ADSL of Kabel (glasvezel niet beschikbaar)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-10 09:51
Goedenavond,

mijn ouders gaan binnenkort verhuizen en nu hebben ze mij (als meest 'technische' persoon) gevraagd, maar wat uit te zoeken wat betreft het internet (een totaalpakket, incl. bellen en tv mag ook).

Nu vraag ik mij echter af waar ik voor moet kiezen. ADSL of Kabel. Op dit moment hebben we ADSL, simpelweg omdat er geen kabel is, van kabel weet ik eerlijk gezegd dus niets af..

We schijnen op ong 1,4 km afstand van de centrale te zitten (op die nieuwe locatie) en zelf denk ik dat ADSL dan niet handig en kabel 'gewoon' beter is (we denken aan een abonnement van 20 of 40mb, ADSL kan tot max 20?) en kunnen kiezen uit de kabelaars UPC en Ziggo. Wat dan waarschijnlijk Ziggo wordt.

Ben ik goed bezig of zie ik iets over het hoofd? Graag jullie ervaringen / meningen / suggesties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 12:51
Het is UPC of Ziggo niet en. Ieder heeft zijn eigen gebied.

Ik denk dat hierbij een vergelijkingssite beter tot zijn recht komt. Deze hebben overzichten vanwat er beschikbaar is op de lokatie.

Ervaringen zijn individueel. Per aansluiting kan de ervaring verschillend zijn.

Persoonlijk zou ik toch wel met het ook op toekomstige mogelijkheden voor kabel gaan. Bij deze techniek is de rek er nog niet uit en bied naast internet ook nog veel andere mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Bedankt voor je reactie, heb het even nagelopen. We hebben inderdaad alleen de mogelijkheid uit Ziggo. Klinkt helder verder, wat gebruik je zelf als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zombymario
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
Als je ouders het gewoon simpel houden bij facebooken, youtube, mail verzenden en dat soort zaken is Alles-in-1 Basis (https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis/) of Z1 (dus alleen tv+internet) (https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/z1/) met 20/2 voldoende als je voor Ziggo wilt gaan.

ADSL is natuurlijk altijd goedkoper (als je kijkt naar totaalpakketten), maar je ouders zitten op 1,4 km van de centrale af dus je zal in ieder geval niet hoger kunnen dan 20Mbit (en die haal je bij Ziggo dus wel) en HD tv bij ADSL aanbieders is volgens mij van wat mindere 'kwaliteit' dan bij Ziggo, maar je betaalt er natuurlijk ook voor.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine. My signature is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Bedankt voor je reactie. Zelf maak ik er natuurlijk ook gebruik van net als mijn zusje, in principe zijn die hogere snelheden niet nodig, maar het is toch wel lekker, wat betreft downloaden, 150mb zou wel zwaar overdreven zijn. ADSL is trouwens iets duurder bij KPN (maar dan heb je wel weer 2 hd ontvangers..)

Keuze lijkt toch makkelijker dan gedacht, dus Ziggo en dan basis of plus :)

[ Voor 3% gewijzigd door DennisZ88 op 10-03-2014 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Zombymario schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:15:
Als je ouders het gewoon simpel houden bij facebooken, youtube, mail verzenden en dat soort zaken is Alles-in-1 Basis (https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/basis/) of Z1 (dus alleen tv+internet) (https://www.ziggo.nl/#producten/tv-internet/z1/) met 20/2 voldoende als je voor Ziggo wilt gaan.

ADSL is natuurlijk altijd goedkoper (als je kijkt naar totaalpakketten), maar je ouders zitten op 1,4 km van de centrale af dus je zal in ieder geval niet hoger kunnen dan 20Mbit (en die haal je bij Ziggo dus wel) en HD tv bij ADSL aanbieders is volgens mij van wat mindere 'kwaliteit' dan bij Ziggo, maar je betaalt er natuurlijk ook voor.
op 1.4 KM kan er VDSL geleverd worden, evt. ook nog Pair bonding. Afhankelijk van locatie kan er ook een streetcabinet staan. Snelheden van 40 mb zijn wel te halen op 1.4 km met pair bonding.
Pagina: 1