Geluidsinstallatie voor pc veranderen

Pagina: 1
Acties:

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Mede-Tweakers,

Dankzij een financiële meevaller ben ik van plan mijn audio setup te veranderen.
Heb momenteel een goedkoop Logitech 2.1 setje (Z323)

Zou dit willen veranderen naar een 2.0 setje met boekenkast speaker, probleem is dat ik niet zo thuis ben in het audio-wereldje.

De totale set mag z'n 200/250 euro max kosten.

Ik heb de volgende boxen/speakers gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Edifier C2XD€ 113,35€ 113,35
1Edifier Studio 6 Plus 2.0 (Zwart)€ 131,53€ 131,53
1Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart)€ 87,99€ 87,99
1Pioneer CS-5070 (Zwart)€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 481,87

Huidige geluidskaart (onboard):
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-Z87-D3HP€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 105,-

Nu weet ik niet of ik een nieuwe geluidskaart en/of versterker nodig heb.

Als versterkers had ik de volgende gevonden:
http://www.marktplaats.nl...0a425fc95&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

http://www.marktplaats.nl...ecVt-EF7IKOWVCzYvXNs-rM6g

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven wat verstandig is.

[ Voor 5% gewijzigd door hazecase op 09-03-2014 20:26 ]

• Panzy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11-2020
De Realtek 892 van jouw moederbord is naar mijn ervaring erg slecht, bij iemand met een Asus moederbord met die chip was er een dramatisch verschil te horen met zowel een smartphone als een Audigy geluidskaart. Vergelijk het moederbord eens met een goede smartphone of je verschil hoort (gebruik hiervoor een degelijke koptelefoon als je die heb). Als dat het geval is zou ik als eerste een andere geluidskaart kopen.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
De Edifier C2XD heeft een digitale input. Dus als je die neemt is een geluidskaart niet nodig. De Pioneers zijn passief dus daar heb je sowieso een versterker bij nodig, maar ook hier kun je het beste voor een digitale gaan.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
active speakers en een geluidskaart met een vatsoenlijke DAC (digitaal naar analoog converter). geluidskaarten met een goede DAC leveren vaak een beter geluid dan die in een standaard speakers setje zitten omdat daar nog wel eens op bezuinigd wordt. als je een geluidkaart koopt kun je daar invloed op uit oefenen, bij active speaker met ingebouwde dac kan dat natuurlijk niet, tezij je ze analoog kunt aansluiten.

hier een testje van de buren http://nl.hardware.info/r...s-getest-een-nieuw-geluid wat aardig in jou prijsklasse valt.

hoe dan ook de realtek van je moederbord in alle opzichten vermijden. het analoge geluid uit deze typen realtek is om te huilen!

• hazecase
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 31-12-2025
Oké dus het beste zou zijn een versterker met bijvoorbeeld de edifier boekenkast speakers en een nieuwe geluidskaart?

Wat voor geluidskaart zou in dit geval voldoende zijn om deze speakers op aan te sluiten en een lekker geluid te krijgen?

• Panzy
Denk dat zeker voor stereo alle losse kaartjes van Asus/Creative wel prima voldoen. Heb je al 1 voor 40,-

Doe wat research zou ik zeggen.

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Voor speakers van deze klasse en voor een relatief nieuw mobo denk ik dat je slechts ietsje beter af bent met n asus/auzentech/focusrite/m-audio geluidskaart.

Daar hebben we overigens ook n paar mooie topics over gehad op tweakers (meer dan hier staan). Creative zou ik presoonlijk niet nemen.

Verder is edifier opzich een prima keuze (heb hier zelf ook edifiers staan) en bij mijn weten zijn bijna alle boxen van hun actief: d.w.z. geen versterker nodig

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• Panzy
Van wat ik een keer zelf heb mogen aanschouwen klinkt de Realtek 892 echt heel dof en ontbreekt al het detail in het geluid. Dit was echter bij een ander (wel duurder) moederbord dan dat van de OP. Sommige Realtek onboards kunnen zich prima meten met een losse geluidskaart, andere kunnen dat absoluut niet.

Wat ik heb gezegt, kwestie van testen, vergelijk het eens met een degelijke high-end smartphone, CD-speler, MP3 speler of whatever.

Met het examplaar wat ik gehoord heb was het trouwens ook heel slecht via digitaal out dus met een externe DAC. Dit heeft dus geen zin omdat de bitstream zelf dus al flawed is blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Panzy op 13-03-2014 01:10 ]

Pagina: 1