Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik hoop dat ik dit topic op de goede plaats heb gezet.
Ik zit met het volgende probleem, ik bezit een HTC one waarvan naar mijn idee de batterij niet erg lang mee gaat voor het toestel en de testen volgens tweakers. Uit de test van zwaar gebruik van tweakers komt bijvoorbeeld een ruim langere schermtijd dan welke ik haal, meestal rond de drie uur..
Mijn vraag is hoe jullie dit ervaren en of dat normaal is?
Ook zou ik graag een tip willen vinden om het ram geheugen een keer leeg te maken, ik weet dat hier topics e.d. over zijn echter ik lees ook vaak dat je bijvoorbeeld juist geen taskkiller o.i.d. moet gebruiken. De verschillende informatie spreekt elkaar een beetje tegen. Ik wil bijvoorbeeld geen gesprekken van Watsapp e.d. verliezen.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Ik zie bijvoorbeeld in de tweakers een schermtijd bij webbrowsen staan van 441 minuten, wat dus ocereen komt met ruim 7 uur, waar ik meestal net 3 uur haal. Is dat normaal?

Excuses voor de mogelijk erg voor de hand liggende vragen, ik heb weinig verstand van technische aspecten van smartphone.

Groetjes,
Joris

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 20:54 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Geen taskkiller gebruiken, RAM management doet Android zelf en is goed genoeg. Een matige batterijduur ligt overigens meestal aan de actieve apps die je hebt of wat je doet met je telefoon. Heb je bijvoorbeeld veel apps die syncen, zoals Facebook, Twitter, Skype, Whatsapp, etc. dan kan het inderdaad zijn dat je batterij minder lang meegaat. Ook gamen kan funest zijn voor je batterijduur, dus let daar ook op.

Overigens las ik vandaag wel dat Skype en Android 4.4.2 problemen met elkaar hebben. Ik weet niet welke update dat je hebt staan op je One, maar daar zou je naar kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Het verhaal van taskkiller is duidelijk dank hiervoor. Op dit moment staat er Android versie 4.3 op mijn telefoon en geeft de telefoon bij software updates aan dat er geen nieuwe versie beschikbaar is, kan dit dan kloppen? Omdat hier wordt gesproken over 4.4.2?
Skype gebruik ik niet en gebruik af en toe een keer een game. Is mijn schermtijd (rond 3 uur) dan ongeveer normaal?

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Heb je een account of meerdere die op de achtergrond synchroniseren?
Heb je goede netwerk dekking?
Heb je goede wifi connectie?
Hoe hoog straat je scherm helderheid ingesteld?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 21:47:
Bedankt voor je reactie. Het verhaal van taskkiller is duidelijk dank hiervoor. Op dit moment staat er Android versie 4.3 op mijn telefoon en geeft de telefoon bij software updates aan dat er geen nieuwe versie beschikbaar is, kan dit dan kloppen? Omdat hier wordt gesproken over 4.4.2?
Dit kun je gewoon zelf opzoeken. Het is wel de bedoeling dat je eerst even de zoekfunctie en Google raadpleegt.
Skype gebruik ik niet en gebruik af en toe een keer een game. Is mijn schermtijd (rond 3 uur) dan ongeveer normaal?
Kijk eens met een app die het accuverbruik analyseert wat er precies op de achtergrond gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
horizon1978 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:24:
Heb je een account of meerdere die op de achtergrond synchroniseren?
Heb je goede netwerk dekking?
Heb je goede wifi connectie?
Hoe hoog straat je scherm helderheid ingesteld?
Ik heb zover ik kan zien Facebook Watsapp en hotmail welke vanzelf synchroniseren. De netwerkdekking is goed en werkt altijd de Wifi dekking is ook goed en zo goed als altijd op het maximum aantal streepjes. De helderheid staat op automatisch ingesteld. Ik hoop dat je kunt helpen of een tip hebt

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:34:
[...]

Dit kun je gewoon zelf opzoeken. Het is wel de bedoeling dat je eerst even de zoekfunctie en Google raadpleegt.

[...]

Kijk eens met een app die het accuverbruik analyseert wat er precies op de achtergrond gebeurt.
Ik heb de app wakelock detector gedownload, en hier komt bij de screenwakelock vooral Android en proces 1013 uit ik heb hier op gegoogled en kom iets tegen over media Server maar ben er niet veel duidelijker over geworden. Ik hoop dat iemand mij kan uitleggen wat dit betekend?

Verwijderd

Topicstarter
Is er misschien iemand die nog tips heeft of kan aangeven waardoor het mogelijk kan komen? Of hebben jullie een eenzelfde batterijduur? (Ik persoonlijk vind het niet echt veel namelijk).
Alvast bedankt!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:18
Als er mediaserver uit voortkomt zou het weleens kunnen helpen om of je telefoon uit en aan te zetten; of de sd-kaart (zit die in de HTC One?) te verwijderen of aan de computer te hangen als MTP (standaard). Dat is de makkelijkste oplossing.

De ietwat moeilijkere, maar wel effectievere oplossing is om het Mediaserver proces (bij alle apps) te stoppen, de data van dit proces te wissen en de telefoon opnieuw op te starten. Het komt namelijk weleens voor dat mediaserver (welke alle bestanden scant die op je telefoon staat, zodat deze mooi in de gallerij en mp3-speler terecht komen) blijft hangen op één bestand en dan batterij gaat vreten.

In ieder geval, probeer dat even uit en dan zou het een heel eind opgelost moeten zijn :).

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de telefoon uit en aan gezet, dit heeft zover ik kan zien weinig tot geen effect gehad, het toestel aan de pc hangen gaat helaas niet omdat het toestel niet wordt herkend door de pc... Ik heb hierover meerdere malen contact gehad met HTC en zij gaven aan het toestel op te sturen voor reparatie. Hier zit ik echt niet op te wachten (2 weken zonder toestel) dus heb maar genoegen meer genomen. Heb je hier misschien een tip voor, zodat ik bovenstaande handeling alsnog kan uitvoeren? De telefoon laadt wel op als deze aangesloten is op de pc maar wordt niet herkend...

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Al geprobeerd met een ander usbkabeltje ;-)?

Hoi!

Verwijderd

Topicstarter
Jaa helaas wel.. Haha. Hij laadt ook wel op namelijk. Ook op meerdere pc's geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Het aan de pc koppelen is uiteindelijk wel gelukt na deinstallie en opnieuw instellen software op andere pc. Ik heb zoals tips op internet zeiden alle lege bestand (met 0 bytes) verwijderd. Dit heeft helaas nog niet echt geholpen?
Is er verder nog iets wat ik kan proberen?
Pagina: 1