Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik heb ondanks een gigabye windforce 290x op de kop getikt.
De koeler valt me eigenlijk een beetje tegen. Zolang ik niet OC blijft de kaart op zich redelijk koel. 80 graden max. Maar zodra ik ga OC,en moet ik een agressief fanprofiel toepassen (denk aan 75%+ fanspeed). Als ik dit doe maken de fans erg veel lawaai. Daarnaast is er zelfs dan te weinig koeling. De kaart heeft veel meer potentie dus ik wil een stillere/koelere oplossing.

Mijn vraag is of jullie een koel oplossing weten voor deze kaart? Binnen een budget van 150euro.

Ik heb gekeken naar de Kraken G10 en de arctic hybrid. Beide zijn niet leverbaar, en hier lijkt op korte termijn ook geen verandering in tekomen. Een goede airkoeler zou de accelero extreme III zijn. Deze is echter ook nergens te krijgen. Een complete waterkoeling zet gaat mij te ver. Ik wil eigenlijk onder de 150 euro blijven.

Verder heeft mij kast volgens mij redelijke airflow. Ik heb voor 1 200mm fan die lucht inbrengt. En boven en achter 2 fans 1 200mm en 1 120mm dit lucht verwijderen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:54

NoFearCreations

3DPrint the world!

H100 erop modden?

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Is dit goed te doen? Ik kan best een koeler vervangen. Maar ik ben niet super handig oid.
En is er een guide voor?
Het zou wel een mooie oplossing zijn denk ik. Er dan nog wat heatsinks op plakken. Maar ik vraag me af of ik zonder standaard kit icm gebruiksaanwijzing er zo'n H100 op krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 07:06
http://www.overclock.net/t/1203636/official-amd-ati-gpu-mod-club-aka-the-red-mod

is ondertussen meer dan 200 paginas lang vol met ervaringen en manieren om een all in one watersetje op je gpu te zetten.

Ik heb zelf eerst met tierips gedaan, wat prima ging. Maar het zag er niet uit :P . vervolgens deze bracket voor iets meer dan een tientje gekocht (google op pulse gpu bracket).

Heb je ook nog deze http://keplerdynamics.com/sigmacool/

Mijn ervaring is dat het vastschroeven alleen een beetje tricky is. printplaat mag niet buigen natuurlijk. Dus hij moet niet helemaal strak vast zitten tot je schroevendraaier niet meer verder wil. Achteraf gezien was die van kepler dynamics misschien beter geweest aangezien die van pulse de binnenste schroefgaten aan de binnenkant open zijn waardoor de schroef er makkelijk uit floept. En je zal nog vrm en ram koeling moeten regelen voor zover dat nog niet aanwezig is met koelblokjes en evt. een kleine fan.

Voordeel van tierips is natuurlijk dat het niet uitmaakt welke koeler je neemt, zolang je maar ergens die tierips kan vastmaken aan de koeler.

edit: gpu temp was bij mij ruwweg gehalveerd, met een antec 620 (push/pull op 9 volt) op een 7870XT (van 80+ naar +-45).

[ Voor 9% gewijzigd door earvaag op 10-03-2014 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Aah dat ziet er wel mooi uit. Ik heb aan de achterkant van mij kaart niet een dergelijke bracket zitten zoals op dit plaatje
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/xophxe.jpg
Hierdoor zouden de schroeven rechtstreeks op de achterkant van de kaart komen. Ik vraag me af of dit stevig genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
Je kan de schroeven eerst met bouten vast maken, met desnoods kunststof ringetjes ertussen. Die backplate heb ik zelf ook niet.
zoals deze het gedaan heeft. Alleen dus op letten dat het pcb niet krom trekt als je de koeler eenmaal vastschroeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ziet er goed uit. Heb je toevallig ook een foto van de achterkant van de kaart?
Ik heb de brackets bestelt. Nu nog opzoek naar een mooie koeler die in mijn corsair 650D past.
Ik kan bovenin heel mooi 2x 140mm hebben. Echter denk ik dat de kabels te GPU te komen. Voor in heb ik nu een 200mm fan. En achterin een 120mm. Ik denk dat de beste optie voorin 1x140mm word.

Iig bedankt voor de tip! ik denk er nu wel uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
zo heb ik het gedaan,

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/water%207870XT/IMG20140312153713.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/163074721/water%207870XT/IMG20140312153728.jpg

er kwamen vier, M2 schroeven en bouten bij, maar die zaten wat losjes. Ik heb er zelf M3 schroeven en bouten opgezet. Bracket heb ik aan de koeler verzegeld met 2 tierips.
Ik moet alleen nog 2 gaten boren in het i/o schild om de kleine fan vast te schroeven die op de vrm's blaast.

[ Voor 18% gewijzigd door earvaag op 12-03-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ziet er goed uit! :)
Wat voor kaart gaat het om, en welke temps heb jij? voor/na
Hoe kom je aan die mooie vram koeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• earvaag
sapphire 7870XT, die werd 80+ graden (hoewel afhankelijk van hoe de fans ingesteld stonden, met een agressievere profiel haalde ik ook 65/75 graden, als ik ook mijn review terugkijk :P. maar dan wel meer geluid) en zit nu meestal rond de 40/45 graden op full load met twee fans op 9 volt op de radiator. Alleen de voltage vrm's heb ik dus een extra fan opgezet,die worden nu iets van 20 graden heter dan de gpu. Ik draai de kaart met een overclock op de core en stock ram/voltage.
Die zwarte heatsinks zaten er al op, er bleven 4 ram chips over die normaal gekoeld worden door de grote heatsink. Daar heb ik van deze koelblokjes opgeplakt, bracket was net te laag dus ik moest een paar pinnetjes halverwege wegknippen met een tangetje. Wel even die ramchips ontvetten, de originele thermalpads die gebruikt worden zijn nogal vettig en dan plakt de thermische plakband van die blokjes voor geen meter. Ik kan de ram temps niet uitlezen maar ik verwacht dat die niet zo heel heet worden, als ik kijk naar mijn main ramlatjes.
Het hangt er eigenlijk helemaal vanaf van wat je onder je koeler gaat aantreffen wat je verder nog moet doen qua koelblokjes enzo. Misschien kun je het een en ander herbruiken. Kwestie van uitdenken, uitvoeren, en testen. Eerst idle, kijken of er geen gekke dingen gebeuren met de temperaturen. En dan eens unigine heaven ofzo aanzetten. Ohja, ik lees terug dat je het over een h100 hebt, die bracket werkt alleen met van die ronde koelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Inderdaad een goed idee om te laten zitten wat kan. Ik ben bang dat het 1 blok is.Maar dat zie ik pas als ik hem open maak.
Ik zou het liefste een h105 erin zetten. Ik ben echter bang dat dat niet gaat passen in mijn corsair650D kast.
Ik denk dat een h75 de beste optie is. De 105 past wel bovenin de kast.Maar de kabels zijn dan te kort verwacht ik.
Ik heb idd wat een paar headsinks gekocht. dus datmoet wel goedkomen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 25-08 16:09

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ziet er zeker netjes uit, hoewel ik liever voor een full waterblock was gegaan met een aio kit die je kan verbreden.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Dat snap ik. Maar dat is iets buiten mijn budget ;). En ik vind dat ook iets teveel risico. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb mijn bracket
http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/info_26060.html
binnen! :D Verder heb ik koelribben gekocht. Ik ben van plan een 120mm radiator te kopen. Er is achter in mijn corsair 650D plek. Er is voorin de kast plek voor een 200mm fan. Maar ik weet niet of daar ook een 140mm fan zo in kan worden gezet. Verder heb ik bovenin ruimte voor 2x140mm, echter is dit te ver weg van de GPU.
Ik twijfel tussen de volgende opties:
achterin de kast een H55 of H75. Zal dit veel verschil maken? Ik ben van plan ze in pushpull te draaien zoals gedemostreerd word in dit filmpje.
YouTube: Push VS Pull VS Push-Pull ft. Corsair Hydro Series H75 Liquid Cooler Radiator - Showdown
Of!!! Zal ik toch voor een h90 gaan en deze voorin mijn kast plaatsen? Ik weet niet of dit past!
Pagina: 1