Render Farm PC voor Adobe Aftereffects

Pagina: 1
Acties:

• mark met een k
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 08:09
Op mijn werk hebben we een klant waarvoor we video offertes maken op maat voor iedere klant van hem. Iedere video is dus een variatie op de basis video en moet dus elke keer worden gerenderd. Nu kunnen we een nieuw mac bestellen à 4000 euro of ik stel er zelf een samen, het belangrijkste punt is dat we hem snel nodig hebben en de nieuwe mac pas in april wordt geleverd. Ik heb zelf een pc samengesteld en nu vraag ik jullie goedkeuring/advies/afkeuring op mijn setup. De kosten zijn niet belangrijk, de klant betaalt hem en geld speelt niet echt een rol. Zal ik wachtten of zelf gaan bouwen?
Thanks!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4930K Boxed€ 489,90€ 489,90
1Asus P9-X79€ 196,04€ 196,04
1Inno3D GeForce GTX 770 4GB Accelero Hybrid€ 399,-€ 399,-
1Corsair Carbide Air 540 Wit€ 124,70€ 124,70
1Corsair Hydro H100i€ 91,04€ 91,04
1Corsair Vengeance CMZ32GX3M4X1866C10€ 287,50€ 287,50
1Cooler Master VS V550S€ 74,54€ 74,54
1Samsung 840 EVO 750GB€ 274,-€ 274,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.936,72

[ Voor 5% gewijzigd door mark met een k op 11-03-2014 14:33 ]

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-04 20:14
Pas eerst het moederbord aan naar het juiste socket. De CPU is 2011, het moederbord 1150.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 11:39
socket CPU/Mobo klopt niet. :)

iemand was mij voor

[ Voor 39% gewijzigd door ChojinZ op 11-03-2014 14:27 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• mark met een k
Hahah ja je hebt gelijk, sorry zelf gewend aan 1150 in mn eigen pc.
Hebben jullie enig advies welk bord?

[ Voor 25% gewijzigd door mark met een k op 11-03-2014 14:33 ]

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04 11:39
Misschien nog een 2e schijf? Nu krijg je de situatie dat je doel materiaal weg schrijft op dezelfde schijf waar het bron materiaal op staat. Zeker bij grote bestanden krijg je dan een performance dip omdat je zowel moet lezen als schrijven.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• mark met een k
Dat is een goede inderdaad, ik zit er over te denken om dan twee kleinere schijven er in te gooien. Misschien 2x 256 gb en dan een externe schijf waar ik alle films naar toe schrijf tijdens een backup. De filmpjes worden sowieso via Vimeo aangeboden aan de klanten, dus na de render word hij geupload en gaat hij het archief in. Zal het de moeite waard zijn om er pci-e opslag kaarten in te stoppen zoals bij de MAC pro, de filmpjes hoeven niet binnen 10 minuten klaar te zijn dus ik denk niet dat dat zijn geld waard is.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:10
Heb je ook al aan twee goedkopere systemen gedacht ipv 1 kostbare? Voor de helft van dat geld schroef je ook 2 pittige i5 systemen in elkaar... je zal dan geen dubbele snelheid halen, maar de helft sneller moet je wel redden. Zeker mbt het produceren van meerdere filmpjes kan het erg handig zijn als het ene systeem staat te renderen dat je verder kan gaan op het tweede.

Ook al eens aan de (veel) goedkopere AMD cpu's gedacht? Die octocores blijken heel goed te scoren met programma's zoals AfterEffects... een 100 euro cpu die op dat gebied helemaal niet zoveel zal achterblijven vergeleken met de gewenste i7. I know, AMD blijft voor sommigen op grafisch gebied vloeken in de kerk... maar de benchmarks vertellen toch dat het een ontzettend goede oplossing is.

• mark met een k
Ja ik heb er over nagedacht inderdaad maar het punt is dat het vaak maar een filmpje per keer is, hij wil zijn filmpje gewoon snel beschikbaar hebben nadat hij hem heeft aangevraagd. Ook zal hij volledig geautomatiseerd worden dus hij staat gewoon in de hoek te brommen. Maar de klant waar we voor werken knippert niet eens als ik zeg dat het systeem 10.000 euro gaat kosten, zolang hij z'n filmpjes maar krijgt vind hij het allemaal prima. Zoals ik al zei, geld speelt niet echt een rol ;)

[ Voor 9% gewijzigd door mark met een k op 11-03-2014 15:37 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik begrijp op zich wel het fijne van maar 1 machine hebben..

Als geld echt het issue niet is, zet er dan een E5-2687W v2 in, die is voor 2000 euro bij o.a. azerty te krijgen. (staat nog niet in de pricewatch, alleen z'n voorganger.) Dit is een 8 core maar toch met redelijk wat mhz.

Op zich is dan een supermicro C602 chipset moederbord en wat ECC ram ook niet heel veel duurder. Op zich niet nodig maar met zo'n budget en niet overclocken wel nog net wat extra zekerheid.

Zelfs een dual socket bordje zou kunnen dan :)

Maar ik weet niet hoe goed AE schaalt boven de 8 cores? Je kunt er wel leip 16/32 cores/threads in gaan zetten voor heel veel geld maar als het niet schaalt is het zonde.

Gebruik je veel raytraced effecten in AE? Dan zou je ook voor de gtx 780 kunnen gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door maratropa op 11-03-2014 16:17 ]

specs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Voor dat geld kun je ook een leuk Dell of HP workstation samenstellen, dan kun je er tenminste ook 3 jaar on-site support bijnemen zodat je bij hardwareproblemen snel geholpen bent (en niet in de Pricewatch op zoek moet naar een passend vervangend onderdeel waarvoor je vervolgens weer budget moet aanvragen en een levertijd hebt). Naar mijn idee past zo'n oplossing beter bij de verwachtingen en het budget van je klant dan een zelfbouwoplossing die niet eens heel bijzondere specificaties heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 11-03-2014 16:17 ]

• maratropa
  • Niet online
Aan de andere kant Mark, je hebt het over een "farm" toch? :) AE render engine nodes hebben geen licentie nodig...

Voor onder de 2k heb je een prima 4930k machine. Dan heb je voor onder de 6k er 3. Dat geeft behoorlijk veel renderpower. Voordeel van meerdere machines is ook dat het geen ramp is als er onverhoopt 1tje een keer plat gaat.

Wat je voorstelt kan nog wel wat cheaper. Of je gaat voor i7 4771's.

Het neemt wat meer plek in maar je kunt er best microATX systeempjes van maken, of kleiner..

specs

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:54

heuveltje

KoelkastFilosoof

Waarom trouwens waterkoeling en een dure kast, voor iets wat je toch ergens in een serverhok neergooit ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

De support kant is bij zakelijke systemen ook belangrijk voor de continuïteit. Ik zou dus eerder kiezen voor Dell, HP of Apple met een zakelijke support erbij.

• maratropa
  • Niet online
Tuurlijk, maar dat ligt een beetje aan wat voor bedrijf het is lijkt me, en hoe het met de beschikbaarheid van de machine zit etc.. Als ze wat handige types hebben rondlopen en kiezen voor een netwerk systeem met een aantal machines is er weinig reden om je geld aan Dell of HP te geven, -imho- Met 3 of 4 machines kun je op je dooie gemak er 1 repareren bij uitval.

specs

• mark met een k
Het besluit is genomen, we hadden toch een nieuwe computer nodig waar ook op gewerkt moet worden en filmpjes op aangepast gaan worden, het wordt toch de nieuwe Mac Pro http://store.apple.com/nl...duct=MD878N/A&step=config
Bedankt allemaal voor jullie advies!

• maratropa
  • Niet online
Meest schattige workstation ever.. Maar -imho- wel de slechtste (o.k. das wat overdreven) keuze die je had kunnen maken. :)

Als je effecten in AE raytraced dan helpt alleen een CUDA gpu mee. Daar zit je dan met je 2 onvervangbare AMD gpu's zonder CUDA. Die 2de wordt ook helemaal niet gebruikt in AE. Los van dat je veels te veel betaalt voor features die niet echt nodig zijn. Op dit moment is de Mac pro leuk voor FCP maar ik vind het tov de pc geen goeie Adobe workstation. Als je per se een high en OEM bak wilt is een precision met 1 snelle quadro altijd nog beter imho.

2 of meer 4930k bakken lijkt me de meest betaalbare, snelste en robuuste optie.

specs

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beetje overdreven maratropa, CUDA wordt alleen gebruikt voor de raytraced effecten. Bovendien heeft Adobe al aangegeven OpenCL ook te (gaan) ondersteunen: http://blogs.adobe.com/pr...o-cc-and-gpu-support.html. Ze kunnen de Mac Pro immers niet links laten liggen.

• maratropa
  • Niet online
Dat gaat over Premiere Pro, dat heeft het al. En ik weet natuurlijk niet wat ze precies in AE gebruiken , als je geen raytraced effecten gebruikt dan is het minder erg. Ik verwacht dat AE ook op een gegeven moment OpenCL ondersteuning gaat krijgen, maar daar heb ik nog niks over gehoord.

specs

Pagina: 1