• remkot
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 17-01 15:16
Hallo allemaal,

Omdat mijn oude videokaart kapot was heb ik een nieuwe kaart gekregen.
Dat is de gtx590.

Nu lees ik her en der dat deze in het begin problemen had, en dat deze zou kunnen doorbranden.
Zie bijvoorbeeld hier: http://tweakers.net/nieuws/73585/nvidias-gtx-590-lijkt-met-ernstig-probleem-te-kampen.html

Hoe kan ik nou zien dat ik wel de verbeterde nieuwere versie heb en niet eentje van de oude productie?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Welke heb je dan gekregen? Van welke fabrikant etc etc.

Lees deze reactie eens in het door jou gerefereerde artikel; Cheetah in 'nieuws: Nvidia's GTX 590 lijkt met ernstig probleem te kampen'

@hieronder, da's een point of view http://www.pointofview-on...uct_detail&product_id=235

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 11:01 ]

• remkot
Hallo Fridgeman,

Hij ligt nog bij mijn broer. Dus misschien via de doos meer informatie over de fabrikant? (foto)
http://uploadimg.nl/IMG-20140310-WA0006.jpg
Dus ik neem aan gewoon van Nvidia zelf?

En ik lees dat het probleem meestal was, dat de custom bios van andere merken de waarschijnlijk de oorzaak was van dit probleem.

Nou, dan is bij deze eigenlijk mijn vraag beandwoord.

Dank je wel Fridgeman!

gr
Remko

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:40
Volgens mij was er toendertijd een driver die de clock snelheden omlaag hiel ivm met inderdaad het doorbranden van de kaarten. Gewoon de nieuwste driver downloaden en dan zou het wel goed moeten komen!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het probleem destijds was dat als je voltages ging verhogen, en vooral die van de VRM's je kans op doorfikkers had. Er zou een "rev. 2 " komen die hier verbeteringen in zou krijgen, maar dat fabeltje is net zo lang in de lucht gehouden totdat de gtx690 uitkwam. Er is dus nooit een rev2 uitgekomen en er maar één model is. Tijdje terug er ook zoeen gehad, en ging ook meteen op onderzoek omdat er geruchten van een v2 waren, maar lopen allemaal dood..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Beetje het zelfde verhaal als met de 7990. Voor je dit soort kaarten gaat kopen zou ik ook altijd eerst wat reviews doorlezen en gebruikers ervaringen.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Wat is er mis met de 7990?
Draai deze al paar maanden probleemloos in me pc, met temps die niet boven de 65gr komen?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

sain onez schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:14:
Wat is er mis met de 7990?
Draai deze al paar maanden probleemloos in me pc, met temps die niet boven de 65gr komen?
Ik lees veel gebruikers ervaringen en merk toch vaak dat deze kaart niet optimaal zijn werk kan doen om dat in de meeste gevallen de temperatuur te hoog op loopt en veel terug klokt. Ik bedoel er niet mee dat ze doorbranden want dat heb ik nog nergens gelezen.

Hier op tweakers hebben mensen om deze redenen en om ander minder leuke redenen de 7990 terug gedaan.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Dat ging mss op voor de 5970 en de 6990 die maar één fan er op hadden zitten, de 7990 daarentegen heeft er 3 op zitten, waardoor het al in de buurt van een Arctic Extreme Aftermarket coolers komt, dus dit komt me meer over als een beetje het rode kamp bashen, want echt onderbouwen kun je het niet..

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-02 23:49

two

ik denk dat sowieso Lupp minder recht van spreken heeft dan sain onez, sain onez heeft een 7990 en spreekt dus uit eigen ervaring. Vreemd dat je er dan tegenin gaat...

Signature

Verwijderd

Omdat hij misschien wel een hele andere kaart heeft net zoals dat het niet voor iedere gtx590 geldt.
Ik ik heb redelijk wat recht van spreken kijk maar eens in de AMD topics.

AMD Radeon R9 Ervaringen - Deel 1

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 21:10 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Onzin, die kaarten horen allemaal gelijk te functioneren.
De nep-tweakers die hem terugbrachten hadden geen airflow in hun kast of andere niet-tweakers waardige oorzaken, en volgens mij zit je in de AMD topics alleen maar onrust te stoken en nvidia-propaganda te bashen...

Zal toch niet zijn dat je SLI set tegenvalt voor dat geld? :X

edit:
Tja als je de bug van vsync icm framepacing nu nog niet kent, moet je niet met dergelijke dure kaarten bezighouden en zeggen dat ze onder de maat presteren, dan doen alle CF sets met de combi van die settings enabled, wrs ook nog in de laatste beta's. Dat zijn gebruikersfouten ivm hardware-issues ;w

[ Voor 31% gewijzigd door SAiN ONeZ op 11-03-2014 21:52 ]

Verwijderd

Mijn SLI set valt zeker tegen, rommel dat het is en het werkt voor geen meter zal het ook nooit aanraden die nvidia rommel :+

Lol het zijn juist de AMD liefhebbers net als ik. Maar goed doet er niet toe we gaan trouwens ook te veel oftopic.
Ik ben benieuwd of de TS tegen problemen aan loopt want dat heb ik nog nergens gelezen.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 21:34 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Je inlezen en je dingen op je das laten spelden zijn totaal verschillende dingen

• remkot
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:20:

Ik ben benieuwd of de TS tegen problemen aan loopt want dat heb ik nog nergens gelezen.
Sorry, beetje late reactie.

Ik loop idd wel tegen problemen aan, maar ik twijfel of dit het de videokaart betreft.
Nu ik mijn nieuwe videokaart in de pc heb, heb ik de zelfde problemen als voorheen. (oude werd te warm met gamen en daardoor bevroor mijn beeld)
Maar nu word ook mijn cpu veel te warm. (als ik aan het gamen ben.) En stopt de computer weer.

Maar daarvoor zal ik een nieuwe topic aanmaken denk ik, anders gaan we het over dingen hebben wat misschien niks met de kaart te maken heeft.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tijd voor fans in je kast, om wat airflow te creeeren dus, en goed opletten dat het werkt ipv een vacuüm te creeren..

Verwijderd

remkot schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:36:
[...]

Sorry, beetje late reactie.

Ik loop idd wel tegen problemen aan, maar ik twijfel of dit het de videokaart betreft.
Nu ik mijn nieuwe videokaart in de pc heb, heb ik de zelfde problemen als voorheen. (oude werd te warm met gamen en daardoor bevroor mijn beeld)
Maar nu word ook mijn cpu veel te warm. (als ik aan het gamen ben.) En stopt de computer weer.

Maar daarvoor zal ik een nieuwe topic aanmaken denk ik, anders gaan we het over dingen hebben wat misschien niks met de kaart te maken heeft.
Cijfertjes zeggen meer, wat is veel te warm dus hoeveel graden word nu de CPU.
Ik krijg het idee dat het niet aan je hardware lag maar aan de Airflow. Het kan zelf zijn dat jij je vorige kaart voor niets heb weg gedaan omdat je Niet de problemen hebt die eerder geroepen hebt zoals kapotte vrm's.
Beetje jammer want niet alle kaarten hebben die problemen.

Dat artikel van tweakers daar over was ook al weer achterhaalt.
Cheetah in 'nieuws: Nvidia's GTX 590 lijkt met ernstig probleem te kampen'

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 12:02 ]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Modbreak:Speeluur voorbij... :o

Het gaat hier over een vraag over een specifieke nVidia kaart ivm problemen. Evt AMD vs nVidia discussies zijn hier totaal offtopic. Laat ze dan ook achterwege!

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1