Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Systeem gekocht en gemonteerd, hitte en geluid verminderen.

Pagina: 1
Acties:

• Vocalise
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-11 12:25
Beste mede tweakers,

door het plotselinge overlijden van mijn laptop moest er een nieuw systeem komen.
Het budget was krap maar onderstaande systeem is besteld.

Alles past prima in het kastje maar ik merk bij belasting dat de case fan erg hard aanspringt ( bijna boven de muziek uit) en de CPU oploopt tot ruim 77 tot 80% bij belasting (Ook na vervanging van stock pasta voor Silvermaster) ( gaming, Skyrim, Diablo 3).

Ik heb ruimte voor (volgens mij) nog 2 case fans en de CPU koeler kan ik ook vervangen.
Heeft iemand advies hoeveel fans ik er nog bij zou moeten/kunnen zetten en zo ja welke redlijk ok zijn qua budget en stiller dan deze huidge.
En daarnaast welke koeler past het beste op deze CPU want de boxed lijkt het niet voleldig te trekken.

Het systeem zoals besteld en in elkaar geschroefd

1 x HGAA19 AMD Ath II X4 760K 3800 FM2 BOX
1 x GGIM03 MSI FM2-A75IA-E53 A75 RG SI
1 x IDIFC7J1 D3 8GB 1600-9 BX Sport K2 CRU
1 x AEBS32 Seag 1TB ST1000DM003 7200 SA3
1 x TDIM01 CooMas Elite 120 bk ITX
1 x JDXU0A Club2GB D5 X R9 270 Ž14Series R
1 x TN4V68 Corsair CX430 Bronze 430W ATX23

Advies is meer dan welkom!

• Vocalise
Pardon 75 tot 80 graden had daar moeten staan ( volgens Speccy)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor CPU cooling zal je een van deze modellen moeten hebben: http://tweakers.net/categ...AVFlijpJVtJKZgbmhUmxtbS0A

Scythe is wel aardig populair en goed geloof ik.

Wat betreft extra casefans. Hoe meer airflow hoe beter dus kijk even logisch naar je huidige indeling en hoe de airflow loopt en hoe die het beste zou kunnen lopen om met zo min mogelijk fans een zo koel mogelijke kast te maken. Overigens kan het best zijn dat een kast met méér fans stiller is dan een kast met minder fans, als in de eerste situatie de fans minder snel hoeven te draaien.

Verder kan je ook kijken of je de airflow kan vergroten door kabels samen te binden en aan de randen vast te maken indien mogelijk.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Vocalise
Hi Ramon,

de kabels zijn inderdaad ingebonden en aan de zijkanten weggewerkt.
Hiermee zijn de koelers aanwezig vrij voor een redelijk optimale airflow.

de CPU koeling ga ik nakijken! Thx voor de link.

• Vocalise
Ter info,

Ik heb met een mede tweaker mijn desktop voorzien van een

pricewatch: Noctua NH-L9i

Dit was de heilige graal en mijn systeem staat nu muisstil te zoemen met temps van 30 toto 40 graden.
Fantastisch en slotje erop :D