• z0rk0l
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-02 18:38
Vanochtend gaf msi live update aan dat er een nieuwe bios versie was. Tijdens het installeren hiervan gaf Windows 8.1 een droevige face op een blauw scherm. Pc start opnieuw op vanzelf en nu heb ik een probleem.

Pc gaat wel aan echter schermen blijven beide zwart en kan niet de bios in want ik zie geen bios scherm oid.

Is dit op te lossen of is ie stuk geflashed?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
heb je er een losse videokaart op, haal deze er dan even uit. download de bios op een usb (met een andere pc natuurlijk). en probeer in het bios te komen en opnieuw te flashen. bios reset uitvoeren, nog eens proberen en als het dan nog niet lukt heb je geen keus en moet je RMA aanvragen.

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:31
De G45 heeft, dacht ik, ook een dubbele bios.
Kwestie van booten met de andere bios, naar het bios scherm gaan, schakelaar weer overhalen en via een usb stick een nieuwe/goede bios flashen ;)

Volgens mij wordt het vanuit de "technische" kant van MSI zelfs afgeraden om live update te gebruiken, omdat het risico zoveel groter is dan het gewoon vanuit de bios te doen :/

• z0rk0l
Hoe boot ik dan met de andere bios? Kan dat zit vinden

• z0rk0l
Ik heb alles geprobeerd echter geen succes. De word opsturen naar azerty helaas.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Volgens de specs heeft het MSI Z87 G45 moederbord maar een single bios. Hetgeen wat dezejongeman aankaart is wellicht nog van toepassing. Maak je gebruik van een losse GPU? Zo ja: sluit de monitor eens direct aan op het moederbord en start dan de pc. Redelijke kans dat door de update de settings van het bios heeft gereset en heeft ie de primaire video-output weer op de onboard gezet.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• DCG909
Ah, dat zuigt idd...
Dat kun je dan waarschijnlijk niet zomaar zelf fixen :/

imo zijn dubbele biossen wel een redelijke must, want als er dan iets fout gaat bij een update/aanpassing, dan kun je het zelf nog trachten te fixen.
Zo heb ik ook mijn gpu kunnen fixen toen ik een andere bios erop gooide (7970 DCII naar 7970 DCII top)

• z0rk0l
Moi_in_actie schreef op maandag 10 maart 2014 @ 13:02:
Volgens de specs heeft het MSI Z87 G45 moederbord maar een single bios. Hetgeen wat dezejongeman aankaart is wellicht nog van toepassing. Maak je gebruik van een losse GPU? Zo ja: sluit de monitor eens direct aan op het moederbord en start dan de pc. Redelijke kans dat door de update de settings van het bios heeft gereset en heeft ie de primaire video-output weer op de onboard gezet.
Heb inderdaad alles losgehaald wat los kon. gpu's eruit gehaald maar helaas.

Ik ga het mobo zo opsturen :'(

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:18
Het enige wat je nog eens kunt proberen is een Cmos reset

• z0rk0l
Zo, kleine update. Het mobo er netjes uitgehaald, opgestuurd naar de webwinkel en de conclusie van het onderzoek : verbogen cpu pinnen en kan niet onder garantie gemaakt worden.

Huh? Dafaq?

[ Voor 4% gewijzigd door z0rk0l op 12-03-2014 11:02 ]

• DCG909
....
Dat is wel kut, ja :/
Verzoek ze om foto's te sturen, ook van het serienummer (Als je het serienummer nog ergens hebt staan).

Mijn protocol met mobo's is tegenwoordig om foto's van de cpu en de socket te nemen, om dit soort gedoe te voorkomen -.-"
Pagina: 1