Hallo allemaal
Ten einde raad toch maar eens terug op Tweakers forum terrecht gekomen.
Ik heb een tijdje geleden een HTPC proberen te bouwen en het werkt eigenlijk zoals het hoort
Maar nu wouw ik die windows 8 vervangen door XBMCbuntu ...
Maar zodra ik in de bios ga is het scherm heel vervormd
En het freezed zelfs.
- CMOS reset gedaan -> Werkte niet maar de fastboot werd wel gestopt en kon eindelijk in de bios terug ( half half )
- Bekabeling gecontroleerd , harde schijve eens uitgelaten , kom in een "shell" terecht , geen idee wat ik daar hoor te doen. Maar bij het commando help kwam niet veel nuttigs te voorschijn
- 20-30 keer al geboot... iedere keer ik naar device manger ga -> zwart scherm en witte muis. Maar geen boot devices te staan.
Als ik via delete om ga zie ik dus wat ik op foto post. En je kan niet verder geraken. In dat scherm freezed hij totaal.
Bios geflashed naar 2.3 .
Kortom : systeem boot perfect. Maar andere OS instaleren gaat niet lukken
Aub hulp ? Want ik ben echt ten einde raad... Heb nu 3 uur liggen proberen en googlen
Groetjes , Iwan
http://i62.tinypic.com/ao15qd.jpg
Ten einde raad toch maar eens terug op Tweakers forum terrecht gekomen.
Ik heb een tijdje geleden een HTPC proberen te bouwen en het werkt eigenlijk zoals het hoort
Maar nu wouw ik die windows 8 vervangen door XBMCbuntu ...
Maar zodra ik in de bios ga is het scherm heel vervormd
En het freezed zelfs.
- CMOS reset gedaan -> Werkte niet maar de fastboot werd wel gestopt en kon eindelijk in de bios terug ( half half )
- Bekabeling gecontroleerd , harde schijve eens uitgelaten , kom in een "shell" terecht , geen idee wat ik daar hoor te doen. Maar bij het commando help kwam niet veel nuttigs te voorschijn
- 20-30 keer al geboot... iedere keer ik naar device manger ga -> zwart scherm en witte muis. Maar geen boot devices te staan.
Als ik via delete om ga zie ik dus wat ik op foto post. En je kan niet verder geraken. In dat scherm freezed hij totaal.
Bios geflashed naar 2.3 .
Kortom : systeem boot perfect. Maar andere OS instaleren gaat niet lukken
Aub hulp ? Want ik ben echt ten einde raad... Heb nu 3 uur liggen proberen en googlen
Groetjes , Iwan
http://i62.tinypic.com/ao15qd.jpg