Zit al jaren vast aan AMD - zo erg zelfs dat ik bij het samenstellen van een nieuwe pc, niet eens de Intel opties bekijk.
Zo was ik de afgelopen tijd weer aan het kijken om mijn PhenomII 965BE te vervangen door een 6- of 8-core van AMD. Per ongeluk kwam ik op een review site en schrok toch behoorlijk van het verschil (oke..noem het maar achterstand) met de Haswells / Ivy's.
De vraag is echter: ga ik het bij mijn normale gebruik merken?
Nu:
-AMD PhenomII 965BE met 10-15% OC
-Asrock extreme3 870
-12GB ram 1333mhz (2x4 + 2x2)
-128gb ssd sata600
-GTX660 oc
-Hydro H100i met SP120 fans
Wensen:
-CPU en mobo vervangen
-ja, ik wil overclocken, maar niet extreem
PC gebruik:
+++ Internetten
++ Gamen
++ Photoshop & 3D ontwerpen
+ Renderen
+ Videobewerking
Eigen idee:
-2e handse 3770K op de kop tikken
-moederbord in de €100 range erbij zoeken
De vraag is: ga ik dit wel merken/ is het de moeite en geld wel waard? In mijn normale gebruik zit ik nergens lang op te wachten en draait het probleemloos. Maar het verschil qua performance...
Als ik de reviews mag geloven, staat mijn 965BE gelijk aan een Pentium2...vergeleken bij een hoge i5 / i7.
Zo was ik de afgelopen tijd weer aan het kijken om mijn PhenomII 965BE te vervangen door een 6- of 8-core van AMD. Per ongeluk kwam ik op een review site en schrok toch behoorlijk van het verschil (oke..noem het maar achterstand) met de Haswells / Ivy's.
De vraag is echter: ga ik het bij mijn normale gebruik merken?
Nu:
-AMD PhenomII 965BE met 10-15% OC
-Asrock extreme3 870
-12GB ram 1333mhz (2x4 + 2x2)
-128gb ssd sata600
-GTX660 oc
-Hydro H100i met SP120 fans
Wensen:
-CPU en mobo vervangen
-ja, ik wil overclocken, maar niet extreem
PC gebruik:
+++ Internetten
++ Gamen
++ Photoshop & 3D ontwerpen
+ Renderen
+ Videobewerking
Eigen idee:
-2e handse 3770K op de kop tikken
-moederbord in de €100 range erbij zoeken
De vraag is: ga ik dit wel merken/ is het de moeite en geld wel waard? In mijn normale gebruik zit ik nergens lang op te wachten en draait het probleemloos. Maar het verschil qua performance...
Als ik de reviews mag geloven, staat mijn 965BE gelijk aan een Pentium2...vergeleken bij een hoge i5 / i7.
Kiwi !