[VS2013][C#] intellisense onvolledige autocomplete lijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
tl;dr;
Ik heb in VS13 een DLL toegevoegd aan mijn project, maar IntelliSense geeft niet alle mogelijkheden terug. Bijgevoegd is een schermafbeelding waarop een code run output te zien is die afkomt van de code die te zien is. Zoals te zien is op de schermafbeelding werkt de methode AddThirdPartyApplication, correct maar IntelliSense geeft die mogelijkheid niet zelf weer. Is dit een issue met de SDK of mis ik iets in VS?

langere versie:
Ik werk in VS13 met de SDK DLL van toegangscontrolesysteem leverancier Paxton. Ik loop echter tegen een probleem aan: IntelliSense geeft niet allemogelijkheden weer die ik tot mijn beschikking heb. Ik heb de vraag ook al bij Paxton neergelegd, maar omdat ik niet weet of het een probleem in de DLL is of in mijn VS2013 configuratie stel ik de vraag ook maar op een algemeen technologie forum.
Bijgevoegd is een schermafbeelding waarop een code run output te zien is die afkomt van de code die te zien is. Zoals te zien is op de schermafbeelding werkt de methode AddThirdPartyApplication correct, maar IntelliSense geeft die mogelijkheid niet zelf weer.
Waarom geeft IntelliSense deze mogelijkheid niet weer? Is dit een probleem met mijn VS configuratie of een probleem in de DLL?
Wat heb ik zelf al gedaan? Ik heb al ruim een uur lopen zoeken op het www met Google, maar ik kan geen vergelijkbare zaken vinden of oplossingen die mij verder helpen. Verschillende zoekcombinaties als
"IntelliSense incomplete list" of "IntelliSense missing (suggestions OR hints)" hebben mij niet verder geholpen.
- IntelliSense staat aan voor zowel "autocomplete list members" als "parameter information", "hide advanced members" staat uit.
- Project opschonen heeft niet geholpen.
- Tab sluiten en opnieuw openen heeft niet geholpen.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3038360/net2/IntelliSense_AddThirdPartyApplication_missing.png

ps. Ja ik weet van de gruwelijke typefout "applicatrion", maar dat zal me aan mijn reet roesten op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Staat er toevallig EditorBrowsable(EditorBrowsableState.Never) als attribuut boven de methode? Volgens mij krijg je 'm dan ook niet te zien. 'Hide advanced members' is volgens mij voor de Advanced-waarde van EditorBrowsableState.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Dit is mijn eerste c# project en voor het eerst dat ik in VS werk, even uitzoeken wat dat EditorBrowsable inhoudt :). Dank voor je antwoord.

Edit: dotPeek even gebruikt om in de DLL te neuzen en het lijkt het inderdaad door EditorBrowsable te komen. Ik vind het wel vreemd om een public methode aan te bieden en deze zelfs middels voorbeeldcode onder de aandacht te brengen, maar deze te verbergen voor gebruik in een IDE. Even navragen of dit bij een nieuwere SDK versie anders is, het werkt niet echt handig op deze manier.

[ Voor 56% gewijzigd door Arie- op 10-03-2014 12:48 ]