Zuinig, klein systeem om te internetten.

Pagina: 1
Acties:

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Mijn desktop draait win XP! Dit blijft ook zo omdat er voor de Tascam PCI-822 geen drivers zijn voor Linux of modernere Win versies.

De PCI-822 blijft omdat ik de converters van de DA-88 en DA30-MkII prefereer boven de modernere 24/96 converters.

Ik heb het verder helemaal gehad met Microsoft en ga Linux (Ubuntu) gebruiken om te surfen en voldoe daarmee ook aan de eisen van banken. Liever had ik natuurlijk gezien dat alles, zoals nu, netjes op 1 computer draait, maar goed.......

Ik denk aan een goedkoop systeem, dat stil is en weinig stroom verbruikt.

Deze viel mij laatst op: nieuws: Asus introduceert passief gekoeld Bay Trail-moederbord

Wel hou ik van goede kwaliteit. Ik ben fan van Aopen behuizingen en Asus moederboarden, maar sta open voor andere merken.

Gamen doe ik niet. Moet wel films kunnen afspelen.

Advies en tips zijn welkom.

Verwijderd

Wil je geen ethernet omdat je toch wifi gebruikt dan is dit een leuke optie: pricewatch: Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) Wil je wel ethernet dan moet je een USB to ethernet adapter gebruiken.

Erg klein, vrij stil en processor is krachtig genoeg voor jouw gebruik. Deze setup kan ook 3D video's weergeven en beschikt over veel Intel IGP features. Deze setup is een stuk krachtiger dan Bay Trail en mobiele Celerons. Omdat je alleen een mSATA SSD kunt plaatsen is het wel duurder en heb je natuurlijk niet mogelijkheid voor een hoop opslag van een normale harde schijf. Verder zit er ook geen USB 3.0 op. Heb je dat allemaal niet nodig dan is het een prima kleine computer, die je gemakkelijk achterop je monitor met VESA kunt monteren.
Afbeeldingslocatie: http://www.thehindubusinessline.com/multimedia/dynamic/01442/sbtb01_NUC02_jpg_1442981g.jpg

Er zijn nog andere opties zoals een Celeron G1820 (desktop), Celeron 1037U CPU onboard of zoals je zelf al aangeeft de Celeron J1800 CPU onboard. Van het stel heeft de G1820 de meeste performance en heeft ook nog eens een goede perfomance/prijs verhouding. pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed + pricewatch: ASRock Intel H81 H81M-HDS is het niet veel duurder dan de J1800 oplossing. Wil je het volledig passief hebben dan ben je echter duurder uit omdat je een behuizing nodig hebt die passief kan koelen: pricewatch: Akasa Euler incl. 120W Power Adapter Verder heb je ook een duurder en kleiner moederbord nodig. Hoeft het niet helemaal passief dan kun je een normale behuizing gebruiken.

Goedkoop en passief dan is dit een geschikte behuizing: pricewatch: LC-Power LC-1320mi wil je een betere naam en waarschijnlijk kwaliteit dan kun je naar deze kijken pricewatch: Antec ISK 110 Vesa Je stopt hier het J1800 CPU onboard moederbord in, geheugen en een SSD en je hebt een compleet passief systeem.

J1800: pricewatch: Gigabyte GA-J1800N-D2H
1037U: pricewatch: Gigabyte GA-C1037UN-EU

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 18:45 ]

• Synthiman
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2018
Bedankt voor je reactie :)

• niektb
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-02 10:46
Als je deze neemt kan je wel een gewone hardeschijf kwijt:
pricewatch: Intel Next Unit of Computing (V3) (met 2.5" hdd space) Core i5-4250U

Bovendien heeft deze meer dan genoeg performance om de komende jaren te kunnen internetten.

Ik lees trouwens niets over een budget. Wat had je in gedachten?

AMD Athlon II X4 860K Black Edition, MSI A88X-G43, 8GB RAM, be quiet! Pure Power L8 400W, Samsung SSD 840 EVO 120GB, Palit Nvidia GTS450 1GB