Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-08-2021
ik ben in het bezit van een Acer chromebook C720 en kan daar nu alleen maar mee printen als er een windows laptop aan staat. Daar deze op zeer korte termijn de deur uit zal gaan ( =op ) betekend dit dus dat ik niet meer kan printen.
Wat heb ik staan, een Acer chromebook C720 , een Canon MP495 ( = niet cloudprinter gereed volgens google) een een Synology Nas ( waar de printer aanhangt).

Ik zou eigenlijk al geholpen zijn als ik in chromebook een tool zou zien als zijnde " apparaatbeheer" waar ik de NAS kan zien , en daar waarschijnelijk de printer kan benaderen, maar zo simpel zal het wel niet zijn.

Wie heeft er een tip om met de chromebook te kunnen printen, zonder een windows pc/laptop in de buurt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:28

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom hangt die printer aan je NAS en niet gewoon via de wifi in je netwerk...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
ook dat kan, maar dan kan je nog steeds niet printen via chromebook ( en wel via windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ook niet met een omweg via Dropbox of Google Docs of zo? Volgens de specs van die printer kun je er ook vanaf iOS en Anrdroïd op printen. Is er niks in de App Store of hoe dat ook heet op een Chromebook te vinden...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:41
Is er niet een manier waarbij je bestanden die je wilt printen in een map zet op de Synology, die dan automagisch worden uitgeprint? Denk aan een cronjob in combinatie met Cups oid.

Bestanden kun je toch wel via de webinterface van de Synology benaderen?

Ik vind zelf die cloudprint mogelijkheid wel prettig: werkt prima met mijn Samsung ML-2165w printer.

[ Voor 16% gewijzigd door bas-r op 10-03-2014 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
printen via android ( tab of telefoon) is geen probleem, draadloos via windows is ook geen probleem, maar via chromebook, ( zonder laptop windows aan) is printen geen optie.

wanneer ik de printer zoek in bijvb mijn telefoon ziet hij het wel, maar doet ie het ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dus je kan wel vanaf die Chromebook printen als die Windows laptop aan staat...? Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolschaatser
ja want dan ziet hij de " gedeelde" printer via windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 22:31

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt de printer dus in Windows gedeeld? Waarom doe je hetzelfde dan niet vanaf de NAS? CUPS draait er als 't goed is op en dat kan samen met Samba prima printers delen zoals je dat met Windows ook doet. Je kan het ook native via Cups zelf laten doen, moet ook gewoon werken.

Deze resultaten moet je goed op weg kunnen helpen. Maar dat had je toch al gedaan voordat je dit topic opende, of niet?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1