycles. Voor de rest schommelt het wat tussen de 84 - 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
Apple geeft aan dat een macbook pro/ air accu 1000 cycles aankan voordat deze 80% capaciteit bereikt.

Als ik jullie stats zie haal je dat misschien net niet maar een laptop van 42 maanden oud met rond de 85% capaciteit vind ik echt heel netjes.

Als ik kijk naar vrienden met een Dell, Acer etc.. laptop van rond 2011/2012 welke zonder stroom nog maar een uurtje meegaat, doen de appeltjes het toch aardig goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jomaikke
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:43
wilmocs schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 17:29:
Apple geeft aan dat een macbook pro/ air accu 1000 cycles aankan voordat deze 80% capaciteit bereikt.

Als ik jullie stats zie haal je dat misschien net niet maar een laptop van 42 maanden oud met rond de 85% capaciteit vind ik echt heel netjes.

Als ik kijk naar vrienden met een Dell, Acer etc.. laptop van rond 2011/2012 welke zonder stroom nog maar een uurtje meegaat, doen de appeltjes het toch aardig goed.
En zo is het ook met mijn iPad. Ze zeggen dat die ongeveer 10 uur zou moeten meegaan, maar ik haal (na een jaar nog steeds) ongeveer 15 tot 20 uur. Helderheid voor mij normaal (anderen vinden het laag, maar het is maar net wat je gewend bent) en wifi gewoon aan.
Pagina: 1