Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Nu mijn oude GSM stilaan de geest aan het geven is ben ik aan het uitkijken naar iets nieuws.
Een smartphone zou wel eens handig zijn, al mis ik hem op dit moment (met mijn bel en sms gsm niet). Maar toch is het verleidelijk.
De reden waarom ik nog geen smartphone heb is eigenlijk te zoeken in de constante contacten met weer en wind, en kilo's zand en geregeld een harde stoot welke voor smartphones nefast zijn.

Maar nu toch wat aan het rondkijken naar een smartphone, en jawel de xcover 2 is eigenlijk wat ik wil.
Toch nog enkele vraagjes:
- Ik lees veel over een klein geheugen, dit is op te lossen met een SD kaartje. Maar apps en dergelijke zijn blijkbaar niet te installeren of te verplaatsen mits het toestel niet geroot is, en hoe rooten werkt, en of ik me hier aan durf wagen (want dan is men ook de garantie kwijt) weet ik niet.
- De Xcover heeft een gps functie, nu moet ik ook een nieuwe GPS kopen (ook stilaan zijn laatste adem aan het uitblazen), kan ik de Xcover hier voor gebruiken (mits een autolader en bevestigingsmogelijkheid)? Zoja, ik zie bijvoorbeeld dat Tomtom voor 50 euro met Europese kaarten beschikbaar is, is dit even goed als de TOM-TOM gps? en zit hier ook het doorgeven van verkeerssituaties bij? Of zijn er andere prijs-kwaliteits beter gps apps beschikbaar (Garmin is nog niet beschikbaar op android denk ik?)

En als laatste heeft iemand nog op of aanmerkingen of eigen gebruikservaringen welke zéker belangrijk zijn. Ik kan wel reviews blijven lezen, maar daar staat meestal niet echt veel uitleg in

Alvast bedankt!

Groeten
Jeroen

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik verplaats dit topic even naar MAA omdat het een aankoopvraag betreft :)
Alhoewel het vriendelijk bedoeld is is het op het forum niet nodig om elkaar de groeten te doen, dat doen we continu zonder het te melden ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Johandmc
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11 12:14
Ikzelf heb een xcover (dus niet de 2 versie), maar een GPS op een smartphone trekt wel redelijk snel je battterij leeg. En je moet op de smartphone zelf een kaart zetten, want Google Maps kan wel, maar die gebruikt dan weer het internet.
Zelf heb ik ook moeite met dat gedoe van rooten, apps verplaatsten, want mijn gewone xcover loopt nu tegen geheugengrenzen aan.

• Caedendi
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-11 22:35
Ik heb zelf een XCover 2 en ben er qua stevigheid aardig tevreden over: hij kan een stootje hebben en hij is dus water-/stofdicht. Voor dagelijks gebruik werkt hij erg vlot. Volgens mij is hij qua specs ook vergelijkbaar met een S2. De camera is ook redelijk, een 5MP volgens mij. Het mooiste vind ik eigenlijk nog, dat deze telefoon standaard de "torch light" in touchwiz heeft ingebouwd, waardoor je de 'zaklamp' aan kunt zetten door simpelweg de volumeknop+ ingedrukt te houden als de telefoon in standby tijd staat. erg handig en gebruik het veel vaker, nu het zo makkelijk werkt.

De telefoon komt, zoals je zelf al had gevonden, wel aardig tekort in het opslaggeheugen. Ik heb er een 32GB microSD in, maar hier kun je standaard dus geen apps op opslaan etc. Het interne geheugen dat je kunt gebruiken is bij mij 1.08GB, al snel gevuld met 561MB aan applicaties (waaronder maar 1 spelletje van 80MB), 267MB aan pics/vids (zeg downloads, foto's, screenshots, opgeslagen afbeeldingen van 9gag...) en 270MB aan maar een week gebruik van whatsapp (berichten backups, ontvangen/verstuurde media).
Hierdoor krijg ik dus regelmatig de melding dat het geheugen vol is, waardoor ik weer backups moet verwijderen, de cache van de 9gag app moet legen, en afbeeldingen etc moet verplaatsen naar mijn SD kaart, omdat er standaard niet de mogelijkheid is om alles op een SD op te slaan.
Maar dit is ook sterk afhankelijk van persoonlijk gebruik. Aangezien je momenteel alleen maar een bel/sms telefoon gebruikt, denk ik niet dat je alles zo snel als mij gevuld hebt.

Er is ook een mogelijkheid de xcover 2 te rooten door een aangepaste firmware te flashen, maar hier heb ik verder nog niet naar gekeken. De mogelijkheden zijn wel beperkter dan bij een meer 'gangbare' telefoon als bijvoorbeeld een galaxy S3.

Al met al is het een prima smartphone die goed mee kan in dagelijks gebruik en een stuk steviger is dan normale smartphones. Als werktelefoon raad ik hem zeker aan.

Wat GPS betreft, kun je (zoals hierboven vermeld) beter iets als een tomtom kopen, omdat het aan de ene kant je accu erg snel leeg trekt en via je databundel werkt (kost veel centjes) en omdat het simpelweg ook gewoon beter werkt.

Heb je nog meer vragen over de XCover 2, dan beantwoord ik als xcover2-gebruiker ze graag voor je^.^

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:43
Tomtom werkt goed op de smartfoon. Bij mij thuis zowel op iPhone 4S als op HTC One geinstalleerd.
Advies is wel in een keer de meest uitgebreide versie te kopen die je nodig hebt voor werk en vakantie, je kunt niet echt upgraden van Benelux naar Europa, dus krijg je feitelijk 2 keer de app en 2 keer de kaarten er op wat weer dubbele ruimte kost. Echter, Europa is een 3,6 Gb download, dus je moet het wel op de SD kaart kunnen zetten die je erbij koopt, de Xcover 2 heeft maar 1 Gb vrije ruimte van de 4 Gb aan beschikbare ruimte omdat het besturingssysteem al 3 Gb opsnoept.