Toon posts:

Gaming PC (Future proof)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,
Ik wil graag een gaming PC bouwen, ik heb al een paar onderdelen bij elkaar gezocht maar vraag me af of dit goed met elkaar werkt. Ik neem mijn oude: Harde schijf , tijdelijk mijn grafische kaart en Voeding mee, het is een 550 watt voeding die ik later nog kan upgraden. Ik wil hem graag in de stijl ROOD/ZWART hebben omdat dit er super sick uitziet!
Ik heb een budget rond de 900/1000 euro
Dit zijn de componenten die ik al bij elkaar gezocht heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 284,-€ 284,-
1MSI Z87-G45 Gaming€ 120,55€ 120,55
1MSI GeForce GTX 780 Gaming€ 428,-€ 428,-
1Aerocool Xpredator Black Edition€ 101,39€ 101,39
1GeIL Evo Potenza GPB38GB1600C11DC€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.001,84

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Thomas Wolf _/-\o_

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 16:42 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Welke games speel je? Verder dit en dit. Als je de vragen punt voor punt beantwoordt kunnen we beter helpen.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Voor gaming heb je geen i7 nodig (i5 is zat).

Dat mobo lijkt me ook overkill: allemaal "features' zoals Audio Boost en Killer Ethernet die niet zoveel voorstellen in de praktijk denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:15:
Welke games speel je? Verder dit en dit. Als je de vragen punt voor punt beantwoordt kunnen we beter helpen.
Aha hier staat dat kreng dus, ik was er al naar op zoek! Bedankt!

Ik wil games als Battlefield 4 en The devision erop spelen, misschien nog spellen als watch_dogs of Assasins creed.
Basekid schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:16:
Voor gaming heb je geen i7 nodig (i5 is zat).

Dat mobo lijkt me ook overkill: allemaal "features' zoals Audio Boost en Killer Ethernet die niet zoveel voorstellen in de praktijk denk ik.
Ik vind het moederbord denk ik niet overkill maar future proof, net als de processor, ik wil niet over 2 jaar een nieuwe moederbord of processor hoeven te kopen. Dan betaal ik liever nu iets meer!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2014 16:44 ]

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De kast die je nu hebt is goed, maar beperkt het uitzicht op je rood-zwarte componenten nogal.
De Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition geeft volgens mij een beter uitzicht. ;)

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:06
Pfff deze post laat weer een hoop te wensen over. Bijvoorbeeld:
- welke monitor heb je?
- waarom heb je die componenten gekozen die in je lijst staan?
- over clocken?

Een i7 om mee te gamen is nutteloos. Niet futureproof, nutteloos. Daarnaast is je moederbord ook wat duur en zijn zowel je CPU als mobo geschikt om over te clocken. Ga je dit doen? Videokaart is duur en je kunt beter wat geld besparen en over 1.5 jaar dan alweer een nieuwe halen. Heb je nu iets minder en dan veel meer.
Die kast zul je zelf wel mooi vinden dus dat is prima. Of alles past heb ik niet gecheckt.
Geheugen kan iets goedkoper maar als je die kleuren wilt is het prima.

Waar is je SSD? Neem een crucial M500 240GB
Waar is je voeding? Neem een 420W seasonic
Waar is je beeldscherm? neem een Dell ultra24

Verwijderd

Topicstarter
WWAS schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:28:
Pfff deze post laat weer een hoop te wensen over. Bijvoorbeeld:
- welke monitor heb je?
- waarom heb je die componenten gekozen die in je lijst staan?
- over clocken?

Een i7 om mee te gamen is nutteloos. Niet futureproof, nutteloos. Daarnaast is je moederbord ook wat duur en zijn zowel je CPU als mobo geschikt om over te clocken. Ga je dit doen? Videokaart is duur en je kunt beter wat geld besparen en over 1.5 jaar dan alweer een nieuwe halen. Heb je nu iets minder en dan veel meer.
Die kast zul je zelf wel mooi vinden dus dat is prima. Of alles past heb ik niet gecheckt.
Geheugen kan iets goedkoper maar als je die kleuren wilt is het prima.

Waar is je SSD? Neem een crucial M500 240GB
Waar is je voeding? Neem een 420W seasonic
Waar is je beeldscherm? neem een Dell ultra24
Het is zo handig aan een forum dat je niet hoeft te reageren!
Ik heb nog een monitor, toetsenbord en muis die kan ik later nog wel vervangen. Het gaat mij nu om de PC zelf! Over de I7 zat ik ook al te twijfelen en nu denk ik dat ik voor de I5 ga, ik wil naar het grafisch lyceum na mijn middelbare school dus ik weet niet of ik die dan nodig heb, maar dat zien we dan wel weer. Die grafische kaart heb ik nu nodig om te gamen en om er over 1,5 weer een nieuwe te halen vind ik een beetje geldverspilling. SSD heb ik niet gelijk nodig dat kan allemaal later, en mijn voeding neem ik zoals ik heb gezegd mee vanuit mijn oude computer!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:36:
[...]

Ik wil games als Battlefield 4 en The devision erop spelen, misschien nog spellen als watch_dogs of Assasins creed.
[...]
WWAS heeft wel gelijk, nu is je build niet compleet, heb je de rest al, is dat expres? Waarom K- versie met Z87 enz enz. Beantwoord die vragen uit mijn linkjes en je krijgt zinvol advies.

Edit: noem dus ook de oude componenten. Vooral de voeding is van belang omdat je met een slechte oude voeding je splinternieuwe build kan frituren.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 10-03-2014 17:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
br00ky schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:36:
[quote]Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:36:
[...]

[...]

En de rest, punt voor punt. Nu is je build niet compleet, heb je de rest al, is dat expres? Waarom K- versie met Z87 enz enz. Beantwoord die vragen en je krijgt zinvol advies.
De rest? Ik heb al een voeding, harde schijf, disk tray en wat fans was ik inderdaad vergeten te zeggen. Maar als jullie zeggen dat de I5 genoeg is ga ik daarvoor want geld is geld en dat kan ik dan weer aan iets anders als een SSD uitgeven! En begrijp me niet verkeerd maar ik ben (nog) geen computer expert, daarom vraag ik het aan dit forum! Dat moederbord vind ik gewoon mooi en de poorten zijn genoeg voor mij. Ik wist trouwens niet dat 120 euro duur was voor een moederbord!

Het spijt me als ik niet duidelijk was want ik ben pas een beginnend forum lid,
Als ik nog iets ben vergeten laat het me maar even weten!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Lees even mijn edit!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Wat verwacht je van een future proof systeem?
1) Dat je in de toekomst met beperkte upgrades een snel systeem kunt houden (en zo veel componenten lang kan blijven gebruiken)
2) Dat je zo lang mogelijk zonder upgrades een snel systeem houdt (en daarna een hele nieuwe koopt)

In het eerste geval zou ik iets meer aan de moederbord, voeding, processor, kast uitgeven.
In het tweede geval zou ik iets meer aan de videokaart, RAM uitgeven

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:06
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:35:
[...]

Het is zo handig aan een forum dat je niet hoeft te reageren!
Ik heb nog een monitor, toetsenbord en muis die kan ik later nog wel vervangen. Het gaat mij nu om de PC zelf! Over de I7 zat ik ook al te twijfelen en nu denk ik dat ik voor de I5 ga, ik wil naar het grafisch lyceum na mijn middelbare school dus ik weet niet of ik die dan nodig heb, maar dat zien we dan wel weer. Die grafische kaart heb ik nu nodig om te gamen en om er over 1,5 weer een nieuwe te halen vind ik een beetje geldverspilling. SSD heb ik niet gelijk nodig dat kan allemaal later, en mijn voeding neem ik zoals ik heb gezegd mee vanuit mijn oude computer!
Ik zou niet zo'n bekkie trekken en blij zijn met de adviezen die je krijgt. Je openingspost is gewoon onoverzichtelijk en niet compleet. Na allemaal losse vragen hebben we nu pas een beeld van wat je wilt en hebt.

Hier nog wat advies voor je, doe er mee wat je wilt:
- Een oude voeding is meestal niet zo slim om te houden. Vaak gaat de kwaliteit achteruit en als je er problemen mee krijgt kun je in een klap je hele pc frituren.
- Niets geeft zo veel prestatiewinst als een SSD relatief aan de kosten. Sneller surfen, windows, maps laden bij sommige spellen, etc. Aan jou of je zonder kunt maar bijna elke tweaker neemt er een. Later in zetten is onhandig want dan moet je heel windows over zetten (juist windows heeft veel aan een ssd).
- Met het vervangen van je grafische kaart stelde ik dat je nu een goedkopere neemt (300 euro ipv 440 uit je lijstje) en dan nu een iets mindere hebt (15%?) maar als je dan met dat bespaarde geld over 1.5 jaar een upgrade doet (oude verkopen en je bespaarde 140 euro bij leggen) heb je dan sowieso een 35% betere kaart dan wanneer je dan door gamed met die van 440 nu. (snappie het nog?).
- Je zegt dat je "een monitor" hebt. Ik vraag dat niet omdat ik wil weten of de kast bij het design van je monitor past. Ik vraag dat omdat het type monitor (resolutie) van invloed hoort te zijn op de keuze van je GPU. Als jij gamed op een oude TV dan kun je beter een GPU van 150 euro nemen want het verschil met duurder merk je toch niet.

Verwijderd

Topicstarter
GrowMyHair schreef op maandag 10 maart 2014 @ 17:51:
Wat verwacht je van een future proof systeem?
1) Dat je in de toekomst met beperkte upgrades een snel systeem kunt houden (en zo veel componenten lang kan blijven gebruiken)
2) Dat je zo lang mogelijk zonder upgrades een snel systeem houdt (en daarna een hele nieuwe koopt)

In het eerste geval zou ik iets meer aan de moederbord, voeding, processor, kast uitgeven.
In het tweede geval zou ik iets meer aan de videokaart, RAM uitgeven
Ik wil gewoon niet elke dat er een nieuw spel uitkomt hoeven te upgraden, ik wil best wel 1 keer in 2 of 3 jaar een nieuwe videokaart kopen enzo maar niet elke keer een hele nieuwe processor inclusief moederbord hoeven te kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Aha, Thanks dat je het zegt! Dan koop ik gewoon een nieuwe voeding want in een gefrituurde processor heb ik niet zo'n trek!

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak wel even een nieuw topic want deze is onoverzichtelijk! Kan deze gesloten of verwijderd worden?

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
Je kunt ook gewoon je topic start even aanpassen zodat het aan de eisen voldoet, is misschien 5 minuten werk, maar je helpt jezelf en anderen ermee. En een i7 is vrij overkill, zelfs als je aan de toekomst denkt, een i5 voldoet meer dan genoeg voor nu en de komende 3-4 jaar.

Verder, voor een zwart/rood thema, is dit ook een kijkje waard vergeleken met wat je nu hebt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 184,10€ 184,10
1MSI B85-G43 Gaming€ 90,-€ 90,-
1MSI GeForce GTX 780 Gaming€ 426,04€ 426,04
1CM Storm Enforcer€ 74,90€ 74,90
1G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL€ 67,51€ 67,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 842,55

Het moederbord is meer non-overclocking, maar toch hetzelfde kleurenschema. En uit eigen ervaring weet ik dat ze Z87-G45 eigenlijk meer donkerbruin PCB is ipv. zwart zoals op de afbeelding getoond wordt.

[ Voor 108% gewijzigd door Apart op 11-03-2014 14:50 ]

https://ko-fi.com/apart

Verwijderd

Topicstarter
Hehe daar ben ik weer, deze keer ga ik stap voor stap de vragen beantwoorden en zo veel mogelijk informatie geven! Ik wil een PC in de stijl: Zwart met Rood

Ik wil dus een nieuwe gaming pc gaan bouwen, toetsenbord, muis en beeldscherm heb ik al. Ook heb ik windows 7 nog wel ergens in de kast liggen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem? Ik ga vooral gamen op deze PC, spellen als Battlefield 4 en The Devision wil ik op ultra met een goede framerate kunnen spelen! Dus minimaal boven de 30 FPS.

Wat mag het systeem gaan kosten? Ik wil er rond de 1000 euro aan uitgeven, niet veel meer maar liever wel minder!

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model. Toetsenbord en Muis van logitech en een Trust headset. Voeding niet want ik heb gehoord dat je je PC kan frituren als je voeding kapot is!

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? JA! Ik wil een Intel PC! Omdat ik daar gewoon goede ervaringen mee heb en dat voor mij gewoon werkt! _/-\o_

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.) Ik wil dat het een niet heel hard geluid geeft maar ik draag toch meestal een headset dus daardoor hoor ik toch bijna niks ;)

Ga je overklokken? Nee, ik betaal liever iets meer voor zekerheid dan om mijn processor te frituren 8)7

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 273,-€ 273,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 70,49€ 70,49
1Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition€ 89,08€ 89,08
1Aerocool Strike-X 600W€ 54,-€ 54,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 92,03€ 92,03
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,21

Ik zal de keus van alles nog even toelichten!

Intel Core i5 4670 Boxed: Dit is gewoon de beste gaming processor. Ik neem er geen extra fan bij omdat ik toch niet ga overclocken.

MSI B85-G43 Gaming
: Dit moederbord heb ik gekozen omdat ik de stijl gaaf vind en er alles op zit wat ik nodig denk te hebben. (qua aansluitingen)

MSI GeForce GTX 770 Gaming: Dit is een goede videokaart die niet te duur is zodat ik hem over een jaar of 1,5 weer kan upgraden

Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB: Gewoon een harde schijf, 2 TB omdat ik veel spellen ga installeren.

Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition: Gewoon een mooie kast, als iemand deze heeft en niet meer wilt ik sta open voor gebruikte kasten.

G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL: Gewoon 8 GB RAM, ook in de goede stijl. Meer dan 8 GB heb ik niet nodig de komende tijd.

Aerocool Strike-X 600W: Awh Shit, voeding vergeten! Ik ga voor deze omdat ik aan 600 Watt wel genoeg heb denk ik! En deze is ook in de stijl van Rood/Zwart

Crucial 2.5" M500 240GB: Snelle SSD voor windows en misschien een paar spellen. Misschien ga ik een aparte kopen voor games op de installeren enzo?

Dit was alles waarschijnlijk, als er nog vragen zijn stel ze alsjeblieft en als er iets mis is met dit topic word alsjeblieft niet boos want ik ben een beginnende tweaker! _/-\o_

Groeten,
Thomas Wolf ;w

Edit1: Nieuwe wishlist gemaakt!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 16:02 ]

Verwijderd

Als je niet gaat overclocken neem dan deze processor: pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed de K achter een intel processor staat voor overklokbaar.

Als geheugen zou ik dit doen, die is even snel en wat goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 15:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:10:
Als je niet gaat overclocken neem dan deze processor: pricewatch: Intel Core i5 4570 Boxed de K achter een intel processor staat voor overklokbaar.

Als geheugen zou ik dit doen, die is even snel en wat goedkoper: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Voor die 6 euro blijf ik liever in de stijl Rood/Zwart ;)
Van die processor wist ik niet dus dan ga ik die even veranderen!

Verwijderd

Oh sorry, ik had nog niet gezien dat je die stijl wilt.

Als je toch die stijl wilt kan je beter deze kast nemen: pricewatch: Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition

Bij deze kast kan je door de window heen kijken en bij die andere zitten er 4 fans voor en deze is rood met zwart en ook nog wat goedkoper.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2014 15:20 ]

• svenvv2
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-03 08:55
Als je ook wat spellen op je SSD wilt zetten kan je beter een 240GB versie nemen. Battlefield is momenteel al 35GB groot, dus een 120GB SSD is al gauw te klein. (BF4 op een SSD is heelijk :+)

Verder ben je de voeding vergeten. Ik ben geen expert op dat gebied, maar ik denk dat je met een http://tweakers.net/pricewatch/279914/xfx-pro-550w.html prima uit de voeten kan.

edit: Leesfoutje van mij, die voeding stond gewoon onderin bij de uitleg ;)

edit2: Als ik de beschrijvingen van die kast zo lees worden de 4 fans aan de zijkant van de kast niet meegeleverd. Als je de kast dus zoals op de foto's wilt maken zul je dus nog 4 140mm rode led fans moeten meenemen.

[ Voor 28% gewijzigd door svenvv2 op 11-03-2014 15:29 ]

• Apart
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB€ 332,50€ 332,50
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 57,40€ 57,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,93

Ik zou toch eens een kijkje nemen naar dit lijstje, de videokaart is een beetje duurder, maar heeft 2GB meer geheugen aan boord, wat weet iets beter is voor BattleField 4. Ook de voeding is een twijfelgeval, en de Seasonic is betrouwbaarder. En het geheugen, net als in je vorige topic, dit geheugen is een betere kleuren combinatie. Verder is het dezelfde CPU, alleen dan zonder overclock mogelijkheid en het moederbord is daar ook de non-OC versie van, en verder vrijwel hetzelfde.

• IkBenBeter
  • Laatst online: 29-10-2025
De 4Gb versie van de GTX 770 is onzin de bus van de 770 kan zoveel geheugen helemaal niet aansturen. Een gewone 770 of een r9 280x is een betere keus.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:01
Qua voeding is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W al voldoende.

Een GTX 770 heeft een tdp van zo'n 230Watt en een i5 4670 heeft een tdp van zo'n 90Watt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Één topic is voldoende; vandaar gemerged met je vorige. Anders gingen waardevolle reacties verloren.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
NitroX infinity schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:51:
Qua voeding is een pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W al voldoende.

Een GTX 770 heeft een tdp van zo'n 230Watt en een i5 4670 heeft een tdp van zo'n 90Watt.
TDP is niet hetzelfde als verbruik. Altijd zoeken naar reviews met verbruik. Die kaart trekt max bijvoorbeeld 250 watt (bron). Dat maakt voor de uitkomst nu niks uit. Die Seasonic is een goede!

[ Voor 5% gewijzigd door br00ky op 11-03-2014 17:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nog te twijfelen over het moederbord, is dit wel een goede keus? Want ik wil misschien meerdere Full-HD schermen aansluiten (ik begin wel met 1) en ik wil natuurlijk goed game geluid! Ik zit eraan te denken om een Razer Kraken 7.1 of Pro te nemen, iemand ervaring mee?

• Apart
Hoeveel schermen je aansluit heeft voor zover ik weet meer te maken met je GPU dan met je MB. En er zit een zeer goede on-board audiokaart op, heb zelf de Z87-G45, die heeft dezelfde Realtek audio chip en de Creative Audio Boost. De software van Creative die je hierbij krijgt, maakt je geluid zeker wel beter klinken, nagenoeg heb ik zelf geen 7.1 headset, dus weet niet of het ook invloed daarop heeft.

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Apart schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 15:43:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 Gaming 4GB€ 332,50€ 332,50
1Seasonic S12II-Bronze 620W€ 57,40€ 57,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 968,93

Ik zou toch eens een kijkje nemen naar dit lijstje, de videokaart is een beetje duurder, maar heeft 2GB meer geheugen aan boord, wat weet iets beter is voor BattleField 4. Ook de voeding is een twijfelgeval, en de Seasonic is betrouwbaarder. En het geheugen, net als in je vorige topic, dit geheugen is een betere kleuren combinatie. Verder is het dezelfde CPU, alleen dan zonder overclock mogelijkheid en het moederbord is daar ook de non-OC versie van, en verder vrijwel hetzelfde.
Waarom niet de pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed? we hebben het hier over een future proof pc. daarin speelt de mogelijkheid tot overklokken een grote rol

Keep it cool

• Apart
Valentijn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:50:
[...]

Waarom niet de pricewatch: Intel Core i5 4670K Boxed? we hebben het hier over een future proof pc. daarin speelt de mogelijkheid tot overklokken een grote rol
Omdat Mr.Gamer aangegeven heeft niet te gaan overclocken.

• Valentijn
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-12-2025
Apart schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:51:
[...]

Omdat Mr.Gamer aangegeven heeft niet te gaan overclocken.
Misschien is het een slim plan in ieder geval zeker te weten dat hij beschikt over de kennis wat betreft de mogelijkheden. kiest hij hier dan nog steeds niet voor, zit onze taak erop :9

Keep it cool

Verwijderd

Heb ik nu niet goed gelezen of weten we nog steeds niet welke schermen je gebruikt? Op FHD: Nvidia of AMD. Alles daarboven ( of meerdere schermen:) AMD.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:58:
Heb ik nu niet goed gelezen of weten we nog steeds niet welke schermen je gebruikt? Op FHD: Nvidia of AMD. Alles daarboven ( of meerdere schermen:) AMD.
Ik weet eerlijk gezegd nog niet welke beeldschermen ik ga kopen, ga er maar vanuit dat ik er gewoon 1 doe en dan na mijn Grafische kaart upgrade nog een bij koop

Verwijderd

Topicstarter
Valentijn schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 17:53:
[...]

Misschien is het een slim plan in ieder geval zeker te weten dat hij beschikt over de kennis wat betreft de mogelijkheden. kiest hij hier dan nog steeds niet voor, zit onze taak erop :9
Ik weet eigenlijk alleen dat overclocken inhoud dat je je CPU boven gemiddelde snelheden laat bereiken. Ik hoor nu alleen verhalen van mensen die een I7 van 300 euro + moederbord hebben opgeblazen door dit te doen. Opzich zou ik het wel willen maar dan wel super veilig en zonder (of weinig) kans dat het kapot gaat of minder goed gaat werken

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeën?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 Gaming€ 273,-€ 273,-
1Aerocool XPredator X3 Devil Red Edition€ 89,08€ 89,08
1Aerocool Strike-X 600W€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 920,21

Deze lijst lijkt mij ok, al ken ik wel de voeding niet.
Of je al dan niet gaat overklokken, moet je mss wel eerst nog beslissen (je hebt dan immers een andere CPU en moederbord nodig). Het is niet zo moeilijk, maar je moet wel weten wat je doet.
De lijst van Apart is trouwens ook goed, al zou ik wel de 2GB versie van de GTX 770 Gaming nemen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit nieuwe lijstje gemaakt! Deze keer AMD ipv. Intel

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 156,45€ 156,45
1Asus M5A99FX Pro R2.0€ 118,25€ 118,25
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 265,50€ 265,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Zalman Z11 Plus€ 54,80€ 54,80
1Cooler Master Hyper 103€ 21,-€ 21,-
1Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX€ 60,04€ 60,04
1Cooler Master GX 750W€ 0,-€ 0,-
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,05€ 92,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 837,13

Ik weet bijna zeker dat ik iets vergeet! Als het zo is, wijs mij er even op!

Ook wil ik misschien toch gaan overclocken! :)

Verwijderd

Overklokken? Niet met die koeler! Eerder een topmodel van Noctua, Phantek of Thermalright...

Die amd processoren hebben liever wat sneller ram: pricewatch: Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

Voor de rest: windows ontbreekt?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:09
Ga je later voor een 2e videokaart? Anders zijn moederbord en voeding overkill (of heb je die laatste al? dat zou erg jammer zijn).

Koeler zou ik sowieso een betere pakken, al helemaal als je gaat overklokken.
Rond de 35 euro zijn al degelijke koelers te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:54:
Overklokken? Niet met die koeler! Eerder een topmodel van Noctua, Phantek of Thermalright...

Die amd processoren hebben liever wat sneller ram: pricewatch: Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU

Voor de rest: windows ontbreekt?
Welke koeler raad jij aan? Noctua is duur maar als het echt nodig is wil ik hier wel in investeren! Ik ga niet heel veel overclocken dus is het echt nodig? Windows heb ik nog en welke RAM raad jij aan?

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op donderdag 01 mei 2014 @ 21:54:
Ga je later voor een 2e videokaart? Anders zijn moederbord en voeding overkill (of heb je die laatste al? dat zou erg jammer zijn).

Koeler zou ik sowieso een betere pakken, al helemaal als je gaat overklokken.
Rond de 35 euro zijn al degelijke koelers te vinden.
Ik denk dat ik later voor een 2e videokaart ga maar dat weet ik nog niet zeker! Welke koeler raad jij aan?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:03:
[...]

Welke koeler raad jij aan? Noctua is duur maar als het echt nodig is wil ik hier wel in investeren! Ik ga niet heel veel overclocken dus is het echt nodig? Windows heb ik nog en welke RAM raad jij aan?
CPU koeler: pricewatch: Scythe Mugen 4 PCGH Edition, prima geschikt voor overkloks.
RAM: pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU, low profile dus past onder het koelblok van de CPU koeler, low latency en low voltage.

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet beter om voor de Noctua 14 door te sparen?

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:21
Noctua 15 is gewoon super ;) echt lage temps, en de montage is 100x beter dan de mugen 4..

• jorisvdelsen
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18-01 20:25
Wil je je per se aan dat kleurenschema houden? Want anders is er veel te verbeteren/besparen.

V'nA! 3470@3,4 - P8H61M/B3 - Crucial 8GB DDR3 - Intel 330 120GB - NZXT S340 - Tranquillo Rev.2 - Nexus 430W - Gigabyte 270X-2GD

Verwijderd

Topicstarter
jorisvdelsen schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:22:
Wil je je per se aan dat kleurenschema houden? Want anders is er veel te verbeteren/besparen.
Nahh, ligt eraan wat allemaal! Het liefste doe ik nu allemaal blauw maar dat gaat sowieso al niet met mijn grafische kaart dus het maakt me niet meer echt uit!

Verwijderd

Topicstarter
Aggressor schreef op zondag 04 mei 2014 @ 13:20:
Noctua 15 is gewoon super ;) echt lage temps, en de montage is 100x beter dan de mugen 4..
Noctua 15 is toch NOG duurder en hoger? Ik weet niet of dat allemaal in deze kast past!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:03:
Ik ga niet heel veel overclocken dus is het echt nodig? Windows heb ik nog en welke RAM raad jij aan?
Als je niet heel veel gaat overclocken, zul je er tijdens gaming nagenoeg niets van merken. Sowieso levert overclocken anno 2014 nog maar heel weinig op, ook qua performance in-game, dat het nauwelijks de moeite nog waard is om er in te investeren.

Verwijderd

Topicstarter
CptChaos schreef op zondag 04 mei 2014 @ 14:20:
[...]
Als je niet heel veel gaat overclocken, zul je er tijdens gaming nagenoeg niets van merken. Sowieso levert overclocken anno 2014 nog maar heel weinig op, ook qua performance in-game, dat het nauwelijks de moeite nog waard is om er in te investeren.
Dus ik moet niet gaan overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan ik het beste voor Intel of AMD gaan voor dit budget met deze benodigdheden? Wat kiezen jullie? En waarom? Een vriend van me heeft een AMD FX-8320 en probeert me steeds over te halen naar AMD omdat het 'goedkoper is voor meer' en 'Intel overpriced is door de naam'. Kunnen jullie me een paar argumenten geven waardoor ik hem ongelijk (of deels ongelijk) kan geven. Want ja, AMD is inderdaad goedkoper dan Intel

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:41
De 4670 + mobo (ook al is het rood) in het lijstje van robbedem is precies hetzelfde qua prijs als de fx 8350 met mobo....en als je niet gaat overklokken dan zou ik niet voor een fx setup gaan...das zonde.
En een 8320 op stock snelheid vind ik al een stuk minder indrukwekkend.

Ikzelf ben wel gevoelig voor stroomverbruik dus das ook een argument...de fx'jes zijn niet bepaald zuinig en overclocked al helemaal niet.

En je kunt ipv de i5 4670 ook de i5 4440 nemen die presteert in games bijna gelijk aan een 4670..en beter dan een stock fx8320 en hij kost maar 150 euro.

Tevens future proof genoeg volgens mij..
Ik game zelf nog met een i5 2400 en die volbrengt alle taken en games met gemak...

http://nl.hardware.info/r...-review-goedkope-haswells
http://pclab.pl/art53333.html

de laatste review daar is een i5 4430 genomen...de i5 4440 heeft een ietsjes hogere snelheid en dezelfde prijs..

[ Voor 8% gewijzigd door Baloes op 08-05-2014 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook gehoord dat de meeste games gebruikmaken van je GPU ipv CPU maar is een I5 voor de komende 3 a 4 jaar nog genoeg?

• thomas6886
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-07-2025
Ja een i5 zal voorlopig nog wel mee kunnen draaien.

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 179,99€ 179,99
1MSI H97 GAMING 3€ 103,50€ 103,50
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 266,50€ 266,50
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Zalman Z11 Plus€ 54,50€ 54,50
1Noctua NH-D14€ 63,04€ 63,04
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 62,90€ 62,90
1Seasonic M12II Evo 620W€ 67,10€ 67,10
1Crucial M500 2,5" 240GB€ 92,-€ 92,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 958,57

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:41
Het moederbord en de videokaart zijn momenteel slecht verkrijgbaar.

Van wat ik in de reviews gelezen heb is de XFX versie door de nieuwe koeler wel een stuk stiller en absoluut niet meer te vergelijken met de herriekoeling die op de 7970 en 7950 zat.

Hij is ook nog eens mooi geprijsd :

pricewatch: XFX R9 280X Double Dissipation

reviewtje : http://www.anandtech.com/...x-review-feat-asus-xfx/20

http://nl.hardware.info/r...abyte-msi-sapphire-en-xfx

[ Voor 9% gewijzigd door Baloes op 16-05-2014 16:20 ]

Verwijderd

Baloes schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 18:02:
...de fx'jes zijn niet bepaald zuinig en overclocked al helemaal niet.
Niet overklokken? Hoeveel draaien er niet op 5GHz? 8)

Maar inderdaad, als je niet overklokt is het zonde en ben je beter met een i5'je.

• digidokter.net
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07-01-2024

digidokter.net

... en 'Niets' van 'Alles' LOL

@Mr.Gamer Waarom moet je vasthouden aan dat kleurenschema? Kies je voor " schoonheid" of kwaliteit? Als je voor kwaliteit gaat is de Gamer best buy mei toch de meest veruit beste oplossing volgens alle gebruikers van tweakers! Ze hebben al genoeg geschoten op de kwaliteiten en als je betere PC wil zou ik daar voor gaan...

Verstand van 'Alles' van 'Niets'

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 259,-€ 259,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 83,50€ 83,50
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 262,-€ 262,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master Storm Trooper (Window)€ 133,25€ 133,25
1Noctua NH-D14€ 63,-€ 63,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,36€ 68,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,21

Wat vinden jullie van dit lijstje? Ik heb een andere kast gekozen omdat deze mooier is en het is toch iets waar ik de hele dag tegen aan zit te kijken!
Ik heb de I7 genomen omdat ik heb gehoord dat de nieuwe games die gaan uitkomen wel HT ondersteunen. Ik ga later misschien nog een 2e 280x bijvoegen en 3 nieuwe schermen kopen! Maar dat kan allemaal later!

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:42:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790 Boxed€ 259,-€ 259,-
1MSI B85-G43 Gaming€ 83,50€ 83,50
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB€ 262,-€ 262,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,50€ 69,50
1Cooler Master Storm Trooper (Window)€ 133,25€ 133,25
1Noctua NH-D14€ 63,-€ 63,-
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 61,55€ 61,55
1Seasonic M12II Evo 620W€ 68,36€ 68,36
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.092,21

Wat vinden jullie van dit lijstje? Ik heb een andere kast gekozen omdat deze mooier is en het is toch iets waar ik de hele dag tegen aan zit te kijken!
Ik heb de I7 genomen omdat ik heb gehoord dat de nieuwe games die gaan uitkomen wel HT ondersteunen. Ik ga later misschien nog een 2e 280x bijvoegen en 3 nieuwe schermen kopen! Maar dat kan allemaal later!
oeh? welke games? heb je linkje? :)
toch zou ik denk ik voor een i5 gaan, en dan die 80-100 euro investeren in een r9 290 oid..

gametag: estruqiarixs

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:17
pricewatch: Gigabyte GA-Z97M-DS3H

Moederbord i.p.v. B85.
Tevens goedkoper.

[ Voor 16% gewijzigd door Source90 op 25-05-2014 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Harm30 schreef op zondag 25 mei 2014 @ 13:48:
[...]

oeh? welke games? heb je linkje? :)
toch zou ik denk ik voor een i5 gaan, en dan die 80-100 euro investeren in een r9 290 oid..
Watch_Dogs volgens mij maar weet ik niet zeker! En ik denk dat een R9 290 juist overkill is voor een single monitor PC, ik kan dan misschien beter over 1 jaar nog een 280X erbij gooien en 2 extra beeldschermen kopen als ik dat zou willen! Dan heb ik ook 6 Gb aan Vram

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Eh, nee? VRAM verdubbelt niet als je CF gaat draaien.

BF4 ondersteunt trouwens ook HT, alleen jammer dat je dat bijna nooit merkt omdat de videokaart eigenlijk altijd bottleneckt, vandaar dat er altijd i5'jes worden aangeraden, of bij lagere budgetten FX-8320's, gezien die 8 cores het ook heel leuk doen op dit soort moderne games.

Mocht je trouwens persé een i7 willen, neem een Xeon 1230v3, gewoon een i7 zonder igp voor wat minder geld.

Koeler is zonde van het geld, overklokken kun je namelijk niet, dus een Gelid Tranquillo is al meer dan zat.

Kast vind ik overigens zonde van het geld, dat ding is zijn geld imo echt niet waard, voor 50-60 euro minder was het een leuke deal geweest, maar dat ding heeft niks wat zijn hoge prijs rechtvaardigt.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
VasZaitsev schreef op zondag 25 mei 2014 @ 14:19:
Eh, nee? VRAM verdubbelt niet als je CF gaat draaien.

BF4 ondersteunt trouwens ook HT, alleen jammer dat je dat bijna nooit merkt omdat de videokaart eigenlijk altijd bottleneckt, vandaar dat er altijd i5'jes worden aangeraden, of bij lagere budgetten FX-8320's, gezien die 8 cores het ook heel leuk doen op dit soort moderne games.

Mocht je trouwens persé een i7 willen, neem een Xeon 1230v3, gewoon een i7 zonder igp voor wat minder geld.

Koeler is zonde van het geld, overklokken kun je namelijk niet, dus een Gelid Tranquillo is al meer dan zat.

Kast vind ik overigens zonde van het geld, dat ding is zijn geld imo echt niet waard, voor 50-60 euro minder was het een leuke deal geweest, maar dat ding heeft niks wat zijn hoge prijs rechtvaardigt.
Het gaat niet perse om de naam I7 als je dat soms denkt maar ik ben bang dat ik dalijk een I5 heb en dat iedereen opeens de I7 voor HT aan gaat raden!
Pagina: 1