GamePC budget +/- 1000

Pagina: 1
Acties:

• Emperor
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-04 22:33
Hallo allemaal,

Ik wil een nieuwe game pc samenstellen en heb zelf al aardig wat vooronderzoek gedaan. Concreet heb ik nog twee vragen die ik vetgedrukt zal stellen, maar hierbij eerst de benodigde informatie!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, ik heb reeds een Samsung EVO 250gb dus die gaat zeker mee.
Daarnaast heb ik een 2,5 jaar oude voeding (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W) Ik weet nog niet zeker of ik deze mee neem of ga vervangen door een nieuwere variant

Daarnaast ook reeds legale licentie Windows 8 en randapparatuur ook aanwezig.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle overige hardware
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet lang mee kunnen (2 a 3 jaar), wil toch graag elke keer de nieuwe shooters kunnen spelen, hoeft allemaal niet op ultra te kunnen maar wil wel een goede framerate.
Ga je overklokken?
Misschien, ligt eraan of het goede prestatiewinsten geeft t.o.v. de moeite en stabiliteit

Nu is er uiteraard een BBG geweest met een mainstreamgame PC welke redelijk goed aansluit op mijn wensen. Kleine aanpassing erop is dat ik graag minimaal 3 TB wil en dus geen SSD meer nodig heb.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 194,50€ 194,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1MSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 374,55€ 374,55
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 92,03€ 92,03
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 77,99€ 77,99
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1Cooler Master VS V550S€ 74,54€ 74,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.002,51

De vragen die ik heb komen voort uit discussies die ik ook hier op Tweakers heb gelezen;
Is het de moeite waard om nu extra te investeren in een betere videokaart en processor, of is dit overkill? Het budget is eventueel, met goede argumenten op te rekken tot onderstaande:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 282,-€ 282,-
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 89,90€ 89,90
1Asus GTX780-DC2OC-3GD5€ 434,-€ 434,-
1WD AV GP WD30EURS, 3TB€ 105,-€ 105,-
1Corsair Carbide 330R€ 70,03€ 70,03
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,50€ 62,50
1Cooler Master VS V550S€ 74,54€ 74,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,47

Daarnaast is dus de vraag of ik mijn eigen voeding hier ook in kan zetten of dat het verstandiger is (misschien door de leeftijd) om een nieuwe aan te schaffen?

Alvast bedankt!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13
Als de oude voeding nog goed is zou ik die houden en anders voor een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W gaan.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Verwijderd

Die voeding zou goed moet zijn, ik heb ook die voeding alleen dan de 500watt versie en heb laatst ook nog een ander systeem gekocht en hij werkt nog prima.

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Nee, het heeft totaal geen zin om voor games het 2e lijstje te doen. (Of zit je toevallig op meerdere schermen / 4K te gamen? => zelfs dan heeft het nog weinig zin)

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Emperor
Oké bedankt voor alle reacties dus ver!

En aangezien het mijn eerste build wordt waarschijnlijk een domme vraag; zitten alle kabels, brackets, afstandsbussen en andere benodigdheden er bij of moet ik hiervoor nog iets bijbestellen?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:20
De 780 is alleen duurder, niet beter (verschillend per game uiteraard, maar voor shooters over het algemeen niet).
Een i7 lijkt me wel een aardige investering, dat maakt dat je pc misschien 1-2 jaar langer meegaat straks.
(uiteraard met halverwege de levensduur een videokaart upgrade)

De voeding zou ik persoonlijk toch vervangen:
"However, once we open the unit we find that OCZ 700W ModXStream Pro looks very much like a cheap group regulated unit. This is further compounded by the fact that the unit has some questionable component selections in the mystery "Rec" capacitors. Good capacitors only add slightly to the total cost of a unit so why even something along the lines of Samxon or at the very least Teapo was excluded from this build is bewildering. Further, the unit only features a 3 year warranty and with questionable capacitors this is hardly reassuring."
http://www.hardocp.com/ar...wer_supply/9#.UmrzJfktR9I

"We still have a slight concern about the tiny heatsinks and the unknown choice of capacitor manufacturer that could put a spanner in long term use.
Unfortunately, there's no way for us to tell - both could be perfectly fine, and our internal temperature readings certainly corroborate OCZ's penny-pinching on the heatsinks. We're just saying the odds are less in its favour compared to other brands here with more extravagant cooling and well-known capacitors."
http://www.bit-tech.net/h...eam-pro-500w-psu-review/7

[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 11-03-2014 18:55 ]

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:27

two

mitsumark schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:49:
De 780 is alleen duurder, niet beter (verschillend per game uiteraard, maar voor shooters over het algemeen niet).
Een i7 lijkt me wel een aardige investering, dat maakt dat je pc misschien 1-2 jaar langer meegaat straks.
(uiteraard met halverwege de levensduur een videokaart upgrade)

Die voeding zou ik toch vervangen:
"However, once we open the unit we find that OCZ 700W ModXStream Pro looks very much like a cheap group regulated unit. This is further compounded by the fact that the unit has some questionable component selections in the mystery "Rec" capacitors. Good capacitors only add slightly to the total cost of a unit so why even something along the lines of Samxon or at the very least Teapo was excluded from this build is bewildering. Further, the unit only features a 3 year warranty and with questionable capacitors this is hardly reassuring."
http://www.hardocp.com/ar...wer_supply/9#.UmrzJfktR9I
Gewoon een i5 nemen lijkt mij. Hji gaat alleen gamen! i7 heeft alleen baat bij video-editen. Daarnaast 290 nemen. Even snel als GTX780 en stuk goedkoper. pricewatch: Corsair RM750 Zodat je misschien later nog CF kan?

Signature

• Emperor
Ok jullie ook bedankt voor de aanvulling.
750 watt lijkt me persoonlijk behoorlijke overkill? Maar zeker wel toekomstbestendig!

Wat is 'CF' waar je het over hebt Mimang?

------

Edit;
Daarbij wordt in andere topics (o.a. Gaming Rig [~€1500]) ook gekozen voor pricewatch: MSI GeForce GTX 780 Gaming wat is een betere keuze? Is dit objectief of meer merkvoorkeur?

[ Voor 46% gewijzigd door Emperor op 12-03-2014 10:12 ]

• timmie271
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-04 20:08
MathijsK schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 08:45:
Ok jullie ook bedankt voor de aanvulling.
750 watt lijkt me persoonlijk behoorlijke overkill? Maar zeker wel toekomstbestendig!

Wat is 'CF' waar je het over hebt Mimang?
Ik zou een voeding in de range van 520-620watt pakken als je niet gaat overklokken of er nog een videokaart bij gaat plaatsen.

Dat is Crossfire: oftewel meer dan 1 videokaart op je moederbord plaatsen/ gebruiken.

Gamertag: timmie271

• Emperor
De term Crossfire ken ik inderdaad, kwam er alleen even niet op in combinatie met de afkorting.
Helder qua voeding, dat klopt ook beter bij mijn gevoel, ik zal dus gewoon gaan voor de eerder voorgestelde pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W

Iedereen hartstikke bedankt voor de hulp. Zal hem waarschijnlijk dit weekend gaan bestellen :-)

Verwijderd

Ik heb die kast nog wel staan en ben aan het kijken of ik een nieuwe PC kan gaan bouwen dus wil deze verkopen! Geïntresseerd?

• Emperor
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 16:53:
Ik heb die kast nog wel staan en ben aan het kijken of ik een nieuwe PC kan gaan bouwen dus wil deze verkopen! Geïntresseerd?
Bedankt voor je aanbod, echter vind ik het niet zinnig om een kast door heel Nederland te sturen. (los van dat ik nooit van iemand zou kopen die nog maar 1 forumtopic heeft geplaatst)

Even voor de kenners een opmerking, de pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition heeft 2 ventilatoren, push/pull effect. Echter heeft het aangeraden moederbord (pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3) slechts 1 aansluiting voor een CPU fan.
Is geen groot probleem, heb hem nu als losse fan geïnstalleerd in de deksel, maar wel een aandachtspuntje.

Jullie allemaal hartelijk bedankt, heb hem geïnstalleerd en hij functioneert als een trein!

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
MathijsK schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:16:
[...]

Bedankt voor je aanbod, echter vind ik het niet zinnig om een kast door heel Nederland te sturen. (los van dat ik nooit van iemand zou kopen die nog maar 1 forumtopic heeft geplaatst)
[...]
Komt ook omdat ie net actief is...

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB

• Emperor
niektb schreef op maandag 17 maart 2014 @ 13:39:
[...]

Komt ook omdat ie net actief is...
Dat bedoel ik dus ook Niek... zoals velen hier ga ik geen zaken doen met iemand die een account aanmaakt en op dezelfde dag iets probeert te verkopen. Het staat iedereen vrij om hier anders mee om te gaan :-)

• Splitinfinitive
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-03 13:55

Splitinfinitive

Is altijd net iets te laat :/

Misschien een toevoeging/aanpassing voor de videokaart.

pricewatch: Palit GeForce GTX 780 Jetstream

Deze maakt gebruik van de zelfde koeler als zijn broertje de super jetstream maar heeft een redelijker prijs, met MSI afterburner of Thunderbolt (pallit's eigen utillity)
Hier is een review: http://hexus.net/tech/rev...0-super-jetstream/?page=4

Mijn eigen ervaring is dat de koeler van mijn CPU meer kabaal maakt dan de videokaart en tot nu toe heeft hij nog niet getrottelt in games en dergelijke.
Bij idle zakt hij terug naar als ik mij niet vergis 300 mhz. Dus dat spaart weer wat stroom/geluid

Hij heeft wel een hoger verbruik (TDP?) als de Reference van ninvidea en vele andere.

Hij is wel redelijk lang en 2.5 slot breed.
Pagina: 1