Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Wifi versterken, maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al tig topics gelezen over wifi versterken, maar telkens gaat het hier om het versterken van het wifi-signaal van de ROUTER. Ik wil het wif-signaal van mijn LAPTOP versterken.

Ik zit namelijk vaak bij iemand waar geen internet beschikbaar is, behalve dan UPC WifiSpots. En aangezien ik thuis een abonnement van UPC heb, kan ik daar mooi gebruik van maken.
Vaak heb ik 3 streepjes bereik, soms gaatie even naar de 4 streepjes, en soms stoptie er gewoon ineens mee. Vrij onstabiel dus. Wat ik raar vind, want hoe kan je nou zo snel van 4 streepjes naar geen connectie gaan, of 'Limited' connectie. De laptop wordt niet verplaatst dus daar kan het niet aan liggen.

Dus vandaar dat ik dus het wifi-bereik van mijn laptop wil vergroten. Ik dacht dat je daar van die USB dingetjes voor had, maar ik kan bijv. bij de Mediamarkt alleen maar dingen vinden voor op de router.

Er zijn vast en zeker wel wat kenners hier op het forum :)

Wie kan me helpen?
.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

http://tweakers.net/categ...JsrY6SkaGpGVxWyStRqba2FgA

Voor het beste resultaat neem je er een met een externe antenne.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, precies wat ik zocht.

pricewatch: Asus USB-AC56

Zou je deze aanraden?(heb namelijk ook een Asus laptop met 3.0 USB ingang, als dat uitmaakt)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 01:05 ]

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:27
Adapter met een externe detachable antenne heeft de voorkeur, als je handig bent kun je een "pringles antenna" richtantenne bouwen of anders een richtantenne kopen. Richtantennes geven verreweg het beste rendement, maar je moet ze uiteraard wel goed richten (en soms dus even een goed doel zoeken).

edit: die asus usb-ac56 lijkt een detachable antenne te hebben, daar zijn richtantennes op aan te sluiten (precieze connector staat er niet bij, lijkt een (reverse?) sma connector.

[ Voor 23% gewijzigd door base_ op 11-03-2014 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kun je met die opschoefbare antenne die bij de Asus zit zelf niet richten?

En hoe weet je trouwens of je gebruik maakt van een 2.4GHz wifi-frequentie of een 5GHz? Want op de site van Conrad zie ik staan dat je met 5GHz een snelheid van 867Mbps kan halen en met 2.4GHz 300Mbps.

Edit:
-

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 01:51 ]

• base_
een richtantenne is een schotel, een pijl (aka 'hark' of yagi), een buis of (iets minder gericht) een platte 'doos' meestal...Een lange antenne heeft een soort donut (horizontaal) bereik, loodrecht rondom de antenne, als deze verticaal staat dus rondom de antenne en niet boven of onder de antenne en dus ook niet in de richting waar je de lange spriet naartoe richt!

Edit: 5GHz heeft trouwens een veel kleiner bereik als 2,4GHz en is vooral bedoeld voor hoge snelheid op vrij korte afstand. Zowiezo moet je heel veel geluk hebben wil je >8Mbps meesurfen denk ik, ook de upc wifi share is waarschijnlijk bandwidth limited (doen ze heel geheimzinnig over, heb nog niks kunnen vinden hierover) en bij >= 2 muren of 10 meter afstand loopt de snelheid ook vaak flink terug. Wel is een richtantenne effectief voor zowel verzenden als ontvangen. Sterker nog: wifi > 50mbps heb ik zelf alleen nog op minder als een paar meter meegemaakt....

[ Voor 44% gewijzigd door base_ op 11-03-2014 03:22 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Let trouwens wel op iets wat hier impliciet meermaals voorbij kmt. WiFi is erg richtingsgevoelig. Wat je nu ervaart (ene moment goed signaal, ander moment valt verbinding weg) kan al goed komen door veranderingen in de orientatie van je laptop (en dus de ingebouwde antenne). Met een grotere antenne zul je verbetering merken, maar wat je bovenal moet doen is goed richten. Hou er dus rekening mee dat je straks een pringles-bus in de lucht moet houden in een bepaalde orientatie om een goede verbinding te behouden :o

Voor een statische point-to-point verbinding is dat prima, maar voor casual gebruik met laptop, en dan icm een laag-bandbreedte guestverbinding van de buren... Brrr, ik zou geld+moeite ergens anders in steken, bijv in een LTE dongle + abo. Die zal vele malen snellere verbinding geven zonder dat je met richtantennes hoeft te kloten...

Oslik blyat! Oslik!

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 16:03
Afwisselend een goede verbinding, dan weer een slechte verbinding lijkt erg op signaalontvangst wat op basis van reflectie bij je laptop komt. Indien het signaal wat je ontvangt daadwerkelijk gebaseerd is op een (sterke) vorm van reflectie dan gaat een betere antenne op je laptop ook niet helpen.

Uiteraard ontvang je bijna altijd wel signaal gebaseerd op reflectie, maar in sommige gevallen kan het signaal van een Access-Point verder komen door reflectie dan eigenlijk goed is voor het signaal. Dit is vaak te herkennen aan sterk wisselend ontvangst en een slechte continuïteit van een WiFi-verbinding. In theorie zou je dit enkel kunnen oplossen door dichterbij het Access_point te gaan zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik begrijp het.

Als ik trouwens de indruk heb gewekt dat de connectie zeer slecht is, dan klopt dat niet helemaal. De verbinding is vrij redelijk, heb vaak een half uur of een uur lang gewoon snel internet, kan zelfs HD streamen(op Earthcam bijv.) zonder problemen. Maar soms valtie weg, en dan is de connection ineens 'Limited' en soms valtie helemaal weg en heeftie zelfs geen connectie meer met de UPC WifiSpot.

Ik ga het toch maar eens proberen met die Asus, volgens mij kan je die antenne ook draaien als ik goed op de foto kijk, dus ik durf wel een poging te wagen. Ik mag hem ook binenn 14 dagen terugbrengen(bij de MyCom) dus als het echt niet werkt is het nog niet erg.

Ik zal vanavond of morgen nog wel eens posten of het heeft gewerkt, misschien handig voor andere forumgebruikers die deze adapter overwegen.

Bedankt alvast voor alle reacties!

Verwijderd

Topicstarter
Ik had nog wel een vraag trouwens...

Base_ zei dat ik geluk heb als ik mee mag surfen met 8>Mbps.

Nou vraag ik mij af hoeveel Mbps is wenselijk om online te kunnen gamen met de Xbox 360?

Wil namelijk mijn connectie gaan bridgen en mijn Xbox via de laptop internet geven, aangezien het Wifi signaal van de Xbox360 al helemaal bar slecht is. Hierop is de UPC WifiSpot niet eens zichtbaar in het lijstje van gescande netwerken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 15:57 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-11 22:16
De Asus USB-AC56U is inderdaad een zeer goede keus! Als je nog wat meer power wilt zou je zoiets kunnen nemen, moet je wel even importeren.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:56:
Ik had nog wel een vraag trouwens...

Base_ zei dat ik geluk heb als ik mee mag surfen met 8>Mbps.

Nou vraag ik mij af hoeveel Mbps is wenselijk om online te kunnen gamen met de Xbox 360?

Wil namelijk mijn connectie gaan bridgen en mijn Xbox via de laptop internet geven, aangezien het Wifi signaal van de Xbox360 al helemaal bar slecht is. Hierop is de UPC WifiSpot niet eens zichtbaar in het lijstje van gescande netwerken.
Doe dat nou niet :X

Gamen over je eigen WiFi is al ellendig, maar gamen over andermans WiFi aan de andere kant van muren... je doet jezelf maar vooral ook degenen met wie je speelt geen plezier.

Dat heeft niets met bandbreedte te maken (de meeste games kunnen zelfs met inbelverbinding uit de voeten), maar met stabiliteit.

Dat je de WifiSpots niet ziet op de Xbox heeft ws te maken met het feit dat ze gebruik maken van WPA2-Enterprise ipv WPA2-Personal. Goede kans dat de Xbox dat niet ondersteunt. Bridgen gaat trouwens hoogstwaarschijnlijk niet werken. Om te doen wat jij wilt moet je juist NATten, dus dan heb je een router/repeater nodig die WPA2-Enterprise kan praten aan de WAN-kant en aan de LAN-kant WPA2-Personal kan doen voor je Xbox.

Overigens, je zei in je TS dat je "vaak bij iemand zit" maar nu blijkt je Xbox er al te staan. Klinkt eerder alsof je zelf geen zin hebt om voor internetverbindin te betalen en dan maar bij de buren meelift :+

Niet erg sociaal, maar los daarvan, je krijgt waar je voor betaalt. Hier betaal je niets, en is dat ook exact wat je aan stabiliteit kunt verwachten. Ik zou wederom niet met jou in een team willen zitten bij online games...

Oslik blyat! Oslik!

• base_
Een fatsoenlijke snelle (lees vooral ook lage latency) en betrouwbare verbinding gaat nooit draadloos..... Als de buurman de magnetron aanzet schiet jij mis ;)

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:59:
[...]

Doe dat nou niet :X

Gamen over je eigen WiFi is al ellendig, maar gamen over andermans WiFi aan de andere kant van muren... je doet jezelf maar vooral ook degenen met wie je speelt geen plezier.

Dat heeft niets met bandbreedte te maken (de meeste games kunnen zelfs met inbelverbinding uit de voeten), maar met stabiliteit.

Dat je de WifiSpots niet ziet op de Xbox heeft ws te maken met het feit dat ze gebruik maken van WPA2-Enterprise ipv WPA2-Personal. Goede kans dat de Xbox dat niet ondersteunt. Bridgen gaat trouwens hoogstwaarschijnlijk niet werken. Om te doen wat jij wilt moet je juist NATten, dus dan heb je een router/repeater nodig die WPA2-Enterprise kan praten aan de WAN-kant en aan de LAN-kant WPA2-Personal kan doen voor je Xbox.
Ik heb het gister al voor elkaar gekregen om via de laptop internet door te geven aan mijn Xbox en heb zo in kunnen loggen op mijn Xbox Live account, dus hij doet het in ieder geval zeker.(Xbox Live Gold abo was alleen verlopen dus kon niet testen hoe het gamen via deze verbinding ging)
Overigens, je zei in je TS dat je "vaak bij iemand zit" maar nu blijkt je Xbox er al te staan. Klinkt eerder alsof je zelf geen zin hebt om voor internetverbindin te betalen en dan maar bij de buren meelift :+

Niet erg sociaal, maar los daarvan, je krijgt waar je voor betaalt. Hier betaal je niets, en is dat ook exact wat je aan stabiliteit kunt verwachten. Ik zou wederom niet met jou in een team willen zitten bij online games...
Haha. Als het zo was dat ik zelf geen internetverbinding zou willen betalen zou ik dat wel zeggen hoor, denk je dat ik me schaam als anonieme forumgebruiker? En daarbij, ik kan een Asus R900VJ-YZ145H plus dure adapter betalen, dan kan ik ook echt wel een internetverbinding betalen hoor. :)

En het is gewoon vervelend als je ergens zit waar geen internet is, altijd maar dat offline gamen, daar ben je ook zo klaar mee. Ik speel graag GTA5 Online en Battlefield 4 online, en als ik dat op deze manier voor elkaar zou kunnen krijgen zou dat in ieder geval fijn zijn ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
base_ schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:12:
Een fatsoenlijke snelle (lees vooral ook lage latency) en betrouwbare verbinding gaat nooit draadloos..... Als de buurman de magnetron aanzet schiet jij mis ;)
Haha, de laptop staat wel bij het raam hoor. Dus er zit geen magnetron tussen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Balance schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 17:52:
De Asus USB-AC56U is inderdaad een zeer goede keus! Als je nog wat meer power wilt zou je zoiets kunnen nemen, moet je wel even importeren.
Dank u voor de reactie. d:)b

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
dion_b en anderen zeggen ook niet dat het niet werkt, maar dat het onbetrouwbaar werkt. Bijna inherent aan draadloze communicatie. Dergelijke dingen wil je bedraad doen. Want elke keer uit een game gegooid worden is even irritant als altijd offline moeten spelen ;)

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:16:
[...]

Ik heb het gister al voor elkaar gekregen om via de laptop internet door te geven aan mijn Xbox en heb zo in kunnen loggen op mijn Xbox Live account, dus hij doet het in ieder geval zeker.(Xbox Live Gold abo was alleen verlopen dus kon niet testen hoe het gamen via deze verbinding ging)
Dan ben je niet aan het bridgen maar zoals ik aangaf aan het routeren (dat is wat Internet Connection Sharing doet namelijk) :z
[...]

Haha. Als het zo was dat ik zelf geen internetverbinding zou willen betalen zou ik dat wel zeggen hoor, denk je dat ik me schaam als anonieme forumgebruiker? En daarbij, ik kan een Asus R900VJ-YZ145H plus dure adapter betalen, dan kan ik ook echt wel een internetverbinding betalen hoor. :)

En het is gewoon vervelend als je ergens zit waar geen internet is, altijd maar dat offline gamen, daar ben je ook zo klaar mee. Ik speel graag GTA5 Online en Battlefield 4 online, en als ik dat op deze manier voor elkaar zou kunnen krijgen zou dat in ieder geval fijn zijn ;)
Als je geld hebt, waarom geen 4G dan? Veel sneller dan dit soort WifiSpots, betrouwbaarder in de meeste situaties en ook nog buiten deze ene plek nuttig.
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 18:17:
[...]

Haha, de laptop staat wel bij het raam hoor. Dus er zit geen magnetron tussen ;)
Hoeft er niet tussen te zitten. Trouwens, microgolfovens zijn overrated als interferentiebronnen. Babyfoons en draadloze beveiligingscamera's zijn de echte killers.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 21:49:
[...]

Dan ben je niet aan het bridgen maar zoals ik aangaf aan het routeren (dat is wat Internet Connection Sharing doet namelijk) :z

[...]

Als je geld hebt, waarom geen 4G dan? Veel sneller dan dit soort WifiSpots, betrouwbaarder in de meeste situaties en ook nog buiten deze ene plek nuttig.

[...]

Hoeft er niet tussen te zitten. Trouwens, microgolfovens zijn overrated als interferentiebronnen. Babyfoons en draadloze beveiligingscamera's zijn de echte killers.
Je hebt gelijk, het was sharen ;)

Wat bedoel je trouwens met '4G', een dongle? Ik heb al 4G(Vodafone Red Super)op mijn smartphone.

Ik ga even een nieuw topic openen want nu zit ik met het volgende probleem...nu zegtie constant 'Beperkte toegang, geen internet'. Ligt aan Windows 8 als ik de vele resultaten mag geloven als je googled op 'wifi limited access windows 8'.

Bedankt voor de bijdrage.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2014 00:01 ]

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met 4G bedoel ik een 4G/LTE mobiel internetverbinding. Even los van het apparaat - je zou kunnen kijken naar een dongle of een MiFi-achtige constructie, maar als je al een smartphone hebt met 4G-abo kun je dat ding toch gewoon tetheren?

Je hebt dus al een betere verbinding dan waar je mee zit te kloten incl alle benodigde hardware om het te gebruiken 8)7

Hier haal ik met m'n 4G dongle binnenhuis zo'n 44Mbps. Nu heb ik dat niet bepaald nodig met m'n 200Mbps internetabo, maar als kabelinternet uitvalt heb ik dus een prima backup. Jij ook ;)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 00:17:
Met 4G bedoel ik een 4G/LTE mobiel internetverbinding. Even los van het apparaat - je zou kunnen kijken naar een dongle of een MiFi-achtige constructie, maar als je al een smartphone hebt met 4G-abo kun je dat ding toch gewoon tetheren?

Je hebt dus al een betere verbinding dan waar je mee zit te kloten incl alle benodigde hardware om het te gebruiken 8)7

Hier haal ik met m'n 4G dongle binnenhuis zo'n 44Mbps. Nu heb ik dat niet bepaald nodig met m'n 200Mbps internetabo, maar als kabelinternet uitvalt heb ik dus een prima backup. Jij ook ;)
Tetheren...even googlen, nog nooit van gehoord :)

Weet je hoe snel mijn bundel op is als ik ga internetten via mijn 4G mobiele verbinding? Dan ben ik binnen een week door die 4GB heen. Vooral als ik de heletijd ga zitten gamen. Dat gaat echt niet werken.
Pagina: 1