Toon posts:

Probleem SiS730 chip met AGP!!???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een zwager van mij heeft een pc gekocht met een SiS 730 chipset... merk van mobo is Systemboard ( idd.. had ik ook nog nooit van gehoord )

nu heb ik er een Geforce2MX kaart voor hem ingehangen alleen dat ding draait niet goed..
in de meeste d3d spellen doet hij niks... alleen in Midtown madnes geeft ie wat beeld maar met VEEL fouten erin alles wat ongeveer 200 meter vooruit getekend is flikkert als de neten :(

heeft iemand een idee wat te doen??? ik heb heb me eigen Asus 7100pure erin gehangen om te kijken of het aan de MX kaart lag maar ik kreeg hetzelfde beel din Mindtown madnes als met de MX. ook heb ik verschillende drivers voor de geforce geprobeerd, verschillende directX en ook van SiS verschillende patches en upgrades gedaan.... niks van dit helpt |:(

System specs:

Systemboard M810 moederbord
onboard sound en videokaart (uitgeschakelt)
Duron 700
128 mb SD-ram
10 gig hd
Geforce2 MX

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:07
Op vrijdag 08 juni 2001 22:31 schreef Leonator het volgende:
een zwager van mij heeft een pc gekocht met een SiS 730 chipset... merk van mobo is Systemboard ( idd.. had ik ook nog nooit van gehoord )

nu heb ik er een Geforce2MX kaart voor hem ingehangen alleen dat ding draait niet goed..
in de meeste d3d spellen doet hij niks... alleen in Midtown madnes geeft ie wat beeld maar met VEEL fouten erin alles wat ongeveer 200 meter vooruit getekend is flikkert als de neten :(
Haal de update (1.1 geloof ik) voor MM2 bij Microsoft. Er staat dat ie voor de i810 chipset is, maar het lost ook de problemen met je GF2 MX op.

Verwijderd

Vreemd, eigenlijk nog geen problemen gehad met mn Eagletec M810LMR, maar jah, die wordt ook alleen als server gebruikt.
Dingen als DVD afspelen gaat em wel prima af, geen schokken.

Verwijderd

Heb je de AGP-driver wel geinstalleerd (ff checken met bv PCILIST)?
Die AGP-driver heeft een vreemde manier van installeren namelijk, via Device Manager/System Devices en dan bij de PCI/AGP driver o.i.d. "update driver" kiezen en dan bladeren naar de INF file.

Verder zijn de laatste drivers voor zover ik weet:

AGP Miniport 2.01
VGA Driver 2.01
Sound driver 1.09
Netwerk driver 1.12
Nieuwste bios 25-04-2001

Zie ook mijn MB810LMR page.

Zelf heb ik geen enkel probleem met m'n GF2 MX, GF2GTS of de onboard video (alleen is die onboard wat traag en heb ik in UT aan de linker kant van het scherm een dunne streep met chaos).

Als je de onboard video gebruikt, denk er dan aan dat je genoeg memory shared (32 of 64MB).

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reply's.. ik zal die AGP enzo ff nakijken.. werkt dit niet dan is er nog een hele goede oplossing :)

dan koop ik zelf gewoon een nieuw mobo en stop mijn kt7 bij hem in de kast en dat SiS bord naar de sloop :P