Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen2289
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-06 18:56
Sinds januari ben ik eigenaar van een nuc kastje met een Anysee E30 i.c.m een smargo smartreader.
Hierop zijn Openelec, Tvheadend en Oscam geinstalleerd.
In principe ben ik erg tevreden en alles werkt ook naar behoren.

Toch heb ik één 'probleem' waar ik zo niet uit kom. Als ik televisie aan het kijken ben(ongeacht de zender) heb ik last van vegende beelden. Hierbij moet je je voorstellen dat als het beeld iets van links naar rechts toont ik tijdens die beweging niets vloeiend kan zien en alles een veeg wordt.

Dit probleem treed alleen op bij live televisie kijken(Ziggo)..
Het afspelen van mijn eigen media gaat prima en geeft dit probleem niet. Daarom lijkt het mij dat Openelec in ieder geval goed geconfigureerd is en het probleem of bij de anysee/smargo ligt of bij tvheadend/oscam.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of een richting waarin dit gezocht kan worden?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Underminer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 30-05 17:45
Hey Jeroen, ik heb helaas niet dezelfde ervaring als jij. Als het een blokkerige veeg is misschien eens naar de signaalkwaliteit kijken. Ook handig kan zijn om dit op NPO1HD te proberen en de smargo reader los te koppelen. Ook zonder de reader moet je dit kanaal nog kunnen ontvangen en als de vegen er dan nog zijn kun je de readerr als oorzaak uitsluiten.

Sinds kort zijn een hoop HD zenders voor mij op slot gegaan, en wil dus graag een cardreader. Waar heb je smargo gekocht? Al dit soort apparatuur is nogal oud en lijkt niet meer gemaakt te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Debian23
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Je zal deinterlacing aan moeten zetten in kodi bij de live tv kanalen. Dit kan onder de videoinstellingen als je de zender aan het kijken bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 06:54
Debian23 schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 01:53:
Je zal deinterlacing aan moeten zetten in kodi bij de live tv kanalen. Dit kan onder de videoinstellingen als je de zender aan het kijken bent.
Dit idd