Ik heb een Mini Disc Deck van Sony en heb er een probleem mee. Als je namelijk een MD eruit haalt dan gaat het schermpje vaag knipperen en dan denkt het ding dat terwijl je de MD eruit haalt dat er een nieuwe inkomt. Dus hij wil een MD pakken die er niet is. Dus slaat het apparaat door en maakt het een hels kabaal. Zet je dan het deck uit dan springt 'ie vanzelf weer aan, omdat hij denkt dat hij een MD moet binnenhalen. Een vriend van mij had hetzelfde probleem en volgens mij is het best wel een algemeen probleem. Kent iemand dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor? Naar een reparateur brengen kan altijd, maar het is natuurlijk mooier als ik het probleem zelf kan verhelpen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Dan moet je de ingebouwde 'harde reset' gebruiken om het ding terug te zetten naar de originele fabriekswaarden. Dat gaat maar in 2 stappen:
1. Leg het ding op de grond.
2. STAMP! STAMP! STAMP!
Inschakelen en gaan...
1. Leg het ding op de grond.
2. STAMP! STAMP! STAMP!
Inschakelen en gaan...
Verwijderd
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad (met een Sony MDS-S39)
Midden in de nacht ineens aanspringen als er geen disc inzit. Hoop geratel als je een disc er in stopt.
Ik heb hem toen gewoon maar weggebracht (verlengde garantie erop) omdat behalve dat probleem de display slecht begon te worden. (sommige segmenten werden donkerder. Als je dat door laat gaan wordt ie steeds slechter net zolang tot ie niks meer doet)
Die hele reparatie zou anders zo'n 500 piek gekost hebben.
Midden in de nacht ineens aanspringen als er geen disc inzit. Hoop geratel als je een disc er in stopt.
Ik heb hem toen gewoon maar weggebracht (verlengde garantie erop) omdat behalve dat probleem de display slecht begon te worden. (sommige segmenten werden donkerder. Als je dat door laat gaan wordt ie steeds slechter net zolang tot ie niks meer doet)
Verwijderd
Dan had je wel een nieuw model kunnen kopen.Op vrijdag 08 juni 2001 22:34 schreef Operations het volgende:
Oké, ik heb het antwoord al gevonden. Erop staan wilde ik ff nog niet doen en heb dus ff gekeken op minidisc.org. Daar heb ik het antwoord op mijn probleem gevonden en ga het nu uitproberen. Bedankt voor de reacties!!!
Pagina: 1