Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2x XFX 7770 draaien volle toeren met 'idle' pc.

Pagina: 1
Acties:

• Meatwagon
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-11 13:38
Beste tweakers,

Sinds zaterdag ondervindt ik een probleem met mijn GPU's. Nadat de pc een tijdje idle gedraait heeft beginnen mijn GPU's zich helemaal kapot te werken, terwijl er geen game of ander zware grafische applicatie draait. Ook nadat ik bijvoorbeeld de game Diablo 3 stop, blijven mijn GPU's werken alsof hun leven ervan afhangt. Herstart ik mijn pc dan duurt het 5 á 10 minuten en dan gaan ze weer helemaal los. Nou heb ik gelezen dat er malware op het internet rond gaat die een Bitcoin miner installeerd. Ik kon niks vinden in taakbeheer. Ook niks in msconfig.
Ik heb de AMD drivers al een aantal keer opnieuw geinstalleerd. Zowel WHQL als Beta drivers. (13.12 heeft altijd goed gewerkt!)

Mijn specs zijn als volgt:
i7 4770k @ 4.0GHz
XFX Radeon 7770 Double Dissipation (x2)
8GB Corsair Vengeance Pro
128GB OCZ Vertex 4
OCZ 700W PSU
MSI Z87-G45

Ik heb ook gelezen dat sommige mensen die het 'virus' gevonden hadden met ComboFix. Dit heb ik nog niet gedaan, dat wordt een klusje voor vanmiddag. Misschien heeft iemand anders een beter idee?:)

- Hebiertje2

(Ik zal vanmiddag ook even wat screenshots plaatsen van mijn GPU gebruik etc. :9 )

• itsme9x
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:50
Kun je een screenshot plaatsen van je processen in taakbeheer op het moment dat het plaats vind?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:39

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

GPU-Z? zou kunnen dat ie terug schakeld en na een paar minuten toch high performance profiel kiest.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• Meatwagon
itsme9x schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:07:
Kun je een screenshot plaatsen van je processen in taakbeheer op het moment dat het plaats vind?
Ik zal vanmiddag een screenshot plaatsen! Ben nu op school :9
Damic schreef op maandag 10 maart 2014 @ 10:35:
GPU-Z? zou kunnen dat ie terug schakeld en na een paar minuten toch high performance profiel kiest.
Zoiets dacht ik ook, maar dan hoort het toch niet zo te zijn dat beide kaarten naar full load gaan? Dus beide 99% in gebruik zijn?

[ Voor 3% gewijzigd door Meatwagon op 10-03-2014 10:45 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Is het enkel de belasting? Of gaat dan bv ook aero uit? Ik heb dit ook soms. Plots gaat aero uit, de fan van de gpu gaat naar 100% en volgens CCC is de belasting van de gpu 100%.

Ik had dit met een enkele 7970 en nu met dual cf 7970. Bij mij is het na een minuut of 2-3 wel gedaan en het is niet iets wat ik zelf kan reproduceren. Bij mij is het ook niet iets dat dikwijls voor komt.

http://www.mmo-champion.c...g-off-and-GPU-usage-jumps
Hier geven ze aan dat het aan de windows performance index ligt die gescheduled loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door kluyze op 10-03-2014 11:40 ]

• Meatwagon
kluyze schreef op maandag 10 maart 2014 @ 11:38:
Is het enkel de belasting? Of gaat dan bv ook aero uit? Ik heb dit ook soms. Plots gaat aero uit, de fan van de gpu gaat naar 100% en volgens CCC is de belasting van de gpu 100%.

Ik had dit met een enkele 7970 en nu met dual cf 7970. Bij mij is het na een minuut of 2-3 wel gedaan en het is niet iets wat ik zelf kan reproduceren. Bij mij is het ook niet iets dat dikwijls voor komt.

http://www.mmo-champion.c...g-off-and-GPU-usage-jumps
Hier geven ze aan dat het aan de windows performance index ligt die gescheduled loopt.
Ik heb Windows 8.1:p, had ik er even bij moeten plaatsen. Waar het bij jou zo'n 2-3 minuten duurt blijft het bij mij gewoon door gaan :/. En die windows performance index loopt toch maar eens per maand? en niet 3 keer per dag ofzo? Ik zal zo even wat screenshots maken.

• Meatwagon
Nadat ik zojuist de PC aan had gezet leek het probleem verholpen, maar niets is minder waar want nu is hij alweer druk aan het werk voor niks >_>
Hier een screenshot van de kaarten in actie plus taakbeheer.

Kaart 1: http://i.imgur.com/HYoXNzm.jpg
Kaart 2: http://i.imgur.com/IEogDOP.jpg

Ik heb ze gister uit cf gehaald, want daar heeft amd nogal problemen mee zo af en toe. Heb ze daarna niet meer verbonden met elkaar.

[ Voor 28% gewijzigd door Meatwagon op 10-03-2014 17:54 ]

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27

Thomg

Aww yiss

Trek je internetkabel er eens uit en kijk eens wat er gebeurd.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
Thomg schreef op maandag 10 maart 2014 @ 18:05:
Trek je internetkabel er eens uit en kijk eens wat er gebeurd.
mining malware :P

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Gaan die niet gewoon door zonder actieve verbinding om de resultaten bij verbinding alsnog door te sturen?

• Meatwagon
Ik heb hier een topic/thread gevonden met misschien een oplossing. Ik ga dit even proberen, jullie horen het zo!
http://www.tomshardware.c...tcoin-mining-malware.html

• Meatwagon
Ik heb de stappen uitgevoerd zoals beschreven er zijn wel een aantal dingen gevonden maar naar mijn idee niks bijzonders. En Thomg, je hebt gelijk. Wanneer ik het internet ontkoppel stoppen mijn kaarten vrijwel meteen met werken. Dus er is wel degelijk software, wat schijnbaar internet afhankelijk is, te vinden op mijn pc

• Meatwagon
Nou ik ga het even aanzien, jullie horen vanavond anders morgen of het probleem zich nog voordoet! Bedankt alvast!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-11 22:48
crypto coins minen vereist een actieve internet verbinding. (de blocks zijn tijdgebonden en heeft een ander het werk al geclaimd)

Toevallig games gedownload uit minder legale bronnen ?

Tijd voor op ze minst een degelijke virusscan maar beter een fresh install of MS windows

• Meatwagon
Weezer-DC schreef op maandag 10 maart 2014 @ 19:01:
crypto coins minen vereist een actieve internet verbinding. (de blocks zijn tijdgebonden en heeft een ander het werk al geclaimd)

Toevallig games gedownload uit minder legale bronnen ?

Tijd voor op ze minst een degelijke virusscan maar beter een fresh install of MS windows
Ik heb wel wat torrents gedownload inderdaad! En als virus scanner gebruik ik Avast :9 en wat ik er van gelezen heb wordt dit soort malware nog niet gevonden met een doorsnee virus scanner. Misschien wordt het inderdaad tijd voor een verse install van Windows, ook al is dit een redelijk verse installatie van ong 3-4 maanden oud

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:27

Thomg

Aww yiss

Jep, als het stopt zodra het internet eruit gaat heb je te maken met een mining virus.

Nouja, virus... Nu ik weet hoe het werkt...

[ Voor 21% gewijzigd door Thomg op 10-03-2014 21:16 ]

• Meatwagon
Nou, ik heb het de avond aangekeken en nergens last meer van:) (even afkloppen :9) Ik ga nu even de log files van de progjes die ik gebruikt heb doorkijken om te kijken waar het nou aan kon liggen. Dit zal ik dan even hier melden zodat mensen weten waar ze op moeten letten^^

Bedankt allemaal!
Pagina: 1