Toon posts:

Temperatuur met zelfs gemaakte super-luchtkoeling!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen pics, maar ik zal er snel een paar maken!!
Dit is als ik gewoon niks ben aan het doen:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dave_l/superluchtkoeling.jpg
Dit is als ik hem op hardcore-belasting laat lopen (10 minuten lang):
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~dave_l/100hardcoretest.jpg
Goede luchtkoeling of niet???
Dit is de temperatuur van mijn koelblok (helemaal onder in het koelblok zit de tempsensor).
Nou?

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
die plaatjes doen het niet, kan je niet gewoon je temp in je berichtje typen? is wel zo makkelijk...

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Is dit zo geweldig?

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Mijn sensor op het koelblok ook maar zelden boven de 30 graden uit (meestal 6 graden boven de luchttemp).
Het is een Athlon600@666(111*6).
Nu (idle) is ie zelfs 26.5 graden.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, wat er bijzonder is, normale koeling was dat ding rond de 40 graden, en nu 31, dat is zo bijzonder, en dat het zelfgemaakt is, dat is gewoon leuk.
Het is een 8x8 fan, dus alles blijft wel lekker koel.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je CPU fan is harde gaan draaien, daar komt het door. Het komt echt niet door je eigenlijk fabricage hoor (ok..just kiddin')

maar leuk, wat voor processor heb je? Of komt het gewoon door mij dat ik het niet zie

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:17
Traag fannetje en een lage temp in je koelblok. Hoeft niet aan goeie koeling te liggen, maar kan ook aan een slechte plaatsing van temp sensor in koelblok liggen. Met andere woorden: Niet echt representatief voor de temp.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Dit zegt nog erg weinig, de temp is volkomen afhankelijk van o.a de processor. Elke processor is verschillend, ik ken mensen die een cellie 366 @ 550 hebben lopen bij 30 graden met een budget koelblokje, en mijn cellies zijn met een gewoon koelblokje bij 366 @ 366 al boven de 45 graden. Met waterkoeling is het allemaal net op 580 te houden, tegen de 50 graden aan.

Als je wilt wil ik het blok wel eens testen op de testbank, welke ik aan het maken ben, dan is er een vergelijkbaar resultaat, en kan het blok vergeleken worden met blokken van Alpha, GlobalWin etc.
Testsysteem zal voornamelijk voor socket processoren zijn, maar met een beetje meer moeite is een slot1 blok ook te monteren. Warmte wordt gegenereerd door een peltier, hangend aan een gestabiliseerde voeding.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:20

Exterazzo

Qeasy

Mijn Celeron 466@466 wordt schommelt tussen de 60 en 70 graden

Audentia

Verwijderd

Hee extranogwat: zou toch voor betere koeling zorgen met die temps! Ik vind achterin de veertig al veel te veel!
Pagina: 1