MoBo voor AMD FX-8320 (NO OC)

Pagina: 1
Acties:

• RoobinW
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik zag al een post van iemand die de zelfde vraag had maar wel wou overclocken. Ik ben dus opzoek naar een goed moederbord dat bij de FX-8320 past. Ik ben niet van plan om te gaan overclocken en zoek daarom naar een simpele maar wel goeie MoBo van onder de 100 euro. MoBo's die mij worden aangeraden zijn boven de 100 euro, maar hebben allerlei features waar ik als casualgamer toch geen verstand/gebruik van ga maken. Misschien zit ik er ook wel naast en heb ik wel zo'n goeie MoBo nodig, maar ik wil graag zo veel mogelijk besparen op, voor mij, onnodige features.

Verder ben ik van plan om er een XFX HD7970 GPU in te zetten en 8gb RAM.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:05
Neem bij voorkeur iets met een 6+2 of 8+2 vrm design (en liefst met een heatsink erop, ook als je niet gaat overklokken): http://www.overclock.net/...rboards-vrm-info-database

Dit zijn de betere onder de 100 euro.
pricewatch: Gigabyte GA-970A-UD3P
pricewatch: Gigabyte GA-990XA-UD3
pricewatch: Asus M5A97 EVO R2.0

Deze zou ook nog moeten kunnen, maar MSI had voornamelijk bij de vorige generatie veel vrm problemen en het enige voordeel is dat hij beter geschikt is voor 2 videokaarten.
pricewatch: MSI 990FXA-GD65
Dan zou ik toch liever nog weer 10-20 meer uitgeven.

Ik zou dus lekker voor de bovenste gaan als je verder geen spannende plannen hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 10-03-2014 18:32 ]

• NoelMakers1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-01 18:32
ik heb nu zelf de ud3p,zeer mooi bordje met een niet teveel toeters en bellen,maar wel een 8+2 power phase dus als je wilt gaan ocen later,moet het kunnen op dit mobo (een beetje) ik draai er nu een gtx 770 en 8gb ram op zonder problemen.

als je niet wilt ocen en maar 1 gpu wilt moet je kijken naar een amd 970 bordje wat je bevalt,zit niet zeer veel verschil tussen als je crossfire/sli wilt moet je kijken voor een 990fx hoeft ook niet de allerbeste te zijn,maar ik heb gehoord dat de gigabyte ud3 nogal heet word (de norhtbridge chipset)