Goede DTS Connect audio decoder/versterker

Pagina: 1
Acties:

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:02

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Ik heb voor een PC speaker set-up een DTS Connect (in verband met de aansluiting op mijn PC) nodig.
Nu heb ik al boxen waar ik zeer tevreden over ben (Creative DTT3500 boxen. De versterker daarvan doet alleen geen DTS Connect, alleen DDLive en dat doet mijn PC weer niet) en ben dus eigenlijk alleen op zoek naar een combinatie van decoder en amp, liefst in één 'doosje'.

Ik heb bij Teufel audio wel een decoder gevonden, maar die is specifiek voor een actieve speakerset bedoeld, en die heb ik niet.

Verder heb ik de Z906 gevonden, maar daar zitten dan weer boxjes bij.
Iemand een tip?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Koop een versterker die dts snapt ?

100'den bij de mediamarkt en consorten,

mischien snap je niet dat je geen pc setje nodig hebt. elke fatsoenlijke (en veel cheap ass) home theater versterkers kunnen dit gewoon. (en nofi zijn 10 keer beter dan wat je nu hebt, nou nog betere speakers)

[ Voor 95% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 11:42 ]

Iperf

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Haha, bedankt Fish! Noft ;) Ja, dat klopt. Wellicht had ik het er bij moeten vermelden, maar die hometheater dingen dat zijn van die grote bakken. Ik ben op zoek naar een compact AMPje, net als die van Creative, zeg maar. Vandaar dat ik toch specifiek in de PC hoek aan het kijken ben.
Zo'n compact doosje staat iets makkelijker op mijn bureau dan zo'n hele brede bak. Maar ik zal zeker eens bij de MM/Saturn binnenlopen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05:19

FeaR

In GoT we trust

Geluidskaart met Dolby Digital Live! kopen? Lijkt me goedkoper dan een hele nieuwe decoder kopen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Dat klopt, alleen ik heb een Rampage IV Black Edition met een fijne geluidskaart onboard. Niets mis mee. Dan zit je niet direct te wachten op een extra geluidskaart in je kast. Het gaat me in deze dus echt om een vervanger voor de DTTS3500.

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Als je digitaal uitstuurt maakt je geluidskaart niet uit, dan doet - in dit geval de Creative DTT3500 - de decoding. Komt bij dat ik me afvraag hoe haalbaar dit idee is. De Creative set wordt namelijk gevoed door de centrale unit, die laatste zal je dus moeten behouden en achter je nieuwe decoder zetten waarmee je dus weer die decoding verliest. De gehele decoding-unit van de Creative weghalen kan, maar dan moet je een receiver kopen waar je de speakers op aansluit.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Euhm, ik denk dat ik ergens niet helemaal duidelijk ben dan. Het is me inderdaad te doen om het vervangen van de combinatie decoder/amp van Creative. Zoiets wil ik graag, los, zonder boxen kopen.
Meestal worden ze echter met boxen aangeboden. Ik vraag me af of het mogelijk is, maar ik zou het toch een beetje vreemd vinden als het niet mogelijk zou zijn.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

https://www.google.nl/sea...cQ_AUoAQ&biw=1440&bih=781

en dan op je huidige kit aansluiten ?

lama je hebt een maar 4 channel input

Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/1084/speaker_conn-big.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 14:17 ]

Iperf

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Je speakers zijn passief, als deze actief waren had er een stekker aan gezeten. De enige mogelijkheid hoe de speakers worden gevoed is door de hoofdunit die bij de Creative zit. Die laatste kan je dus niet wegdoen aangezien je dan geen voeding meer hebt naar je speakers. Iets als een Teufel Decoderstation zie ik niet vermogen leveren naar de speakers, alleen signaal. Met een andere decoder ben je er mijn inziens dus niet.

Het zou mij overigens juist niet verbazen als het niet mogelijk is. We praten over een PC-setje van meer dan tien jaar oud en dus niet tot nauwelijks voorbereid op de huidige standaard en mogelijkheden. PC-sets staan nu niet echt bekend om hun veelzijdigheid en mogelijkheid tot upgraden.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
Aaahh, ok, ik dacht dat er alleen maar Audio over mijn geluidskabels gaat, maar dus ook stroom? En die boxen hebben specifiek de hoeveelheid stroom nodig die mijn DTTS decoder/amp levert? Daar kan ik dus niet een andere AMP die eventueel ook de boxen kan voeden voor gebruiken?

als dat zo is, dan zit er denk ik inderdaad niet veel anders op dan de hele set te vervangen. Jammer wel, want het is een fijn setje.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er gaat altijd "stroom" over en "audio".

Onversterkt spreken we over een lijnsingaal. een spanning van ~1 Volt die bedoelt is voor hoogohmige ingangen (zoals die van een versterker).
Na de versterker kun je zo hard gaan als je portemonnee en je speakers het toelaten.

Elke andere enigzins fatsoenlijke versterker gaat die paar watjes met gemak halen.

Je kan dus wel degelijk een andere versterker aansluiten. wel loont het de moeite om de impedantie te checken van je speakers uitgedrukt in ohm (vaak 4,8,16 ohm oid) en of de versterker daarvoor geschikt is.

Echter... hebben veel versterkers vaak alleen een pre out voor de sub, omdat die veelal actief zijn.
In jou geval kan bijvoorbeeld betekenen dat je oude kastje alleen op de sub aansluit en de pre-out van de sub op op de front in aansluit van je oude kastje, en dat kastje ergens achter flikkert
Of je koopt een versterker met ingebouwde versterking voor je sub, of een 2e monoblok.

Maar we gaan we heel al hard voorbij de kwaliteit van je huidige set zo. een paar betere speakertjes (laten we wel wezen, jouw sub word wss met gemak gevenaard door mijn boekenplank speaker). zal wonderen doen vermoed ik

Iperf

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Topicstarter
De boxen zijn allen passief, want er is er geen enkele met eigen stroomtoevoer, dus alle stroom wordt geleverd door mijn AMP. Wat ik van de specs begrijp is dat er inderdaad een preAMP in zit om de boxen zelf aan te sturen.

Of jouw boxen beter zijn dan die van mij, mogelijk. Ik ben er wel tevreden over, er zit een lekker volume en bereik in, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind die Creative dingen in ieder geval mooi warm klinken en de sub kan je op half volume al door het hele huis voelen :P

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

ElCondor schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:24:
...en de sub kan je op half volume al door het hele huis voelen :P
Subwoofers voelen is geen mate om de kwaliteit te meten. Als ik dat soort dingen lees ga ik eigenlijk al van het tegendeel uit. Maar dat krijg je sowieso met dit soort setjes, een Z906 die je in de TS noemde heeft dat ook. De speakers zijn zo klein dat ze geen lager middentonen weer kunnen geven. Om dat te compenseren doet de subwoofer dat waardoor je instant een subwoofer krijgt die tonen voor zijn rekening neemt die hij niet hoort te doen. In een normale set zal de subwoofer tonen onder de 40 - 80 Hz doen, met een uitzondering naar de 100 maar dat is eigenlijk al te hoog. In de PC-setjes waar we het nu over hebben zit je op de 200 - 250 Hz als het niet hoger is. Maar goed, dat terzijde aangezien dat dus op meer sets van toepassing is.

Al met al kan je zo een Pioneer VSX-S300 kopen (of de S300, S310, S510) en deze als decoder en versterker gebruiken. Vraag is alleen of het je, en vooral deze set, honderden euro's waard is. Daarom vond ik mijn oplossing van een losse geluidskaart met Dolby Digital Live zo gek nog niet, ben je voor een paar tientjes klaar.

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-01 15:07
Ik zou ook voor een losse geluidskaart gaan met DD-Live of DTS Connect. Scheelt je veel geld en zo een losse geluidskaart heeft vaak een beter geluidskwaliteit dan onboard.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-01 14:25
Je zou in principe ook een losse USB geluidskaart kunnen gebruiken zoals deze:
http://tweakers.net/price...sound-card/specificaties/

Dit gebruik ik zelf om mijn 4:0 "setje" aan te sturen (2 oeroude Philips FA141's)

Nu moet je natuurlijk wel even kijken welke analoge aansluitingen je set heeft.... ;)
Pagina: 1