• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:00
Halloo!

Ondanks de al vele vragen voor adviezen ect ben ik er in dit forum nog niet geheel uitgekomen.

Ik zit namelijk met het volgende probleem:

Ik heb een Raspberry pi als media center, maar vind het ronduit net te traag voor veel dingen (en slechte ondersteuning voor dvd bestanden)

Nu heb ik al mijn bestanden op een (zelfgemaakte) NAS staan.

en ik ben opzoek naar een mediacenter dat eigenlijk alleen maar films/series hoeft te streamen. Ik hoef geen rare fratsen als een emulator of er op te kunnen gamen, daar heb ik een console voor.

Ik heb al een leuke case liggen: http://tweakers.net/pricewatch/327804/lc-power-lc-1410mi.html

Heb ook nog ergens een kleine SSD liggen.

Nu zie ik hier op het forum veel systemen uitkomen rond de 150€ (mobo 60, proc 40, mem 50) maar nu zag ik zelf dit mobo: http://tweakers.net/pricewatch/277055/asrock-amd-a50m-e350m1/specificaties/ , en dat lijkt bijna te mooi om waar te zijn, een AMD APU en dat voor €55,-

nog wat geheugen er bij en ik ben klaar.

Maar uit ervaring kom ik er dan later weer achter dat het eigenlijk toch niet zo mooi was als dat ik dacht.

Dus: wat zie ik over het hoofd? :+

Of is dit een prima setup om films/series te kunnen streamen. (meestal 720/1080P)?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 15:11
De E350 is voldoende voor media-playback (geen 3D), maar is wel al behoorlijk oud, en zou ik om die reden dan ook al links laten liggen. Ik zou dan ofwel voor een volwaardige HTPC kiezen (reken tussen de 300,- en 400,-. afhankelijk van je wensen) of voor een Little Black Box-achtige oplossing.

iRacing Profiel

• fjux
Ik zit een beetje met mijn budget, daar is geen ruimte voor een htpc van 300 a 400€.

En the little black box draait weer op Android en volgens mij is dat allemaal nog niet helemaal lekker door ontwikkeld bij xbmc.

Ik heb ook nog een passief gekoelde video kaart liggen die 3D aan moet kunnen en niet al te groot is. Maar ik heb ook geen 3d TV dus dat heeft niet echt prio...

Zijn er nog andere opties naast dit bordje? Misschien een nieuwere versie (totaal max 100€)

• kroegtijger
Little black box draait niet op android, maar op Linux en dat draait prima.

iRacing Profiel

• fjux
Excuus, dan heb ik niet op zitten letten. Ik ga het eens even bekijken! bedankt!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of kijk even naar de J1800, dat is in feite de E350 van 2014. Voldoende video kracht om goed 1080p te streamen en de CPU is een stuk sneller waardoor menu's etc ook snel aanvoelen. Plus je hebt al een bord+CPU (want SoC) voor 60 euro.

• kroegtijger
wagenveld schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:33:
Of kijk even naar de J1800, dat is in feite de E350 van 2014. Voldoende video kracht om goed 1080p te streamen en de CPU is een stuk sneller waardoor menu's etc ook snel aanvoelen. Plus je hebt al een bord+CPU (want SoC) voor 60 euro.
:Y Is ook een mogelijkheid, maar komt dan nog wel wat additionele hardware en wat software-configuratie bij kijken natuurlijk, maar kan een prima build opleveren.

iRacing Profiel

• fjux
Ben toch voor the little black box gegaan.

had niet in de gaten dat die op linux liep en zo goed te customizen was ;)

bedankt voor de reacties!
Pagina: 1