Output Impedantie LG G2

Pagina: 1
Acties:

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
Heeft iemand van jullie enig idee wat de output impedantie is van de headphone uitgang op de LG G2? Heb voor mijn gevoel het halve internet uitgepluisd :P. Zo nee, hoe kom ik erachter? Heb niet de beschikking over meet apparatuur.

PSN: MrMistral

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-01 15:01
Waarom wil je dat weten als ik vragen mag?

druk en typefouten voorbehouden

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34

ktf

Meestal wil je uitgangsimpedantie weten zodat je een idee hebt van de kwaliteit van de uitgang. Een koptelefoonuitgang met een hoge impedantie zorgt ervoor dat je minder vermogen naar de koptelefoon stuurt en ook afhankelijker wordt van de impedantiekarakteristiek van de koptelefoon.

Ik vermoed dat zelf meten de makkelijkste oplossing is helaas. Uitgang op een aantal verschillende weerstanden zetten en dan met een standaard multimeter de wisselspanning meten op 50 Hertz. Daarna wat middelbare school natuurkundestof toepassen en je zou het moeten weten.

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 17:11
Je zou de uitgang van de G2 kunnen aansluiten op de ingang van een PC en die als oscilloscoop gebruiken met dit progje: http://www.zeitnitz.de/Christian/scope_en
Vervolgens sluit je parallel aan de uitgang een weerstand aan van bv 30 ohm, als de spanning die je dan meet (met scope op de PC) halveert weet je dat de uitgangimpedantie 30 ohm is.
Meestal zal de impedantie rond de 30 ohm zijn maar kan ook lager zijn om verliezen te beperken zodat het volume harder kan.
Overigens zou ik mij niet te druk maken over deze impedantie, de meeste hoofdtelefoons zijn rond de 30 - 50 ohm en dat werkt prima. Alleen als je een er één van bv 600 ohm gaat gebruiken zal het volume lager zijn, maar het werkt wel. De uitgangsimpedantie en de impedantie van de hoofdtelefoon hoeven niet hetzelfde te zijn.
Succes ermee!

[ Voor 25% gewijzigd door peterpv op 09-03-2014 23:44 ]

• MrMistral
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-01 22:54
lutkeveld schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:12:
Waarom wil je dat weten als ik vragen mag?
De reden hieronder van ktf is inderdaad het waarom :) Ik sta op het punt een in ear te bestellen die echt onwijs goed klinkt en wil graag weten of ik die kwaliteit ook op mijn telefoon krijg. Het grote nadeel van de dopjes is namelijk de relatief lage impedantie (12 ohm). Daarmee zijn ze erg afhankelijk van de bron waarop je ze aansluit als ik het goed heb begrepen.
ktf schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:15:
Meestal wil je uitgangsimpedantie weten zodat je een idee hebt van de kwaliteit van de uitgang. Een koptelefoonuitgang met een hoge impedantie zorgt ervoor dat je minder vermogen naar de koptelefoon stuurt en ook afhankelijker wordt van de impedantiekarakteristiek van de koptelefoon.

Ik vermoed dat zelf meten de makkelijkste oplossing is helaas. Uitgang op een aantal verschillende weerstanden zetten en dan met een standaard multimeter de wisselspanning meten op 50 Hertz. Daarna wat middelbare school natuurkundestof toepassen en je zou het moeten weten.
peterpv schreef op zondag 09 maart 2014 @ 23:23:
Je zou de uitgang van de G2 kunnen aansluiten op de ingang van een PC en die als oscilloscoop gebruiken met dit progje: http://www.zeitnitz.de/Christian/scope_en
Vervolgens sluit je parallel aan de uitgang een weerstand aan van bv 30 ohm, als de spanning die je dan meet (met scope op de PC) halveert weet je dat de uitgangimpedantie 30 ohm is.
Meestal zal de impedantie rond de 30 ohm zijn maar kan ook lager zijn om verliezen te beperken zodat het volume harder kan.
Overigens zou ik mij niet te druk maken over deze impedantie, de meeste hoofdtelefoons zijn rond de 30 - 50 ohm en dat werkt prima. Alleen als je een er één van bv 600 ohm gaat gebruiken zal het volume lager zijn, maar het werkt wel. De uitgangsimpedantie en de impedantie van de hoofdtelefoon hoeven niet hetzelfde te zijn.
Succes ermee!
Het 'probleem' in mijn geval is dus de lage inpedantie van de hoofdtelefoon, vandaar dat ik me er wek druk om maak :P Want als ik pech heb is de uitgang impedantie van mijn telefoon hoger dan de impedantie van mijn hoofdtelefoon en dat is niet wat je wilt hebben zoals ik heb begrepen.

PSN: MrMistral

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:34

ktf

MrMistral schreef op maandag 10 maart 2014 @ 12:08:
Het 'probleem' in mijn geval [...]
Meten is weten, en gelukkig is deze meting helemaal niet ingewikkeld of duur. De kans dat je de gevraagde data op internet vind voor precies jouw model acht ik klein.
Pagina: 1