Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Menu website werkt niet correct op sommige apparaten

Pagina: 1
Acties:

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 13:21
Beste allemaal,

Ik zit met een heel vreemd probleem, het gaat om de website http://www.praktijkdeterebint.nl. Deze website heeft bovenin namelijk een menu met een klein roll-over element erin. Ik heb daarvoor deze website gebruikt: http://cssmenumaker.com/builder/1601215 en die heb ik vervolgens zelf wat aangepast zodat hij naar mijn wensen was.

Het probleem is als volgt, op mobiele apparaten zoals tablets en telefoons heb ik hem uiteraard direct getest en op mijn apparaten deed hij het helemaal geweldig. Wat blijkt nu? Op de telefoon en tablet van mijn vrienden werkt hij bij sommige niet en bij sommige wel. Ik ging direct aan het zoeken wat het probleem zou kunnen zijn en heb gekeken naar de versie van de browser van de telefoon (voornamelijk Chrome en de standaardbrowser) en het bleek dat deze allemaal hetzelfde waren. Ook de Andriodversie was hetzelfde en toch kwam er bij de ene het menu wel en bij de andere het menu niet.

Het gaat dus om Android toestellen die het gehele menu niet weergeven en andere weer wel. Is er een manier voor mij om erachter te komen wat het probleem zou kunnen zijn? Weet misschien iemand het probleem zo te vertellen of wat moet ik er aan doen om erachter te kunnen komen?

Is dit genoeg informatie of mist er nog wat?

Alvast hartelijk dank,

Bruce

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Heb je toevallig een stukje javascript niet meegenomen. Want dit lijkt op een responsive design script. Open het maar eens op je computer en maak het scherm smaller. Dan zie je dat naar een tijdje het uit zichzelf verdwijnt. Normaal gesproken zou er dan een 'hamburger' moeten komen waar je dan een verkleint menu hebt. Net zoals hier op tweakers het responsive design. Doe hetzelfde met je scherm ook maar eens hier op tweakers als je respnsive design aan hebt staan. Misschien heb je dit verwijderd uit je menu. Voortaan is zelfbouw zoizo beter :)

[ Voor 9% gewijzigd door TVH7 op 11-03-2014 09:52 ]

• Bruce-TotalCare
TVH7 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:51:
Heb je toevallig een stukje javascript niet meegenomen. Want dit lijkt op een responsive design script. Open het maar eens op je computer en maak het scherm smaller. Dan zie je dat naar een tijdje het uit zichzelf verdwijnt. Normaal gesproken zou er dan een 'hamburger' moeten komen waar je dan een verkleint menu hebt. Net zoals hier op tweakers het responsive design. Doe hetzelfde met je scherm ook maar eens hier op tweakers als je respnsive design aan hebt staan. Misschien heb je dit verwijderd uit je menu. Voortaan is zelfbouw zoizo beter :)
Wat een oliebol ben ik zeg, SUPER bedankt voor je antwoord kan mezelf wel wat aandoen dat ik dat zelf over het hoofd heb gezien. Ik ga er mee aan de slag en dan hoor je het zo snel mogelijk. Op een HTC One met een hogere resolutie dan een HTC One S is hij niet zichtbaar en op de HTC One S is hij wel zichtbaar, hoe zit dat dan precies?

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:09
standaard staat dit in het CSS gedeelte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
@media all and (max-width: 800px), 
only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min--moz-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px),
 nly screen and (-o-min-device-pixel-ratio: 2/1) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-resolution: 192dpi) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-resolution: 2dppx) and (max-width: 1024px)

HTC one S heeft een andere pixel ratio dan een HTC one, dus de 1 valt wel onder bovenstaande CSS code en de ander niet :P

• Bruce-TotalCare
Urithar schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 10:06:
standaard staat dit in het CSS gedeelte:
code:
1
2
3
4
5
6
7
@media all and (max-width: 800px), 
only screen and (-webkit-min-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min--moz-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px),
 nly screen and (-o-min-device-pixel-ratio: 2/1) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-device-pixel-ratio: 2) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-resolution: 192dpi) and (max-width: 1024px), 
only screen and (min-resolution: 2dppx) and (max-width: 1024px)

HTC one S heeft een andere pixel ratio dan een HTC one, dus de 1 valt wel onder bovenstaande CSS code en de ander niet :P
Oh juist, heb er even mee lopen spelen al maar hoe krijg ik het voor elkaar dat het zeker op elk scherm goed te zien is?

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-10 13:17
Gewoon die hele media query eruit slopen want de rest van je site is ook niet responsive

• Bruce-TotalCare
Super jongens, bedankt voor de hulp! Het probleem zat inderdaad in dat regeltje wat ik blijkbaar over het hoofd heb gezien.

• kaasplank1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-10 22:41
Je zou het ook aan kunnen passen zodat het wel voor elke phone goed werkt.

dit lijkt trouwens behoorlijk veel op twitter Bootstrap.

( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1