Toon posts:

Bsod memory management

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste experts,

Graag zou ik gebruik maken van jullie kennis met betrekking tot het volgende probleem:

Sinds 3 dagen heb ik opeens random BSOD's -> memory management & iets met service.
Ik heb geen idee hoe dit zo opeens gekomen is...

Wat wij al geprobeerd hebben:
- Windows updaten
- CCcleaner
- Tuneup
- Driver Genius -> updaten drivers etc.
- Stresstest

Deze pc is ongeveer 7 maanden geleden samengesteld en door het bedrijf in elkaar gezet.
Toen deze geleverd werd ondervond ik ook al van dit soort problemen.
Dit bleek te liggen aan ''door het bedrijf'' verkeerd ingestelde BIOS. Dit heb ik toen na een hoop heen en weer gebel kunnen fixen.

Tijdens ondere andere Photoshop en games crashed die random en Google Chrome en Streams crashen ook @ random.

Zou het weer kunnen liggen aan defecte RAM?

Met vriendelijke groet,

SachaPC

Ps: ik heb maar een geringe kennis van computers, oplossingen graag zo makkelijk mogelijk verwoorden! :P

bij voorbaat dank!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:35

D4NG3R

kiwi

:)

Laat vanavond Memtest86+ maar mooi draaien (10 - 12u minimaal).

En zorg er voor dat je BIOS instellingen goed staan.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Er is niets veranderd in mijn BIOS instellingen, iig niet naar mijn weten aangezien ik er niets aan veranderd heb.

Vorige keer heb ik MeMtest ook al eens laten draaien en toen gaf die niets aan. Het bleek wel om een defecte Ram uiteindelijk te gaan...

-Is het mogelijk dat die RAM's in een ander slot het wel doen?
- Is het mogelijk om 1 RAM eruit te halen, kijken of die dan niet meer BSOD'ed en anders de andere proberen?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:09:
Vorige keer heb ik MeMtest ook al eens laten draaien en toen gaf die niets aan. Het bleek wel om een defecte Ram uiteindelijk te gaan...
Memtest86 of Memtes86+

En minimaal 10u laten draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb Memtest op een usb gezet (gebeld met Afuture) en laten draaien. Geen 10 uur geloof 30 min ofzo en toen was die klaar. (tijd geleden september 2013)

Toen bleek er niets te zijn met de RAM (volgens MeMtest) Vervolgens heb ik nieuwe Ram gekregen en BIOS instellingen veranderd. Afuture heeft vervolgens ook het RAM getest en daar bleek ook niets mis mee te zijn.

Ik heb geen idee hoe ik die Memtest kan laten draaien tho.... downloaden en dan op USB ofzo?

- Ik lees ook overal dat het met drivers te maken kan hebben, met kapotte RAM of met verkeerde BIOS instellingen.

- Moet ik batterij uit moederbord halen voor het resetten van BIOS?

- Daarnaast vraag ik mij nogsteeds af hoe dit OPEENS kan gebeuren....?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik kan mezelf blijven quoten, maar laat vanacht nou gewoon eens Memtest86+ draaien. En 30 mins is leuk en aardig, maar met 1 pas ben je er niet.

Edit: En sowieso is dat Memtest86 geweest (Niet de + variant), die stopt namelijk na elke pass.

[ Voor 25% gewijzigd door D4NG3R op 10-03-2014 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok zal het morgen gaan uitzoeken hoe ik dat moet laten draaien.

Na dit gedaan te hebben kom ik hier op terug!

Bedankt

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Met Blue Screen View kan je kijken welke bestanden / applicaties e.d. voor de problemen zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond Memtest laten lopen over beide RAM (2x4) en daarna kijken wat die blue screen view is.

Kreeg net alweer een 0X000005 error en een shitload aan updates.
Ik heb ook gelezen dat het beter is als ik per RAM een memtest moet doen?
Daarnaast heb ik mijn RAM opnieuw in de slots gedaan (gelezen dat dit ook wel eens helpt)

Daarnaast heb ik nog een aantal vragen met betrekking tot verandering waar ik opeens last van heb.

- My programs map zit opeens een slotje op (als ik game download en in G schijf installeer wilt die dit niet installen) -> http://i61.tinypic.com/fwoydx.png
- Steeds het gezeur met administrator gedoe (niets aan veranderd, ook opeens)
- Icon op bureaublad wordt niet correct weergegeven -> http://i58.tinypic.com/34gr9j5.png
- Google Chrome krijgt steeds meldingen dat het moet reloaden en Shockwave flash crashed ->
http://www.howtogeek.com/...13/01/chrome-dead-tab.png

Hebben deze problemen ook een relatie aan de BSOD?

Edit: Windows Updates failen ook -> http://i57.tinypic.com/1h5mpf.png

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 21:12 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 21:29
0x0000005 errors kunnen van alles zijn. Gebruik eens het programma Blue Screen View dat hierboven wordt aangegeven.

Alle andere fouten lijken te wijzen op een tekort aan rechten. Heb je Administrator rechten op dit account?

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijg ik met dat programma eruit:

http://i60.tinypic.com/2n7fa77.jpg

edit: Daarnaast lijkt het mij wel dat ik alle rechten heb. hoe kan ik dit zien?
Gister hebben wij hier nog specifiek naar gekeken namelijk. Alle my programs heeft een slotje

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 22:01 ]

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 21:29
De tweede regel geeft een fout aan van je videokaart (nVidia??). Download de laatste driver van de nVidia website. http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

De eerste wijst op een RAM probleem. (http://answers.microsoft....e7-4dff-8451-fd15e3f677a3)

Draai Memtest86+ nog een paar keer en kijk of daar een fout uit komt.

[EDIT]
Voor de rechten: (Ik heb de engelse Windows) Ga naar Control Panel -> User Accounts (Gebruikers in Nederlands?)
Hier kun je zien welke rechten het huidige account heeft (Administrator is handig).

[ Voor 19% gewijzigd door LongBowNL op 11-03-2014 22:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig met het installen van die laatste driver. Wel raar dat Geforce experience mij geen updates geeft.

Vanacht zal ik Memtest voor de eerste x laten draaien, maar ik heb daar nogsteeds een vraag over.

Moet ik Memtest over beide laten draaien of er 1 uithalen? (RAM gesproken obv)

Edit: Zoals je hier kan zien ben ik admin.

http://i57.tinypic.com/6s3oli.png

Maar waarom staan al die shields er?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 22:17 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Zolang je niet zeker bent of het wel aan je RAM ligt: Beiden. Pas als je daadwerkelijk errors krijgt ga je beide DIMM's apart testen of zelfs in andere lanes (apart) testen.

En nogmaals, zodat je het niet fout doet en je eigen tijd verdoet: Memtest86+ (PLUS) minimaal een nachtje (8+ uur) laten draaien, liever richting de 12u gaan ;) .

Elke error is er 1 te veel.

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04:00
Als je per DIMM test weet je natuurlijk meteen welke kapot is. Als je op voorhand niet weet of je RAM überhaupt kapot is kan je natuurlijk eerst alles tegelijk testen. Liefst 8 runs of meer. 1 run zegt zoals anderen ook al zeiden vrijwel niets, tenzij het heeeel erg kapot is en hij het al ziet in de eerste run als de chips nog koud zijn.

Die shields kan alleen de admin aanpassen. Blijkbaar ben jij dat, dus die dingen kan jij ook aanpassen. Een normale gebruiker zal dan er tegenaan lopen dat ie adminrechten nodig heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer de Nvidia driver te installeren en hij crashed hem gelijk en kan hem niet installeren....
Vervolgens veranderen men beeldinstellingen en BSOD'ed die weer met system service expection...

Man o man... hopeloos dit

Dankjewel voor antwoord op mijn vraag D4nger ik heb die usb versie gedownload en usb stick geformat

Edit: Na eerst gecrashed te zijn nogmaals geprobeerd en nu is de driver wel gelukt + beeld is weer normaal.
Icon op bureaublad versprong naar wat die hoort te zijn, maar is nu weer zon rare witte icon

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 22:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit lijkt me duidelijk heren, ik zet hem net aan en hij loopt al op naar 80k errors.
Foto: http://i62.tinypic.com/28rpf7b.png

Wat is de volgende stap heren?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:33
Rma sturen en dat bedrijf het laten fixen? Vooral als de pc inderdaad nog maar 7 maand oud is.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Naar de winkel.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Welk RAM heb je precies? Even de laatste check aan mijn kant, daarna zou ik de DIMM's apart gaan testen.

Verwijderd

Misschien vind je hier de oplossing van je probleempje

*SNIP
Modbreak:Zal vast goed bedoeld zijn, maar mensen aanmoedigen om 'tooltjes' die vooral spyware/ransomware blijken te zijn is niet bepaald welkom hiero. Komt bij dat al duidelijk aangetoond is dat het probleem niet aan het OS ligt, dus sowieso fout advies, al zou het tooltje wel onschuldig zijn :o

Succes _/-\o_

[ Voor 81% gewijzigd door dion_b op 15-03-2014 21:07 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

We zijn er zo juist achter gekomen dat Windows hier (tot dusverre) buiten staat. En dan kom jij met een tutorial welke je binnen Windows moet uitvoeren? ;w

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik zien welke RMA?

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:32:
[...]

We zijn er zo juist achter gekomen dat Windows hier (tot dusverre) buiten staat. En dan kom jij met een tutorial welke je binnen Windows moet uitvoeren? ;w
een kwestie van snelheid denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Dit is trouwens als de tweede x vorige keer bij levering (assemblage) toen extra aanbetaald voor deze RAM .....

Verwijderd

Topicstarter
DDR3 1600Mhz Van corsair 2x 4GB is daarmee je vraag beantwoord?

Ik ga nu pitten en morgen, mocht ik tijd hebben, Afuture bellen en nieuwe regelen.
De pc is inderdaad nogmaar vanaf september 2013.

Ik hou jullie op de hoogte!

Bedankt heren kan altijd op jullie rekenen!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:35:
DDR3 1600Mhz Van corsair 2x 4GB is daarmee je vraag beantwoord?
Bijna, ik moet het typenummer hebben zodat ik de instellingen kan vergelijken met die ik op je Memtest afbeelding zie ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kom ik daarachter?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je Windows nog in kan komen kan je even onder de Memory tab kijken bij CPU-Z:
http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html

(Engelse zip nemen, hoef je namelijk niks te installeren).

Alternatief kan je in de BIOS kijken, maar daar staat soms niet de hele naam vermeld.

Verwijderd

Topicstarter
Even in mijn ordergeschiedenis gekeken:

https://afuture.nl/productview.php?productID=62796

Vraag vanuit mijn kant: Wat wil je hiermee doen dan? Review?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Nee, vergelijken met jouw memtes86+ foto om te kijken of de instellingen overeenkomen met wat de fabrikant aangeeft ;) .

Het enige wat ik niet kan zien is het voltage, deze is rated op 1.65V, maar nieuwere moederborden willen automatisch nogal eens voor 1.5V gaan.. Dit is dus nog een poging waard om even na te kijken in de BIOS.

De rest komt overeen (800Mhz / 1600MT/s CAS 9-9-9-24).

[ Voor 8% gewijzigd door D4NG3R op 11-03-2014 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even nog een laatste toevoeging aan deze topic.

Ik heb het nog even aangekeken, aangezien ik geen tijd had om de RMA te retouneren.
Daarnaast wacht ik op een vriend die mij DDR3 kan lenen, aangezien zonder pc zitten geen optie is.

Echter, ik heb geen last meer gehad van BSOD's, heb ook niet gegamed maar wel geinternet en activiteiten waarbij voorgaande BSOD's voorkwamen. Ik heb contact gehad met Afuture en de meneer aan de telefoon was het mij eens (Memtest86+ foto) dat het duidelijk defect was.

Ik vraag mij af of dit puur een toevalstreffer is, dat er geen BSOD's zijn gekomen of dat het verholpen kan zijn door een Nvidia update?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 23:07:
Ik vraag mij af of dit puur een toevalstreffer is, dat er geen BSOD's zijn gekomen of dat het verholpen kan zijn door een Nvidia update?
Memtest86+ test buiten je besturingssysteem om (Heck, zonder HDD kan je het ook nog launchen)

Trek met wat ik hier zeg je eigen conclusie of het aan een Windows update ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Te vroeg gejuicht inderdaad hij crashte gewoon weer dus zal wel geluk zijn geweest!
Retour dus

Verwijderd

Topicstarter
Hopelijk de allerlaatste toevoeging aan dit topic maar ik heb een aantal HELE rare dingen ervaren vandaag.

Ten eerste ik heb vandaag RAM geleend van een vriend en kreeg wederom BSOD's
- Getest per DIM en per latje met MeMtest86+ en de volgende foto's geven de resultaten weer, het lijkt me dat deze dus ook allemaal kapot zijn?

Foto's : - http://i61.tinypic.com/fjjip1.png
- http://i57.tinypic.com/ju8y8x.png
- http://i60.tinypic.com/2jakc4w.png (WTF IS DAT CCCCCCCCCCCCCCC???)

Foto van de ''werkende'' 4GB RAM (in 1 DIM geeft die 0 errors en in de andere geeft die 9 errors)
- http://i61.tinypic.com/28iakna.png

Daarnaast is het niet meer mogelijk om windows update uit te voeren...
- http://i58.tinypic.com/2q3xkxc.png

Ik vraag mij af of dit alleen een RAM probeer is! Kan het niet gewoon zijn dat heel dat moederbord kapot is??

Ik ben echt clueless en zonder een reserve RAM kan ik de RAM niet retour sturen in verband met projecten e.d.

Ik heb de pc nu aanstaan met de ''werkende'' 4GB ram en hoop snel reactie van jullie te vernemen!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 23:40:
Daarnaast is het niet meer mogelijk om windows update uit te voeren...
- http://i58.tinypic.com/2q3xkxc.png
Google op die error code, dit kan aan zo veel dingen liggen.
Ik vraag mij af of dit alleen een RAM probeer is! Kan het niet gewoon zijn dat heel dat moederbord kapot is??
Dat is mogelijk, heb je een ander werkend systeem waar je dat RAM kan testen? Een 3e optie is nog dat je CPU er mee opgehouden is, maar dit is (uit ervaring) zeldzaam - zeker op een systeem wat gewoon enigsinds stofvrij word gehouden en niet is overgeklokt.
Ik ben echt clueless en zonder een reserve RAM kan ik de RAM niet retour sturen in verband met projecten e.d.
Dat is leuk, maar met het kapotte RAM of een kapot mobo kan je ook niet (fatsoenlijk) werken :+ .

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 14-03-2014 23:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een andere pc maar geen idee of die DDR3 aankan, daar zit op dit moment DDR2 in..

Ja google op die code verteld mij een aantal logs te sturen op een forum en allerlei bestanden te downloaden waar ik totaal geen idee van heb...

Maar het kan dus dat niet de RAM kapot is maar dat het aan het moederbord ligt?

• Aardwolf
Tja ik vind het wel vreemd dat opeens het andere RAM van je vriend ook opeens errors geeft, het kan, maar dat zou je dan moeten uitsluiten door dat RAM op zijn mobo te Memtesten. Die screenshot van met de CPU halted vind ik ook vreemd, neigt voor mijn gevoel naar een brak mobo of iets dergelijks. Valt me ook op dat bij je laatste testen jij errors vindt random over het beschikbare geheugen, niet consequent een kapotte sector oid zoals eerst.

Heb je bijvoorbeeld verschil gemerkt in de hoeveelheid error's als je de DIMM stopt in een bepaald slot op je moederbord?

Ter check: Wat is eigenlijk je gehele setup, want die zie ik nog nergens genoemd? Geen overkloks of undervolts?

Verwijderd

Topicstarter
Heb je bijvoorbeeld verschil gemerkt in de hoeveelheid error's als je de DIMM stopt in een bepaald slot op je moederbord?

Ja, dat heb ik inderdaad gemerkt! -> ''Foto van de ''werkende'' 4GB RAM (in 1 DIM geeft die 0 errors en in de andere geeft die 9 errors)- http://i61.tinypic.com/28iakna.png ''

Eigenlijk op alle latjes gaf die verschillende hoeveelheden Errors

Setup: http://i59.tinypic.com/2m7dwqx.png
Op deze screenshot klopt alleen het RAM niet natuurlijk dat is destijds vervangen voor degene die nu ''kapot'' is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 189,50€ 189,50
1Asus B85M-G€ 64,51€ 64,51
1MSI GeForce GTX 760 2GB Twin Frozr Gaming€ 213,03€ 213,03
1Western Digital Green WD5000AADS, 500GB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master K380€ 36,99€ 36,99
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 66,90€ 66,90
1Cooler Master GX-Lite 700W€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 570,93

Edit: Geen overkloks of undervolts? Wat is dit? Bios settings? Zo ja, wat moet hierin veranderd worden dan?

Verwijderd

Misschien heb je de mogelijkheid om een ander bordje te kunnen testen i.c.m jou overige hardware,

en dan kan je het probleem achterhalen .... --> als je eenmalig je BIOS Batterij er uit haalt ,en dan opstarten
dan "Reset" je de settings van je moederbord daarna weer de batterij er in en kijken wat er dan gebeurd

:) succes [jammer dat je niet in mijn buurt woont anders had ik je misschien kunnen helpen]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er net achter gekomen dat in de Pc van me moeder een moederbord van 120 euro zit die DDR3 onderstuend.... Ga alle latjes daar nu 1 voor 1 testen met memtest.

Als deze testen uitblijken dat het RAM geen errors geeft, dan moet ik er van uitgaan dat mijn MOBO kapot is?

Verwijderd

Topicstarter
Dit is toch niet te geloven, probeer ik de MEMTEST te laten lopen op de pc van mijn moeder vind die met geen mogelijkheid de USB stick om hem vanaf te booten...

Het ligt niet aan de USB stick aangezien deze het wel gwn doet op mijn PC....

Iemand een idee?

Verwijderd

te oude computer even met een cd tje memtest draaien

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan nooit te oud zijn lijkt me met deze specs:

Intel Core 2 DUO CPU E6750 @ 2.66GHZ
win7 ulti
Gefore 9800GTX+

Zal hem proberen op te starten via een CD tho.

Pc is met het ''kappote'' RAM ook gecrashed (zonder test, puur erin laten zitten en AFK gegaan)

Verwijderd

wel om usb op te starten zeker een e6750 processor is zo oud dat dat mobo waar hij in zit geen usb kan booten

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 14:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Krijg de PC van me moeder ook niet opgestart met een CD snap er egt helemaal niets meer van.

Het klopte inderdaad dat de PC niet kon opstarten via USB hij vond hem wel maar wilde gwn nie booten.
Ik kan de CD ook niet booten met mijn PC aangezien hij hem niet wilt lezen.

Moet ik een DVD hebben dan maar?

Verwijderd

kun je proberen maar heb je de cd wel bootable gemaakt? of gewoon 1 op 1 gekopieerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze gedownload en de volgende stappen gedaan:

Memtest86+Download - Pre-Compiled Bootable ISO (.zip)
Vervolgens gekopieerd naar de CD in station D en dan op branden gedrukt...
Dit nogmaals op mijn pc gedaan maar hij wil dit niet doen -> geeft geen ondersteunende doelen.

Ik brand nooit en heb ook werkelijk geen idee wat ik fout doe.
Als ik de CD ''brand'' op mijn moeders PC en vervolgens in mijn pc steek vind die hem idd niet in het BOOt menu, maar bij het openen van de schijf staat wel het bestand op de cd

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:40
Pak de zip uit zodat je een *.iso hebt, en brand die met bv. ImgBurn. Een .iso is een image van een CD als geheel, niet een bestandje dat je 'op' een CD zet.

Verwijderd

Topicstarter
http://i61.tinypic.com/vg63qv.png

Ik denk dat mijn pc de hele optie ''branden'' niet kent/kan

https://afuture.nl/productview.php?productID=348840

Verwijderd

Topicstarter
Geen Schrijfsnelheid dus lijkt me dat ik niet kan branden, ga dit strax bij mijn oom doen dan.

Daarnaast heb ik nog even wat BIOS settings bekeken:

AI Tweaker DRAM voltage -> 1.35V ----- Goed?
DRAM frequentie -> ddr3 1600MHZ ---- Goed?
AI overclock tuner -> ddr3 1600-9-9-9-24-2N-1.64V ---- goed?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 17:39:
AI Tweaker DRAM voltage -> 1.35V ----- Goed?
Nee, verre van zelfs:
D4NG3R schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 23:43:
Het enige wat ik niet kan zien is het voltage, deze is rated op 1.65V, maar nieuwere moederborden willen automatisch nogal eens voor 1.5V gaan.. Dit is dus nog een poging waard om even na te kijken in de BIOS.
Zet al die AI tweaker overclocking zooi uit trouwens.

Verwijderd

Topicstarter
Het AI Tweaker DRAM voltage moet ik dus op 1.65V zetten of op 1.5V?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb MEMTEST86+ op de CD gezet bij mijn oom en het werkt gewoon niet op geen van beide pc's
(branden via moeders pc was het zelfde als bij mijn oom)

Foto: Memtest op CD -> http://i60.tinypic.com/14o2csm.png

Zoals je kan zien staat het er gewoon op maar hij vind geen CD in het BOOT MENU
Zoals op deze foto's te zien is
-> http://i57.tinypic.com/2h8bqrk.jpg
-> http://i62.tinypic.com/2wpjec9.jpg

Daarnaast heb ik nog 3 foto's gemaakt van de BIOS instellingen ter controle
- http://i62.tinypic.com/30a5ik0.jpg
- http://i59.tinypic.com/2hi5xzn.jpg
- http://i58.tinypic.com/2dik68p.jpg

Ik ben de hele dag bezig geweest en heb werkelijk alles gedaan wat in mijn macht lag.
Mocht er iemand nog een idee hebben of een tip hebben wat nu te doen dan hoor ik het GRAAG!

Mijn vragen die ik nog heb zijn:
- Het AI Tweaker DRAM voltage moet ik dus op 1.65V zetten of op 1.5V?
- Moet ik dan maar zonder het testen van de RAM op een andere MOBO en pc retour sturen?
- Zijn de instellingen van de BIOS de reden voor het crashen of is het IDD gwn kapot (resultaten MeMtest via de usb -> 73k errors)
- ''Zet al die AI tweaker overclocking zooi uit trouwens'' -> Hoe moet ik dat doen? (in de BIOS natuurlijk, maar hoe weet ik wat wel en wat niet en op welke standen??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2014 21:19 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Joh, je hebt letterlijk de ISO op de CD gezet. Dat gaat niet werken 8)7 .

Gebruik Imgburn om een ISO op de CD te branden, met fatsoenlijke boot values.
Mijn vragen die ik nog heb zijn:
- Het AI Tweaker DRAM voltage moet ik dus op 1.65V zetten of op 1.5V?
- Moet ik dan maar zonder het testen van de RAM op een andere MOBO en pc retour sturen?
- Zijn de instellingen van de BIOS de reden voor het crashen of is het IDD gwn kapot (resultaten MeMtest via de usb -> 73k errors)
- ''Zet al die AI tweaker overclocking zooi uit trouwens'' -> Hoe moet ik dat doen? (in de BIOS natuurlijk, maar hoe weet ik wat wel en wat niet en op welke standen??
Google, google en nog eens google.

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik dan op de CD zetten? als ik memtest.zip uitpak krijg ik een .iso map en daar staat dat bestand in.

Dat zet ik op de CD via slepen naar de CDrom (schijf D) en branden!......

• Aardwolf
Je hebt dit gelinkt op de vorige pagina:
#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CMV8GX3M2A1333C9€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 66,90
Dus RAM dat standaard op 1333MHz hoort te draaien bij 1,5V, zie maar specs (2e resultaat op Google).
Als ik dan je screenshot bekijk heb jij het overklokt en overvolt: 1600MHz bij 1,65V. Ansich zou het moeten kunnen denk ik, maar als je al errors hebt zijn dit wel de dingen die je als eerste naar stock moet zetten. Dus naar waarden volgens aangegeven specificaties volgens de fabrikant.

Dus of je hebt ander RAM als dat je eerder noemde, of je hebt het via je mobo overgeklokt.
Wat D4NG3R zegt: alles terugzetten naar default, anders ga je testen op een systeem dat mogelijk alleen daardoor al onstabiel is.
Verwijderd schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 21:16:
Zoals je kan zien staat het er gewoon op maar hij vind geen CD in het BOOT MENU
Zoals op deze foto's te zien is
-> http://i57.tinypic.com/2h8bqrk.jpg
-> http://i62.tinypic.com/2wpjec9.jpg
Kan aan mij liggen, maar ik zie bij beide een CDROM speler? :P
Misschien dat je op je ASUS mobo nog Fast Boot moet uitzetten (onder tab boot) en bij boot override op nr.1 de CD speler zetten. De Setup Mode kan je nog checken, maar hier moet CSM aan staan en Secure Boot uit, denk ik (dat is een onderdeel voor UEFI bootsettings).
Als het allemaal niet wil kan alle sata-schijven uit de poorten halen (wel even onthouden waar alles zat) behalve de DVD speler, dan moet ie er wel vanaf booten omdat dat de enige bootable media is als je het goed gebrand hebt. :)

[ Voor 20% gewijzigd door Aardwolf op 16-03-2014 05:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is het RAM waar het op dit moment over gaat. https://afuture.nl/productview.php?productID=62796
''De Corsair CMX8GX3M2A1600C9''

Bij die wenslijst heb ik benoemd dat die RAM verschilt aangezien die al eens vervangen is in verband met defect.

Bij beide foto's staat inderdaad CD maar die doen niets, dan start de PC gewoon normaal op....

Als ik het goed begrijp moet ik:
- het DRAMvoltage van 1.35V naar 1.65V veranderen
- IMGburn nogmaals proberen om een .iso te branden
- nog iets?

• Aardwolf
Jup dan is het goed inderdaad. 1600MHz 9-9-9-24 2T bij 1,65V
Dat zal die XMP (eXtreme Memory Profile) ook wel pakken, moet je alleen even voltage vast zetten op 1,65V i.p.v. autovoltage.

En idd ff kijken naar dat branden, plus de rest wat ik eerder zei (even controleren in de BIOS).

• Sergej
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Fijn dat men probeert te helpen en no-offence....maar kan topic starter dan echt niet inschatten
dat hier beter iemand met meer ervaring naar kan kijken? Er zijn al genoeg tips gegeven.
Zo te lezen ook weinig huiswerk gedaan.

SachaPC , als je dan een "deskundige" naar laat kijken, laat hem dan ook het volgende proberen:

*elk reepje afzonderlijk testen
* als beide reepjes op dezelfde channel fouten geven, dan op de andere channel proberen
*als op andere channel foutloos> cpu opnieuw op moederbord plaatsen

Verwijderd

Topicstarter
Wil jullie nog even bedanken voor de uitstekende hulp!

Heb nieuwe RAM ontvangen, windows opnieuwe geinstalled en de problemen zijn verholpen!

Dank hiervoor

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Goed om te horen! Draaien deze netjes op hun fabrieksinstellingen (In de BIOS)? Beter nu instellen als dat je er later weer last van krijgt :+ .

Pagina: 1