Hallo allemaal,
Ik wil een nieuwe game pc samenstellen en heb zelf al aardig wat vooronderzoek gedaan. Concreet heb ik nog twee vragen die ik vetgedrukt zal stellen, maar hierbij eerst de benodigde informatie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, ik heb reeds een Samsung EVO 250gb dus die gaat zeker mee.
Daarnaast heb ik een 2,5 jaar oude voeding (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W) Ik weet nog niet zeker of ik deze mee neem of ga vervangen door een nieuwere variant
Daarnaast ook reeds legale licentie Windows 8 en randapparatuur ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle overige hardware
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet lang mee kunnen (2 a 3 jaar), wil toch graag elke keer de nieuwe shooters kunnen spelen, hoeft allemaal niet op ultra te kunnen maar wil wel een goede framerate.
Ga je overklokken?
Misschien, ligt eraan of het goede prestatiewinsten geeft t.o.v. de moeite en stabiliteit
Nu is er uiteraard een BBG geweest met een mainstreamgame PC welke redelijk goed aansluit op mijn wensen. Kleine aanpassing erop is dat ik graag minimaal 3 TB wil en dus geen SSD meer nodig heb.
De vragen die ik heb komen voort uit discussies die ik ook hier op Tweakers heb gelezen;
Is het de moeite waard om nu extra te investeren in een betere videokaart en processor, of is dit overkill? Het budget is eventueel, met goede argumenten op te rekken tot onderstaande:
Daarnaast is dus de vraag of ik mijn eigen voeding hier ook in kan zetten of dat het verstandiger is (misschien door de leeftijd) om een nieuwe aan te schaffen?
Alvast bedankt!
Ik wil een nieuwe game pc samenstellen en heb zelf al aardig wat vooronderzoek gedaan. Concreet heb ik nog twee vragen die ik vetgedrukt zal stellen, maar hierbij eerst de benodigde informatie!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen
Wat mag het systeem gaan kosten?
€1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja zeker, ik heb reeds een Samsung EVO 250gb dus die gaat zeker mee.
Daarnaast heb ik een 2,5 jaar oude voeding (pricewatch: OCZ ModXStream Pro 600W) Ik weet nog niet zeker of ik deze mee neem of ga vervangen door een nieuwere variant
Daarnaast ook reeds legale licentie Windows 8 en randapparatuur ook aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle overige hardware
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het systeem moet lang mee kunnen (2 a 3 jaar), wil toch graag elke keer de nieuwe shooters kunnen spelen, hoeft allemaal niet op ultra te kunnen maar wil wel een goede framerate.
Ga je overklokken?
Misschien, ligt eraan of het goede prestatiewinsten geeft t.o.v. de moeite en stabiliteit
Nu is er uiteraard een BBG geweest met een mainstreamgame PC welke redelijk goed aansluit op mijn wensen. Kleine aanpassing erop is dat ik graag minimaal 3 TB wil en dus geen SSD meer nodig heb.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 194,50 | € 194,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | MSI Radeon R9 290 Gaming 4G | € 374,55 | € 374,55 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB | € 92,03 | € 92,03 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 77,99 | € 77,99 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 74,54 | € 74,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.002,51 | |
De vragen die ik heb komen voort uit discussies die ik ook hier op Tweakers heb gelezen;
Is het de moeite waard om nu extra te investeren in een betere videokaart en processor, of is dit overkill? Het budget is eventueel, met goede argumenten op te rekken tot onderstaande:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 4770K Boxed | € 282,- | € 282,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z87-HD3 | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Asus GTX780-DC2OC-3GD5 | € 434,- | € 434,- |
| 1 | WD AV GP WD30EURS, 3TB | € 105,- | € 105,- |
| 1 | Corsair Carbide 330R | € 70,03 | € 70,03 |
| 1 | Scythe Mugen 4 PCGH Edition | € 36,50 | € 36,50 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 62,50 | € 62,50 |
| 1 | Cooler Master VS V550S | € 74,54 | € 74,54 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,47 | |
Daarnaast is dus de vraag of ik mijn eigen voeding hier ook in kan zetten of dat het verstandiger is (misschien door de leeftijd) om een nieuwe aan te schaffen?
Alvast bedankt!