Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)
100'den bij de mediamarkt en consorten,
mischien snap je niet dat je geen pc setje nodig hebt. elke fatsoenlijke (en veel cheap ass) home theater versterkers kunnen dit gewoon. (en nofi zijn 10 keer beter dan wat je nu hebt, nou nog betere speakers)
[ Voor 95% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 11:42 ]
Zo'n compact doosje staat iets makkelijker op mijn bureau dan zo'n hele brede bak. Maar ik zal zeker eens bij de MM/Saturn binnenlopen.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Meestal worden ze echter met boxen aangeboden. Ik vraag me af of het mogelijk is, maar ik zou het toch een beetje vreemd vinden als het niet mogelijk zou zijn.
en dan op je huidige kit aansluiten ?
lama je hebt een maar 4 channel input
[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 11-03-2014 14:17 ]
Het zou mij overigens juist niet verbazen als het niet mogelijk is. We praten over een PC-setje van meer dan tien jaar oud en dus niet tot nauwelijks voorbereid op de huidige standaard en mogelijkheden. PC-sets staan nu niet echt bekend om hun veelzijdigheid en mogelijkheid tot upgraden.
als dat zo is, dan zit er denk ik inderdaad niet veel anders op dan de hele set te vervangen. Jammer wel, want het is een fijn setje.
Onversterkt spreken we over een lijnsingaal. een spanning van ~1 Volt die bedoelt is voor hoogohmige ingangen (zoals die van een versterker).
Na de versterker kun je zo hard gaan als je portemonnee en je speakers het toelaten.
Elke andere enigzins fatsoenlijke versterker gaat die paar watjes met gemak halen.
Je kan dus wel degelijk een andere versterker aansluiten. wel loont het de moeite om de impedantie te checken van je speakers uitgedrukt in ohm (vaak 4,8,16 ohm oid) en of de versterker daarvoor geschikt is.
Echter... hebben veel versterkers vaak alleen een pre out voor de sub, omdat die veelal actief zijn.
In jou geval kan bijvoorbeeld betekenen dat je oude kastje alleen op de sub aansluit en de pre-out van de sub op op de front in aansluit van je oude kastje, en dat kastje ergens achter flikkert
Of je koopt een versterker met ingebouwde versterking voor je sub, of een 2e monoblok.
Maar we gaan we heel al hard voorbij de kwaliteit van je huidige set zo. een paar betere speakertjes (laten we wel wezen, jouw sub word wss met gemak gevenaard door mijn boekenplank speaker). zal wonderen doen vermoed ik
Of jouw boxen beter zijn dan die van mij, mogelijk. Ik ben er wel tevreden over, er zit een lekker volume en bereik in, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Ik vind die Creative dingen in ieder geval mooi warm klinken en de sub kan je op half volume al door het hele huis voelen
Subwoofers voelen is geen mate om de kwaliteit te meten. Als ik dat soort dingen lees ga ik eigenlijk al van het tegendeel uit. Maar dat krijg je sowieso met dit soort setjes, een Z906 die je in de TS noemde heeft dat ook. De speakers zijn zo klein dat ze geen lager middentonen weer kunnen geven. Om dat te compenseren doet de subwoofer dat waardoor je instant een subwoofer krijgt die tonen voor zijn rekening neemt die hij niet hoort te doen. In een normale set zal de subwoofer tonen onder de 40 - 80 Hz doen, met een uitzondering naar de 100 maar dat is eigenlijk al te hoog. In de PC-setjes waar we het nu over hebben zit je op de 200 - 250 Hz als het niet hoger is. Maar goed, dat terzijde aangezien dat dus op meer sets van toepassing is.ElCondor schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 16:24:
...en de sub kan je op half volume al door het hele huis voelen
Al met al kan je zo een Pioneer VSX-S300 kopen (of de S300, S310, S510) en deze als decoder en versterker gebruiken. Vraag is alleen of het je, en vooral deze set, honderden euro's waard is. Daarom vond ik mijn oplossing van een losse geluidskaart met Dolby Digital Live zo gek nog niet, ben je voor een paar tientjes klaar.
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
http://tweakers.net/price...sound-card/specificaties/
Dit gebruik ik zelf om mijn 4:0 "setje" aan te sturen (2 oeroude Philips FA141's)
Nu moet je natuurlijk wel even kijken welke analoge aansluitingen je set heeft....