Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Tweakers,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een DSLR waarmee ik korte films ga schieten en ze vervolgens ook te gaan editen. In de toekomst ga ik deze waarschijnlijk ook maken voor particulieren en kleine bedrijven.
Mijn budget gaat tot max. €700. Tot nu toe is mijn oog gevallen op de Canon 700D en de Nikon D5200.
De specs van de Nikon zijn beter maar mensen zijn voor mijn gevoel meer te spreken over de Canon.

Zouden jullie mij een advies kunnen doen welke DSLR het best bij mij past voor het schieten van korte films?

Bvd,

Sebastiaan

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:23

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Zie Het video-dSLR hardware topic ;)

Over het algemeen heb je meer mogelijkheden wat betreft video met Canon, zeker als je Magic Lantern gaat gebruiken om te filmen. Nou weet ik niet hoe het staat met de ontwikkeling van Magic Lantern op de 700D maar er zijn modellen waar ze testen met RAW video ;)

[ Voor 69% gewijzigd door Ventieldopje op 11-03-2014 18:09 ]

www.maartendeboer.net

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ja, eentje die in het budget past waar ook accessoires als een statief, geheugenkaartjes, accu's, objectieven etc. in zijn verwerkt. Het verschil tussen een 550D en een 700D is verwaarloosbaar qua beeldkwaliteit, maar het prijsverschil geeft ruimte voor extra's.

Even aangeven wat je zoekt in een camera is ook handig.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor beide reacties. Het zal gaan om filmpjes van plusminus 10 minuten. De camera zal gebruikt worden voor promotiefilms en impressies. In combinatie Met After Effects zal het vervolgens bewerkt worden. Heeft de Canon (600/650/700d) genoeg 'body' kwaliteit om een tijdje mee te gaan en daarna meer op lenses te focussen? Kortom, de kwaliteit moet goed zijn en een mooie 1080p opleveren maar tot op een zekere hoogte is voldoende. Als jullie nog tips hebben ontvang ik deze graag!

Mvg,

Sebastiaan

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:26
Iedere moderne dslr/systeemcamera die 1080p 25-30fps kan filmen, levert degelijke beelden. Je moet het meer zoeken in de kunde van de 30cm achter de camera ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II