Toon posts:

Wijziging User Review - Tan.Company ismet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een laptop proberen te verkopen en had een aantal geïnteresseerden.

Laten weten aan meneer ismet, een van de kopers, dat ik een beslissing zou maken voor 09/03/14 en heb besloten niet te verkopen, omdat er iets met de laptop was.

Meneer ismet claimed dat er een afspraak gemaakt is via DM, desondanks nooit een tijd afgesproken.
Vervolgens claimed meneer dat de laptop al verkocht is, wat niet zo is. De laptop is nog steeds in mijn handen en is op verkocht status gezet, omdat de status van de laptop is veranderd en het dus nutteloos is om nog steeds als advertentie te houden.

Kortom: ongegronde en veronderstellende review, omdat het niet gaat als verwacht

Heb tot nu toe perfecte reviews gehad van erkende kopers/verkopers dus het zou fijn zijn als deze review verwijderd kan worden, al dan door ismet of de admins.

Bij voorbaat dank.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de wederpartij van dit topic op de hoogte gebracht? Zoals in de stickies vermeld, is het de bedoeling er eerst samen uit te komen.

Overigens zijn wij eveneens benieuwd naar je relatie met dit account:
CorePax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:19:
Heb je de wederpartij van dit topic op de hoogte gebracht? Zoals in de stickies vermeld, is het de bedoeling er eerst samen uit te komen.

Overigens zijn wij eveneens benieuwd naar je relatie met dit account:
CorePax
Wederpartij is inmiddels op de hoogte gebracht.

CorePax is een bekende persoon waarmee ik meerdere malen zaken heb gedaan.
Kan voor mij vouchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00
Hi,

Ik wil me hier verder niet mee bemoeien maar ik wil enkel zeggen dat ik een bekende ben van de gebruiker Tan Company en dus ook voor hem kan vouchen. Met mijn 40+ beoordeling mag dat denk ik wel wat zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismet
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-10 11:49
Zoals ik in mijn beoordeling heb vermeld voel ik mij een beetje voor de gek gehouden door meneer Tan company.

Meneer bood zijn laptop te koop aan en ik stuurde hem gelijk een dm met een bod. Meneer vond deze te laag en daarna verhoogde ik mijn bod. Voor die prijs ging meneer tan wel akkoord en vertelde me :" je mag hem morgen direct komen ophalen". Ik heb hierop gereageerd dat ik niet op zondag kan komen maar maandag wel.
Meneer gaf mij zijn adres en vertelde mij dat hij de tijdstip later zou vermelden.
Ik wachtte af op een mail van hem met een tijdstip. Daarnaast stuurde ik meneer tan een mail of hij mij een screen kon sturen van de specs, want wat hij in de advertentie had gezet kwamen niet overeen met die van de specificatieslink.
Op maandag ,2 uur snachts ,kreeg ik een dm met als reactie :" laptop start niet na herinstallatie verkoop gaat niet door." Na de advertentie gecheckt te hebben stond de status op verkocht. Je begrijpt wel wat voor conclusies ik hieruit heb getrokken.
Je komt hier wel met mensen die voor je "vouchen" , en ik geloof ook dat je een goede verkoper bent, maar ik heb dat anders ervaren en ik blijf bij mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die hier komt 'vouchen' maken zo nu en dan gebruik van exact dezelfde computer; daarom zijn we uitermate benieuwd naar de beoordelingen die over en weer zijn gegeven. Over het algemeen betekent reviews plaatsen zonder dat er daadwerkelijk sprake is van een reguliere transactie via Tweakers direct een ban.

Het feit dat beiden hier komen vertellen voor elkaar te kunnen vouchen, maar er niet even bij vermelden dat ze soms gewoon samen achter dezelfde machine op Tweakers zitten en beoordelingen bij elkaar hebben geplaatst geeft mij in ieder geen comfortabel gevoel. Ik zie daar dan ook graag een gedegen uitleg over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens vraagt degene die je laptop wél gekocht heeft, dit na het lezen van de review van ismet:
Is je laptop nu defect ?
Nee heb deze meneer al laten weten dat ik hem niet wou verkopen aan hem maar begreep het blijkbaar niet zo goed.
Dus met dat 'vouchen' gaat het ook lekker. Verkoper komt een bindende overeenkomst niet na, en liegt vervolgens om de reden. Ik kan koper dan ook niet anders aanraden alsnog levering tegen de afgesproken prijs te vorderen van verkoper, desnoods via rechtswege. Ik denk dat verkoper hier een goede les nodig heeft in eerlijkheid.
Hij spreekt namelijk af dat zondag 15:00 de deadline afloopt, waarna de koper er dus vanuit mag gaan dat de laptop voor hem is. Gezien die communicatie uitblijft, is een overeenkomst tot stand gekomen. Blijkbaar heeft verkoper dat ook wel door, gezien de leugen over het defect daarna.

Die review gaat uiteraard niet verwijderd worden, en ik ga me nog even beraden over het lot van beide accounts. Daar zal vanavond een oordeel over geveld gaan worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorePax
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:00
Pardon?

Beetje kort door de bocht, zelfde IP dus zullen we wel om de beurt achter elkaar op de computer hebben gezeten om elkaar zo beoordelingen te geven. Kan net zo goed de lokale wifi hotspot van de Mac Donalds zijn.

Mijn andere 40 beoordelingen zijn ook allemaal nep zeker....

Ik kom wel eens vaker bij Tan Company, Ik heb ook vaker spullen verkocht aan hem en dat ging allemaal hartstikke goed. Nieuwe gebruikers verkopen nou eenmaal lastiger doordat ze geen beoordelingen hebben. Ik heb mijn vriendin ook een positieve beoordeling gegeven en die heeft er nu meer als 10 van andere tevreden gebruikers. Is dat nou echt waar jullie je zo druk om maken?

"Over het algemeen betekent reviews plaatsen zonder dat er daadwerkelijk sprake is van een reguliere transactie via Tweakers direct een ban."

Aparte bewering, zo heb ik hier een topic moeten openen omdat iemand van marktplaats mij hier een beoordeling had gegeven. Beoordeling is verwijderd en account is niet gebanned. Vreemd?

Als jullie mij hiervoor willen bannen, prima dat moet je dat doen. Ik voel me nu dan ook niet bepaald gewenst ondanks mijn uitstekende historie op V&A gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CorePax schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:36:
Ik heb mijn vriendin ook een positieve beoordeling gegeven en die heeft er nu meer als 10 van andere tevreden gebruikers. Is dat nou echt waar jullie je zo druk om maken?
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/326.html
Hij die, met het oogmerk om zich of een ander wederrechtelijk te bevoordelen, hetzij door het aannemen van een valse naam of van een valse hoedanigheid, hetzij door listige kunstgrepen, hetzij door een samenweefsel van verdichtsels, iemand beweegt tot de afgifte van enig goed, tot het ter beschikking stellen van gegevens met geldswaarde in het handelsverkeer, tot het aangaan van een schuld of tot het teniet doen van een inschuld, wordt, als schuldig aan oplichting, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vier jaren of geldboete van de vijfde categorie.
Als jij reviews verzint, plaatst bij mensen waar je een persoonlijke relatie mee hebt en dus niet objectief over bent, dan geef je een willekeurige handelspartner onterecht het idee dat andere reguliere handelspartners al een ervaring hebben waarop ze een beeld kunnen vormen. Dergelijke misinformatie is niets meer of minder dan oplichting zoals in de wet beschreven. Je mag het zelf onschuldig vinden, wij vinden het als platform waar mensen juist op informatie moeten kunnen vertrouwen allerminst normaal.

Dat er daarna reguliere reviews komen doet daar niets aan af. Ook winkels die nieuw inschrijven lijken het met regelmaat normaal te vinden om een review bij zichzelf te plaatsen, en ook dat is fraude waar hard op ingegrepen wordt.

Je vriendin reviewt jou inderdaad terug ook:
snelle communicatie en goed verpakt
Dat vind jij normaal? Sturen jullie het avondeten ook "goed verpakt' op onderling? Gewoon keiharde leugens dus. Je meldt het hier ook gewoon alsof het normaal is. Ik krijg persoonlijk bij dat soort dingen direct een gevoel van een gebrek in de opvoeding.

Ik laat dit even zakken, en vanavond zal een besluit volgen. Dat je blijkbaar vaker fraudeert met reviews en dat normaal lijkt te vinden gaat je zaak in ieder geval niet helpen.

Overigens is niet gezegd dat de reviews achter elkaar op dezelfde computer zijn geschreven. Wel heb ik glashard bewijs dat jullie samen achter dezelfde machine hebben gezeten ja.

Met het zien van de onderlinge reviews met je vriendin is het voor mij ook klaar. Alle drie de accounts gaan op slot, en jullie mogen het ergens gaan zoeken waar je wel welkom bent met dergelijke handelswijze.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 16:33 ]

Pagina: 1