Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512719

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het basisgamesysteem van de Best Buy Guide (BBG) van januari aangeschaft:

http://tweakers.net/revie...sisgamesysteem.html#basis

Hierin zit de videokaart msi Radeon R9 270x en deze geeft artifacts. Heb al ander scherm geprobeerd, ander PCI-e slot en andere drivers. Niets werkt. Volgens verkoper ligt het hoogstwaarschijnlijk aan de videokaart en kan hem retourneren.
Echter valt mij op dat mijn videokaart vraagt om een voeding van 500 Watt en de voeding van de BBG levert slechts 430. Beide 6-pins aansluitingen moeten 75 Watt leveren voor de videokaart. Ik kan niet in het boekje van de voeding vinden hoeveel hij per aansluiting levert, maar wel dat de maximale belasting op de 12V aansluitingen totaal 360 Watt is. Is het mogelijk dat de voeding te licht is en daar de artifacts vandaan komen? Of geeft dat andere problemen? Heeft iemand hetzelfde systeem in elkaar gezet waarbij alles wel goed werkt?

groet, Sten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-07 21:46
Nee. de door fabrikanten van grafische kaarten aangeraden voedingen zijn extreem over gedimensioneerd zodat het in ieder geval niet daaraan kan liggen. Indien je een goede voeding gebruikt, zoals de voeding uit de BBG bijvoorbeeld, heb je aan 300W al genoeg. De 430W voeding die in je systeem zit zou over ruim voldoende prik moeten beschikken om je 270x van stroom te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Heel kort, nee dat is niet mogelijk. Als de voeding niet genoeg stroom kan leveren dan valt de computer uit, zo simpel werkt het.

De adviezen mbt wattages die worden gegeven bij videokaarten gaan eigenlijk altijd uit van een worst case scenario... oftewel ze gaan er vanuit dat iedereen een goedkope budget voeding gebruikt en dan is de opgegeven minimale wattage altijd binnen de veilige marge. Maar met een goede voeding ligt dat heel anders... en de Seasonic kan die videokaart met gemak van stroom voorzien.

Artifacts zijn eigenlijk vrijwel uitsluitend problemen met de videokaart zelf, kan soms door drivers worden veroorzaakt maar doorgaans is het een indicatie van problemen met de hardware.

[ Voor 16% gewijzigd door MicGlou op 11-03-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeLuXo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-01-2024
Als ik de BBG door http://extreme.outervision.com/PSUEngine heen gooi kom ik op 395W uit, dus de Seasonic zou het prima moeten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, kon me al niet voorstellen dat de BBG niet zou kloppen.
Ga de videokaart retourneren en we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Anoniem: 512719 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 11:25:
Bedankt voor de reacties, kon me al niet voorstellen dat de BBG niet zou kloppen.
Ga de videokaart retourneren en we gaan het zien.
De BBG wordt met zorg en aandacht in elkaar gedraaid door mensen die weten waar ze het over hebben... op een foutje wat erin sluipt na vertegenwoordigd de BBG in principe altijd de zoveel mogelijk optimale systemen mbt dat de hardware goed op elkaar is afgestemd. Daar hoef je niet aan te twijfelen...

Uiteraard kan een voeding kapot zijn oid, maar dan heb je het over uitzonderingen op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vandaag nieuwe videokaart ontvangen.
Uit tests van de technische dienst van de verkoper kwam geen defect naar voren bij de oude videokaart.
Echter uit service overwegingen hebben ze hem omgeruild voor een ander exemplaar.
Gelukkig maar, want heb nu geen artifacts meer.
Goede service van Megekko! En bedankt tweakers voor dit basisgamesysteem!
Pagina: 1