Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Goeienavond,

Ik heb een poosje geleden de langverwachte update naar Android 4.3 gehad, tja, die viel een beetje tegen. Naast oa. het menu wat op de schop was gegaan, en mijn RAM die van 1026 naar 831MB was verlaagd (waar er op het moment maar iets van 50mb van over is terwijl er weinig tot niks open staat) op wonderbaarlijke wijze en de snelheid van de telefoon is er nog een puntje waar ik me nogal aan stoor: de batterij, juist.
De batterij gaat nogal snel leeg, zoals ik meer lees op internet. Nu heb ik een aantal stappen ondernomen; ik heb de cache leeggemaakt, mijn telefoon staat in de spaarstand en mijn scherm op automatische helderheid. Daarnaast staan dingen als GPS en Bluetooth uit. (het enige wat ik aan heb staan standaard is mijn WiFi, Trillen, Schermrotatie, Synchronisatie en spaarstand). Ook het automatisch scannen van mijn WiFi staat uit, net als de "slimme" opties zoals het "Slimme Scherm" en "Beweging".
Vanochtend ben ik mijn bed uitgekomen om 0715 uur en mijn telefoon van een nachtje stekker gehaald en die was 100%. Op het moment van schrijven is mijn S3 nog maar 36%. Het enige wat ik vandaag gedaan is is Facebook, Twitter, Whatsapp, Google+ en wat muziek geluisterd en een klein beetje gebruik gemaakt van Chrome. Verder heb ik amper apps open gehad, heel even het weer bekeken op weeronline app, een snapchat geopend en verder eigenlijk niks. Niet gegamed en ook geen zware apps gebruikt.
Daarnaast moet ik even melden dat ik gebruik maak van een aparte launcher, namelijk de Epic Launcher uit de playstore, waarschijnlijk wel bekend. Ook heb AVG die eens per week mijn telefoon scant, maar kom op, zo erg zou zoiets het toch niet moeten beïnvloeden?
Wat kan ik doen om dit overmatige gebruik van mijn batterij te kunnen verminderen? Ik zat nog te denken aan factory reset, maar al denk ik dat dit niet zo erg veel uit moet maken. Mijn S3 heb ik sinds november afgelopen jaar en ik gebruik hem dus "normaal".

Btw, inmiddels is de batterij nog 35% en werkt het hele gebeuren met de spaarstand aan minder soepel aan dan zonder spaarstand, iets wat natuurlijk ook niet heel geweldig werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 19:39 ]