Macbook als workstation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-08 09:54
Aangezien we in het Show je Apple topic te ver off-topic dreigde te gaan wil ik een discussie graag hier voorzetten.

Ik wil graag mijn 15" Macbook Pro retina als workstation gebruiken in combinatie met een extern scherm.
Ik zit met twee dingen waarvan ik me afvraag hoe mijn mede-tweakers dit doen:

1. Hebben jullie twee Magsafe adapters? Een voor onderweg en een voor bij het externe scherm? Ik zie mezelf namelijk niet continue de stekkers opbergen en uitrollen wanneer ik niet thuis ben.

2. Mijn monitor (LG IPS277L-BN) beschikt over VGA en HDMI. Ik heb zowel mini-displayport>vga adapter + kabel als een HDMI kabel geprobeerd en ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Via vga lijkt de helderheid van het beeld hoger te liggen maar worden schaduwen en dergelijke gesegmenteerd weergegeven, als jullie begrijpen wat ik bedoel :? . Via HDMI lijkt het beeld wat donkerder en minder contrastrijk. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou juist natuurgetrouwer is of niet. Bovendien zit de HDMI poort ook nog eens aan de andere kant van de Macbook, wat aansluiten en opbergen wat bemoeilijk. Welke aansluiting gebruiken jullie voor het externe scherm?

[ Voor 0% gewijzigd door Kremx op 11-03-2014 17:30 . Reden: MBP gewijzigd naar MBPr ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 114% gewijzigd door MrHankey op 02-12-2021 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Dat zou inderdaad een optie zijn. Alleen heb ik een MBPr en daarvoor zijn de Hengedocks nog in ontwikkeling als ik het goed begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 10:07
Ik heb een extra adapter gehaald. In eerste instantie vond ik het wat overbodig, maar na een maandje bleek het toch wel erg handig te zijn. In mijn kantoor heb ik alle kabels zo netjes mogelijk weggewerkt maar zat nog altijd te klooien met de adapter. Nu niet meer. Een reserve/voor onderweg adapter bleek uiteindelijk ook nog eens erg handig te zijn: die bij mijn kantoor ging stuk, maar kon nog gewoon door blijven werken.

Ze zijn wel aardig pittig qua prijs, dus je moet zelf kijken of de 'pijn' van de prijs opweegt tegen het gemak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Ik denk dat ik ook inderdaad voor een extra adapter ga. De pijn van aanschaf zal ik niet echt voelen vanwege de verkoop van mijn desktop :-).

En voor het aansluiten op het externe scherm, welke interface gebruik je hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-08 10:07
Ik heb een 13" uit 2009. Dat gaat via VGA :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik gebruik mijn rMBP als workstation icm mijn 40 inch tv en boven met een 24 inch samsung. Heb daar standaard een hdmi kabel inzitten die ik in de macbook kan stoppen. Ik heb geen tweede adapter en die mis ik persoonlijk ook niet.

Ik gebruik de volgende dingen:
- Rain Design mStand (http://leoleo02170217.wor...06/13/rain-design-mstand/) voor boven
- Apple wireless keyboard + trackpad icm Hengedocks Qlique (http://hengedocks.com/order_clique.php)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kremx schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:22:
Bovendien zit de HDMI poort ook nog eens aan de andere kant van de Macbook, wat aansluiten en opbergen wat bemoeilijk. Welke aansluiting gebruiken jullie voor het externe scherm?
Dan haal je een Mini-DisplayPort naar HDMI-kabel of -adapter die je in een van de Thunderbolt-aansluitingen aan de andere kant stopt :) Ik zou trouwens altijd de digitale aansluiting verkiezen boven de analoge.
Ik gebruik zelf gewoon een HDMI-kabel en ik heb één netadapter die ik overal gebruik.

[ Voor 6% gewijzigd door Canaria op 11-03-2014 20:10 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Ik heb ook twee adapters, 1 vast aan het bureau en de andere in mijn tas/slingert ergens door het huis.

@topic starter: Waar wil je je MBPR precies voor gebruiken? workstation oké, maar wat voor programma's etc?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-08 12:27
MrHankey schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:24:
Heb je al eens hengedock bekeken? http://www.hengedocks.com/ Dit lijkt mij een van de meest elegante oplossingen (qua kabels en ruimte)
Dit is gewoon op dit momentum de ideale oplossing voor iedereen die van zijn mbp een workstation wil maken.
_/-\o_

Trouwens dat van donkere hdmi kan wel eens komen door je monitor profiel dat kan nog wel eens verschillen per poortje.
Anders kan je scherm via je mbp nog kalibreren via system settign screen en kalibreren.

[ Voor 22% gewijzigd door torchwood op 11-03-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jacks0nxD
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-08 10:30
torchwood schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:53:
[...]

Dit is gewoon op dit momentum de ideale oplossing voor iedereen die van zijn mbp een workstation wil maken.
_/-\o_
Alleen die prijs incl. verzending naar Nederland :/ duur plastic maar wel dé oplossing wat mij betreft!

Zoek nog altijd zoiets om m'n MBP netjes naast m'n tv neer te kunnen zetten :+

[ Voor 18% gewijzigd door Jacks0nxD op 11-03-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Jacks0nxD schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:56:
[...]

Alleen die prijs incl. verzending naar Nederland :/
Deze kan je ook gewoon bij icenter of een bij een andere apple winkel halen.
Zag ze laats staan bij icenter Ede en arnhem ... dus ze zijn gewooon in ned te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torchwood
Leuk idee voor het weekend maak een henge dock van hout orso in het weekend is niet zo moeilijk oude stukjes hout recyclen prootjes op meten met spare ruimte natuurlijk paar spijker, lijm of schroeven er in done.
Oja niet te vergeten je macbook op meten. ;)

Sorry voor de bubbel post wijzig button deed moelijk nu niet meer gelukkig :D

[ Voor 13% gewijzigd door torchwood op 11-03-2014 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Daniel_Elessar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:48:
Ik heb ook twee adapters, 1 vast aan het bureau en de andere in mijn tas/slingert ergens door het huis.

@topic starter: Waar wil je je MBPR precies voor gebruiken? workstation oké, maar wat voor programma's etc?
Wanneer ik op de universiteit ben dan gebruik ik mijn MBPr voor Sketchup/AutoCAD/Office en wat lichte dingetjes met Photoshop/InDesign. Thuis zal dat ook voorkomen maar in minder mate, hier zal het vooral internetten zijn en wat foto bewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:21

talin

ES-MA

ik heb 4 adapters, 1 op het werk, 1 op bureau thuis, 1 in de garage en 1 in de tas voor mobiel.

ik heb mijn macbook pro 13" late2011 op het werk met 2 externe monitoren, 1 op de display poort en 1 USB HP display adapter, die maakt van USB een DVI aansluiting, dat werkt perfect, soms sluit ik een 2de USB display adapter aan heb ik 3 externe monitoren.

deze: http://h30094.www3.hp.com/product/sku/3967422

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
torchwood schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:53:
[...]

_/-\o_
Wel jammer dat de MBPr en MBA niet ondersteund worden. Ik heb nu een iMac, als ik een nieuwe zou kopen zou ik zo'n dock samen met een Air wel chill vinden.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:16
Ik ben momenteel over hetzelfde aan het nadenken. Ik heb op dit moment een Windows desktop en wil deze ook wegdoen, zodat ik alles op mijn Macbook Pro Retina 15" kan doen.

Ik heb gekeken naar de Zenboxx maar deze is nog niet te koop. Zijn er vergelijkbare docks?

Ook twijfel ik of ik naast het toetsenbord een muis moet nemen, of dat ik voor het trackpad moet gaan. Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Kremx schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:22:
2. Mijn monitor (LG IPS277L-BN) beschikt over VGA en HDMI. Ik heb zowel mini-displayport>vga adapter + kabel als een HDMI kabel geprobeerd en ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Via vga lijkt de helderheid van het beeld hoger te liggen maar worden schaduwen en dergelijke gesegmenteerd weergegeven, als jullie begrijpen wat ik bedoel :? . Via HDMI lijkt het beeld wat donkerder en minder contrastrijk. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou juist natuurgetrouwer is of niet. Bovendien zit de HDMI poort ook nog eens aan de andere kant van de Macbook, wat aansluiten en opbergen wat bemoeilijk. Welke aansluiting gebruiken jullie voor het externe scherm?
Ik gebruikte bij mijn MacBook Pro altijd een displayport naar DVI adapter + kabel en kreeg daarmee een perfect beeld (mijn scherm heeft DVI). Digitaal zou altijd beter moeten werken dan analoog.

Heb je het scherm wel gecalibreerd? Mijn ervaring daarmee is namelijk ook dat de calibratie voor elke aansluiting anders moet (dus als het er op VGA goed uitziet, dan is het via HDMI minder, maar dus ook andersom!). Ik kan je hiervoor trouwens de DataColor Spyder aanraden, ook om het scherm van de MacBook Pro zelf te calibreren. Was bij mij een verschil van dag en nacht op mijn oude 13" :)

Ik zou hem in jouw geval dus gewoon lekker via HDMI aansluiten en dan eens calibreren. En anders een mini-displayport naar HDMI adapter gebruiken als je liever alle aansluitingen aan dezelfde kant hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Lethalis op 12-03-2014 15:27 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Ik heb scherm wel gekalibreerd met de geïntegreerde software in OS X, maar niet met bijvoorbeeld een DataColor Spyder.

Ik denk dat ik me er op dit moment niet meer zo druk over ga maken aangezien ik mijn oog alweer heb laten vallen op een nieuw beeldscherm, welke beschikt over een Displayport aansluiting :P .

Het is voor mij in ieder geval duidelijk:
1. Ik ga zodra de desktop weg is een extra Magsafe 2 adapter aanschaffen.
2. Ik ga de digitale aansluitingen gebruiken zoals HDMI en Displayport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:15
Ik heb zelf overwogen om 2 adapters te nemen, maar de hoge prijs heeft me doen besluiten om het anders op te lossen. Ik heb eigenlijk altijd mijn adapter in de tas liggen, en gooi mijn MBP pas aan de prik wanneer dat mogelijk is. Juist het hoge uithoudingsvermogen van een MBP maakt deze oplossing mogelijk.

Om het inprikken makkelijk te maken heb ik daarom op werkbladhoogte 2 WCD's geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik heb niet bepaald het idee dat ik mijn MacBook Pro 15'' Retina kan gebruiken als main workstation, hoe graag ik het ook zou willen. Ik gebruik momenteel al 10 jaar Windows desktops en wil binnenkort compleet overstappen naar Mac OS X. Hoewel de MacBook Pro Retina een prachtige laptop is, ben ik bang dat ik tegen beperkingen loop. Ik ben vooral bang dat ik op latere termijn spijt krijg dat ik mijn desktop heb ingeruild voor een laptop. De dagelijkse dingen die ik op mijn desktop doe: browsen, mailen en Adobe Photoshop, Illustrator, Dreamweaver en af- en toe After Effects. De beperkende factor zit 'm in het aantal geheugen, 8GB is iets te weinig voor Adobe Photoshop, laat staan Adobe After Effects.

Hebben jullie geen spijt dat jullie nu een laptop gebruiken, i.p.v. een traditionele desktop?

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

iApp schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:17:
[...] De beperkende factor zit 'm in het aantal geheugen, 8GB is iets te weinig voor Adobe Photoshop, laat staan Adobe After Effects.
[...]
heb je met een andere foto-editor (bijv. Pixelmator) ook te weinig aan 8gb ram?

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

MrJayMan schreef op zondag 16 maart 2014 @ 23:30:
[...]

heb je met een andere foto-editor (bijv. Pixelmator) ook te weinig aan 8gb ram?
Dat denk ik niet, maar het meer omdat ik Photoshop voor mijn werk moet gebruiken. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door iApp op 16-03-2014 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]
De beperkende factor zit 'm in het aantal geheugen, 8GB is iets te weinig voor Adobe Photoshop, laat staan Adobe After Effects.

Hebben jullie geen spijt dat jullie nu een laptop gebruiken, i.p.v. een traditionele desktop?
Nee, maar ik heb 16GB in mijn MacBook, juist omdat ik er alles mee wil kunnen doen, zowel voor werk als privé en ook nog tegelijkertijd.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndRo555
  • Laatst online: 21:00
Ik gebruik een Dell 2311U in het weekend met een 2013 Macbook Air, als stand gebruik ik een Ikea napkin holder (http://www.ikea.com/us/en/catalog/products/50107051/) Lekker goedkoop en bespaard een hoop plaats. Die dell is gewoon met een mini-displayport naar displayport kabel aangesloten en dient als usb hub voor muis en toetsenbord.
Een tweede lader vind ik het geld niet waard als ik mijn macbook doordeweeks zonder dock gebruik en dus de lader maar twee keer per week versteek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Totaal niet eerlijk gezegd. Ik doe zelf vooral veel webontwikkeling, en ben altijd weer blij dat ik alle bestanden heb. Backups doe ik automatisch via Time Machine naar een NAS, en slaat aan zodra ik mijn laptop aan de stroom zet.

Enige issue is de opslag. 256GB is anno 2014 niet heel erg groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
De desktop is nog niet de deur uit in verband met data opslag, maar behalve het bereiken van een aantal bestanden heb ik hem niet meer gebruik sinds ik mijn macbook heb. Geen moment spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Kremx schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 13:09:
[...]

De desktop is nog niet de deur uit in verband met data opslag, maar behalve het bereiken van een aantal bestanden heb ik hem niet meer gebruik sinds ik mijn macbook heb. Geen moment spijt!
Klinkt positief! Ik heb even gekeken, mocht ik van desktop overstappen naar een MacBook moet ik alsnog circa €1700,- investeren voor een goede werkplek. Waarvoor? 1. Apple 27'' Thunderbolt Display (€1000,- euro), 2. Muis, toetsenbord en trackpad (€210,-), 3. 6TB Thunderbolt opslag (€480,- euro).

Vooral dat laatste lijkt mij ideaal, ik heb even gezocht en kwam uit op deze: http://store.apple.com/nl...-dual-drive-opslagsysteem. Is dat niks voor jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Mijn budget was/is niet zo groot als het bedrag wat jij net noemt dus ik heb het volgende gedaan:

- Huidig beeldscherm voor nu nog even houden(LG 27" 1080P), welke ik op den duur wil vervangen door deze: pricewatch: Samsung 28D590D Zilver, Zwart

- 3TB HDD uit mijn dekstop overgezet in een Macally USB 3.0 behuizing. USB 3.0 is voor mijn doeleinden snel genoeg.

- 3TB film en serie collectie flink op de schop genomen en de overstap gemaakt naar Netflix, zodat ik daar minder opslag aan verspil. Op het moment 1TB data, 1TB voor Time Machine en 1TB vrij.

- Wireless Keyboard en Magic Mouse gekocht via marktplaats voor € 90,-. Er zijn veel mensen die een dergelijke set kopen bij hun systeem maar het later niet gebruiken.

Dit voldoet voor mij op het moment prima, alleen de lage resolutie van het scherm is kwa schepte wel een stapje terug ten opzichte van de Macbook, vandaar dat ik dit in de toekomst wil upgraden naar een 4K scherm.
Verder wil ik een tweede Magsafe 2 adapter aanschaffen zodat ik hier niet continue mee hoef te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mijn huidige beeldscherm (een 32'' tv :9 ) moet sowieso vervangen worden, de Samsung die je opnoemt klinkt aantrekkelijk maar ik heb vooralsnog mijn twijfels over de werking met Mac OS X. De MBPr heeft HDMI out, maar volgens mij draait het formaat op maximaal 1920x1080 met 60hz per seconden, in OSX 10.9.3 zou er verandering in moeten komen; nog even afwachten dus. :)

Ik weet niet eens of de Apple muis + toetsenbord wel comfortabel genoeg is, dus dat is idd een goede oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kremx
Nou als het goed is kan de Macbook Pro via Displayport UHD op 60Hz aansturen en dat wordt ook ondersteund door dit beeldscherm. De meeste andere UHD beeldschermen ondersteunen maximaal 30Hz, tenminste, in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
Ik ga zelf binnenkort ook upgraden op dit moment heb ik in mijn hoofd de hoogste 13" met upgrade naar 16gigram en misschien de i7 dan ben ik iets meer kwijt dan de instap 15" maar heb ik wel meer in mijn idee. Om mee te nemen vind ik 13" heerlijk en thuis/werk heb ik een grote 27" monitor staan dus dat is geen probleem.

Ik heb nu nog een 13" instap uit 2010 en daar loop ik nu echt tegen beperkingen aan. Laatst een batch foto's moeten verkleinen(ruim 500 stuks) en daar bijt hij zich dan wel in vast :)
Verder zal ik steeds meer moeten gaan monteren(films) en als ik veel dingen tegelijk aan het doen ben heeft hij ook moeite(indesign/ Photoshop/ internet met verschillende tabs open/ itunes voor muziek/ skype en mail.)
Ben er tot nu toe altijd tevreden mee geweest maar het wordt stilaan tijd om een nieuwe aan te schaffen.

Heel leuk om te lezen dat iedereen hier zo veel doet met hun MBP en er tevreden mee is in hun werk. Sloot laatst voor de gein onze Oki printer erop aan en die was meteen te gebruiken. Ook de professionele dvd brander van epson was geen probleem.

Nu nog het geld vrijmaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Daniel_Elessar schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 17:55:
Ik heb nu nog een 13" instap uit 2010 en daar loop ik nu echt tegen beperkingen aan. Laatst een batch foto's moeten verkleinen(ruim 500 stuks) en daar bijt hij zich dan wel in vast :)
Verder zal ik steeds meer moeten gaan monteren(films) en als ik veel dingen tegelijk aan het doen ben heeft hij ook moeite(indesign/ Photoshop/ internet met verschillende tabs open/ itunes voor muziek/ skype en mail.)
Ben er tot nu toe altijd tevreden mee geweest maar het wordt stilaan tijd om een nieuwe aan te schaffen.
In dat geval raad ik juist de instap 15" aan. Deze heeft een quadcore CPU en is aanzienlijk sneller dan de 13" inch.

Een troost. Met beide keuzes kan je niet echt de mist in gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

merauder schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 08:20:
[...]

In dat geval raad ik juist de instap 15" aan. Deze heeft een quadcore CPU en is aanzienlijk sneller dan de 13" inch.

Een troost. Met beide keuzes kan je niet echt de mist in gaan.
Inderdaad, met de 13" inch zul je sneller spijt krijgen dan de 15". Die 5 extra centimeter heeft Apple goed benut om nog even wat extra power in de MacBook te stoppen, zeker geen slechte keuze dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
@Merauder / IAp, Die instap 15 trekt me inderdaad ook, zit hevig te twijfelen. Zoals je zegt denk ik dat je met beide systemen geen slechte koop doet en weer een aantal jaar goed vooruit kunt. En nu met dat geheugen test is het het waard om 16gig erin te zetten? Het lijkt me dat je dat nodig hebt met converteren en bezig zijn met renderen. Daarnaast, schijfruimte kun je inderdaad makkelijk uitbreiden, heb zelfs een nas staan, maar windows komt er naast te staan als dual-boot. Ik zal er nog eens wat tabellen op nakijken. De schermgrote interesseert me niet zo heel veel zoals gezegd, maar als die 15" instap sneller is dan de 13' upgrade is het inderdaad die stap waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Niet online

iApp

Say cheese

Daniel_Elessar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:18:
@Merauder / IAp, Die instap 15 trekt me inderdaad ook, zit hevig te twijfelen. Zoals je zegt denk ik dat je met beide systemen geen slechte koop doet en weer een aantal jaar goed vooruit kunt. En nu met dat geheugen test is het het waard om 16gig erin te zetten? Het lijkt me dat je dat nodig hebt met converteren en bezig zijn met renderen. Daarnaast, schijfruimte kun je inderdaad makkelijk uitbreiden, heb zelfs een nas staan, maar windows komt er naast te staan als dual-boot. Ik zal er nog eens wat tabellen op nakijken. De schermgrote interesseert me niet zo heel veel zoals gezegd, maar als die 15" instap sneller is dan de 13' upgrade is het inderdaad die stap waar.
Met extra ram / opslagruimte probeert Apple extra geld te verdienen, het hangt van je situatie af wat je nodig hebt. Voor mij is mijn huidige MacBook Pro 15'' Retina (mid 2012) met 256GB en 8GB ram meer dan voldoende. Ga ik de MacBook als primary computer gebruiken, dan had ik beter voor de 512GB en 16GB configuratie kunnen kiezen.

Kun je toevallig geen studentenkorting krijgen? Dat scheelt ook veel geld. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-08 10:50
*bump*

Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met de Hengedock en de BookArc. Ik wil van mijn MacBook Pro (2011) een 'desktop' maken als ik thuis ben en deze verticaal op mijn bureau hebben ivm ruimte gebrek.

Nu heb ik op internet al wat reviews bekeken.

Bij één review werd er vermeld dat wanneer er niet met de officiële kabels van apple gewerkt wordt (mini display) het allemaal niet goed past bij de Hengedock.

Dat betekent dat ik minimaal €100,- moet uitgeven. Hengedock (€60,-) + officiële mini display kabel (€40,-). Voordeel is wel, wanneer het allemaal werkt de MacBook gemakkelijk in en uit de dock te halen is.

De BookArc is €40,-. Nadeel is dat alle kabels wel apart in de MacBook gestoken moeten worden.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de BookArc, in verband met de prijs.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze docks, voordat ik mijn keuze ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:53

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Nielster schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 21:11:
*bump*

Ik vroeg me af of iemand hier ervaringen heeft met de Hengedock en de BookArc. Ik wil van mijn MacBook Pro (2011) een 'desktop' maken als ik thuis ben en deze verticaal op mijn bureau hebben ivm ruimte gebrek.

Nu heb ik op internet al wat reviews bekeken.

Bij één review werd er vermeld dat wanneer er niet met de officiële kabels van apple gewerkt wordt (mini display) het allemaal niet goed past bij de Hengedock.

Dat betekent dat ik minimaal €100,- moet uitgeven. Hengedock (€60,-) + officiële mini display kabel (€40,-). Voordeel is wel, wanneer het allemaal werkt de MacBook gemakkelijk in en uit de dock te halen is.

De BookArc is €40,-. Nadeel is dat alle kabels wel apart in de MacBook gestoken moeten worden.

Op dit moment gaat mijn voorkeur uit naar de BookArc, in verband met de prijs.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met deze docks, voordat ik mijn keuze ga maken.
Vrij simpel gesteld: je hebt een laptop uit 2011. Overweeg hoe lang je nog denkt te doen met deze laptop, en hoeveel je nog wilt investeren. Kijk dan naar het potentieel van de mogelijke oplossingen. De Hengedock is bijvoorbeeld specifiek qua port layout, en als je je 2011 MBP wegdoet kan je er dus niet echt meer iets mee. De BookArc (Pro) daarentegen heeft inserts die compatible zijn met de 'classic' MBP (13/15/17 inch) en met de retina MacBook Pro (13 en 15 inch).

Met het oog op de toekomst zou ik voor de BookArc Pro gaan. De investering is lager, én je kan hem langer gebruiken.

Launching containers into space

Pagina: 1