VPN voor school blockade

Pagina: 1
Acties:
  • 1.150 views

• TokoDude
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-09 20:02
Is er een goeie VPN of andere mogelijkheid die het mogelijk maakt om een school blokkades te omzeilen?
Het gaat hierbij om Steam,orgin,andere game connecties die geblockeert worden op het netwerk.
Vroeger kon ik via hotspotshield het omzeilen maar momenteel niet meer,
enkele andere vpns werken ook niet meer effectief die we toen gebruikte.

Is er dus een goeie VPN die dit soort blokkades goed te omzeilen valt?
heb er aantal geprobeerd maar geen succes.

Acer Predator| Intel Core I7-6700HQ|32 GB RAM|GTX 970M 3 GB|FULL HD|TRIPLE SSD RAID 0

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Vermoedelijk is er een goede reden dat je school hier een blokkade op zet en ik kan je alleen maar aanraden om deze te respecteren.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

timovd

Voorsprong door techniek

Doe eerst maar je huiswerk voor Nederlands. Er zit niet voor niets een blokkade op het netwerk.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-11 18:00
.. Wat een reacties zeg..

Ontopic:
Zet je eigen VPN op

[ Voor 27% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 10-03-2014 14:14 ]

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 12:58

ScSi

Belg.

Ik kan looryz en timovd alleen maar bijtreden.. Blokkades worden niet voor niets opgezet, dus probeer dit niet te omzeilen!

[ Voor 10% gewijzigd door ScSi op 10-03-2014 14:17 ]

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 11:30
NT Beleid

Volgens de FAQ zijn dit soort dingen dus niet toegestaan en met goede reden.

• TopTon
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-11 20:08

TopTon

Power 2 PC's

Ik kan met TokoDude het volledig eens zijn, alleen dan om andere redenen, want bij mij op school hebben ze ook zo'n soort blokkade opgezet. Alleen ze hebben daarbij iets teveel sites geblokkeerd, enkele bekende sites die je nodig hebt voor je huiswerk zijn ook geblokkeert, en dan reageren de leraren doodleuk: huiswerk is voor thuis, dus als je een tussenuurtje of 3 hebt? dan maar niksen? maar back ontopic, hoe staat het met de beveiligde verbindingen? voor youtube bijvoorbeeld YouTube: YouTube? en hier en daar heb ik ook wat gehoord over Google iets daartegen? Google is your friend!

Acer V5-573G + (i5 3570k+8GB+GTX 760)= Plezier :)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Tja, weer zo'n topic dat geopend wordt om tips te krijgen die op het randje liggen van legaal/illegaal.
Natuurlijk is het makkelijk om te roepen dat je het beste een eigen VPN server kan opzetten, maar dan nog is het de vraag of VPN verbindingen teogestaan zijn op de school in kwestie. Al met is er een duidelijk NT beleid, dat MuddyMagical aanhaalt.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:52

timovd

Voorsprong door techniek

@TS en @TopTon, leg eens uit hoe 't kofschip werkt.

Doe toch maar niet. Ga eerst aan je huiswerk!

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• psvunited
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 13:29

• Grootstyr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-10 21:41
een LMGTFY link met daarin niet eens de beste oplossing voor het gegeven probleem is nog minder chique dan het geven van een LMGTFY link die klopt...

De meeste VPN's hebben als nadeel dat ze niet erg snel zijn, of hoge latency hebben. Het beste is gewoon zelf een VPN opzetten, hierover genoeg tutorials elders.

[ Voor 21% gewijzigd door Grootstyr op 10-03-2014 16:18 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Met Windows Server een SSTP vpn bouwen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
SkiFan schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:49:
Met Windows Server een SSTP vpn bouwen.
Da's pas overkill. Gewoon een DDWRT routertje of een anders simpel pakketje op je PC thuis laten draaien.

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11 10:56
tetheren?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

TopTon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:23:
Ik kan met TokoDude het volledig eens zijn, alleen dan om andere redenen, want bij mij op school hebben ze ook zo'n soort blokkade opgezet. Alleen ze hebben daarbij iets teveel sites geblokkeerd, enkele bekende sites die je nodig hebt voor je huiswerk zijn ook geblokkeert, en dan reageren de leraren doodleuk: huiswerk is voor thuis, dus als je een tussenuurtje of 3 hebt? dan maar niksen? maar back ontopic, hoe staat het met de beveiligde verbindingen? voor youtube bijvoorbeeld YouTube: YouTube? en hier en daar heb ik ook wat gehoord over Google iets daartegen? Google is your friend!
In het geval van toegang die nodig is voor huiswerk, zou je dit moeten kunnen escaleren bij de IT verantwoordelijke. Aan de andere kant, je zou er ook voor kunnen kiezen om je leerwerk in dat tussenuur te doen, en die opdracht waarvoor je op school toevallig niet aan de slag kunt, thuis uit te voeren.
In dit geval komt de vraag voor het spelen van games, en dat lijkt me een heel andere case. Daarnaast geeft TS in zijn profiel aan dat hij systeembeheerder is op een ROC (met 17 jaar al), dus zou hij het voor zichzelf uit moeten kunnen schakelen of een alternatieve oplossing moeten weten.

Een IT organisatie stelt met een reden beperkingen aan het gebruik van haar netwerk. Als je het hier niet mee eens bent, kun je dit escaleren via leidinggevende of een scholierenraad, maar bewust de regels omzeilen en beveiligingsissues in het netwerk introduceren is vragen om problemen en zal zelfs tot een schorsing of iets dergelijks kunnen leiden.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
MuddyMagical schreef op maandag 10 maart 2014 @ 14:16:
NT Beleid

Volgens de FAQ zijn dit soort dingen dus niet toegestaan en met goede reden.
Dit dus! Als er toegang nodig is voor bepaalde diensten/sites dan zal je dat binnen je school moeten regelen.

If it ain't broken, tweak it!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.