Toon posts:

nieuwe netwerkkaart >>>internet bagger

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey

Mijn netwerkkaart voor internet was kapot dus ik had hem vervangen. Maar sindsdien is het internet heel slecht :( Ik haal met downloaden niet boven de 50 kb en in games heb ik om de 10 min een timeout. De modem doet dan gewoon niks meer en verzend niks meer en dan hem ik weer eens een timeout. Ligt dit aan de netwerkkaart of niet?

Trouwens de netwerkkaart gebruikte ik eerst voor het netwerk. Het is een NE2000 10 mb ISA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat had je eerst dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

ISA geeft vaak IRQ problemen en vage latency problemen op de systeembus, dus netwerkkaarten op ISA zijn niet echt aan te raden. Bah :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een 3com ethernet III ISA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm. Dus het handigst is dat ik mijn andere netwerk kaartje een pci Unix 10/100mb internet kaartje van maak? Hmm als ik dat doe moet ik chello weer bellen om de wijzigingen door te geven :( Kan ik weer 2 dagen niet op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op vrijdag 08 juni 2001 22:57 schreef AA het volgende:
Kan ik weer 2 dagen niet op internet
2 dagen? Dat fixen ze in 5 minuten voor je. FF mac-adres aanpassen en klaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou hier niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:29

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 08 juni 2001 22:54 schreef Exirion het volgende:
ISA geeft vaak IRQ problemen en vage latency problemen op de systeembus, dus netwerkkaarten op ISA zijn niet echt aan te raden. Bah :)
Onzin, ISA kaarten werken net zo goed als PCI kaarten, zij het ietsjepietsje trager. IRQ problemen liggen zelden aan iets anders dan het OS, en "vage latency problemen" heb ik nog nooit gezien.

Bovendien lijkt het mij dat dat niks te maken heeft met het feit dat zijn inet-verbinding nu niet lekker is.

Wel weet ik dat kabelmodems (en nog wel meer apparaten) vaak kieskeurig zijn over het signaal dat ze over ethernet aangeleverd krijgen, en dat netwerkkaarten die een ietwat ranzig signaal afleveren zo hele vreemde problemen kunnen opleveren.

Dus: probeer een andere netwerkkaart (kun je geen nieuwe van chello krijgen?)
Pagina: 1