Aangezien we in het Show je Apple topic te ver off-topic dreigde te gaan wil ik een discussie graag hier voorzetten.
Ik wil graag mijn 15" Macbook Pro retina als workstation gebruiken in combinatie met een extern scherm.
Ik zit met twee dingen waarvan ik me afvraag hoe mijn mede-tweakers dit doen:
1. Hebben jullie twee Magsafe adapters? Een voor onderweg en een voor bij het externe scherm? Ik zie mezelf namelijk niet continue de stekkers opbergen en uitrollen wanneer ik niet thuis ben.
2. Mijn monitor (LG IPS277L-BN) beschikt over VGA en HDMI. Ik heb zowel mini-displayport>vga adapter + kabel als een HDMI kabel geprobeerd en ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Via vga lijkt de helderheid van het beeld hoger te liggen maar worden schaduwen en dergelijke gesegmenteerd weergegeven, als jullie begrijpen wat ik bedoel
. Via HDMI lijkt het beeld wat donkerder en minder contrastrijk. Ik ben er nog niet helemaal uit of dit nou juist natuurgetrouwer is of niet. Bovendien zit de HDMI poort ook nog eens aan de andere kant van de Macbook, wat aansluiten en opbergen wat bemoeilijk. Welke aansluiting gebruiken jullie voor het externe scherm?
Ik wil graag mijn 15" Macbook Pro retina als workstation gebruiken in combinatie met een extern scherm.
Ik zit met twee dingen waarvan ik me afvraag hoe mijn mede-tweakers dit doen:
1. Hebben jullie twee Magsafe adapters? Een voor onderweg en een voor bij het externe scherm? Ik zie mezelf namelijk niet continue de stekkers opbergen en uitrollen wanneer ik niet thuis ben.
2. Mijn monitor (LG IPS277L-BN) beschikt over VGA en HDMI. Ik heb zowel mini-displayport>vga adapter + kabel als een HDMI kabel geprobeerd en ik zie een duidelijk verschil in beeldkwaliteit. Via vga lijkt de helderheid van het beeld hoger te liggen maar worden schaduwen en dergelijke gesegmenteerd weergegeven, als jullie begrijpen wat ik bedoel
[ Voor 0% gewijzigd door Kremx op 11-03-2014 17:30 . Reden: MBP gewijzigd naar MBPr ]