Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Powerline ervaring appartement

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gister aan het stoeien geweest met een powerline setup binnen mijn apparatement.
Betreft een TP-link 500Mb ps

Het resultaat is dat ik niet hoger kom dan met 1 MB/s een kopieer actie te voltooien.
Zelfs met wifi zit ik op, of rond de 2 of 3 MB/s.

De flat is recent gebouwd dus geen verouderde installaties.

Wat zou hier een verklaring voor kunnen zijn?
Heb al verschillende stopcontacten gebruikt, en rechtstrees in de muur.

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:13
Mijn ervaring met powerline spul is dat het het beste werkt op dezelfde groep, maar zelfs dat geen garantie is voor succes. Slecht ontworpen adapters storen als de ziekte op dLAN apparatuur helaas :)

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:30
De afstand tussen de 2 powerlines speelt ook een rol volgens mij max 100m en idd op de zelft groep is wenseslijk.
( hoe langer de afstand hoe lager de snelheid )

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Wat ik wel gemerkt heb is dat bij de AV modellen het nuttig kan zijn om de QoS uit te zetten, deze bandbreedte werd op de sets die ik in mijn handen heb gehad namelijk gereserveerd i.p.v. voorrang op de tx queue.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien is het een andere groep inderdaad. Ik had in mijn vorige appartement powerlines en als ik in de badkamer het ligt aan deed verdubbelde de downloadsnelheid in mijn slaapkamer. Het was een spaarlampje dus die deed ik dan soms ook maar aan. Het is leuk spul in druk bevolkte gebieden omdat het niet wegvalt zoals wifi wat veel last heeft van andere wifi's en slechte magnetrons, maar wifi is wel stukken sneller :)

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 10-03-2014 08:37 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:09
Ik heb zo'n setje:
pricewatch: TP-Link AV500 Powerline adapter met geïntegreerd stopcontact Startset

Waarmee ik vooral stream naar m'n rPi, werkt goed, ook voor 1080P.
Éen van de twee apparaten zit direct in de muur, de andere via een verdeeldoos.
Speedtests heb ik niet gedaan, zal niet heel denderend zijn, maar voor mij voldoet het prima.

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:26:
Ik ben gister aan het stoeien geweest met een powerline setup binnen mijn apparatement.
Betreft een TP-link 500Mb ps

Het resultaat is dat ik niet hoger kom dan met 1 MB/s een kopieer actie te voltooien.
Zelfs met wifi zit ik op, of rond de 2 of 3 MB/s.

De flat is recent gebouwd dus geen verouderde installaties.
..............
Dat laatste is meestal eerder een nadeel dan een voordeel. Voor een leek klinkt dit wellicht heel vreemd, maar de oorzaak is eenvoudig uit te leggen. Het is hier inmiddels al tig-in-het-kwadraat keer uitgelegd, maar nogmaals, in oude installaties zijn de groepen beveiligd door smeltpatronen en in nieuwe door installatieautomaten. Dat is een kardinaal verschil m.b.t. overdrachtsimpedantie. Bij wijze van spreken is het spoeltje in een installatie automaat equivalent voor honderden meters draad. Met als gevolg dat meer dan eens helemaal geen verbinding tot stand komt tussen verschillende groepen.
Mazzel dus dat je wel verbinding hebt, heel misschien kan het wel wat beter maar wees er niet verbaasd over als dat niet lukt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Enige waar ik me over verbaas is dat je in een recent gebouwd appartementsgebouw loopt te prutsen met dit soort ding ipv gewoon UTP in de muren gebruiken...

Oslik blyat! Oslik!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Marzman schreef op maandag 10 maart 2014 @ 08:36:
maar wifi is wel stukken sneller :)
Wat bedoel je met 'sneller' ? Lantency en/of bandbreedte ?

Ik heb een latency van <1ms op mijn wifi en ongeveer 1ms tot 4ms op powerlan (met QoS uit). Echter waar ik normaal zo'n 23 tot 25Mbit/s haal op mijn wifi, haal ik 140 tot 170Mbit op mijn powerlan.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1