• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-02 23:41
Goeiemiddag,

Het is mij opgevallen dat bij het gamen er een irritante stutter optreed.
Ik heb v-sync dus ook al aangezet, dit verminderd het maar het blijft dus nog steeds.
Vandaag MSI afterburner even ernaast gehouden, deze laat ook in de grafiek die stutters zien:
De grafiek van gpu gebruik daalt telkens tot (bijna) 0 %..

Afbeeldingslocatie: http://s16.postimg.org/ctathh9w1/Naamloos.jpg

Wat kan ik hiermee? Graka kapot?

Systeem:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-6300 Black Edition€ 97,-€ 97,-
1ASRock 970 Extreme3 R2.0€ 63,-€ 63,-
1Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC€ 0,-€ 0,-
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,79€ 49,79
1Sharkoon Vaya€ 28,23€ 28,23
1TP-Link TL-WDN3800----
1LG 22EN43T-B Zwart€ 101,89€ 101,89
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Noiseblocker XL2 120MM, 120mm€ 8,60€ 8,60
1Trust ClassicLine Keyboard€ 0,-€ 0,-
1HP 5-knops Optische Comfort Muis (BR376AA)€ 10,10€ 10,10
1Corsair Vengeance LP CML8GX3M2A1600C9€ 69,99€ 69,99
1Samsung SH-224BB Zwart€ 15,30€ 15,30
1Corsair Builder CX430 Bronze€ 36,94€ 36,94
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 503,79

Alvast bedankt!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:55
Gebeurt dit tijdens alle games?

• RonaldMeer
Ik speel momenteel alleen Battlefield 3 en Euro Truck Simulator 2 ,
het gebeurt bij allebei de games..

• paragon
En dit gebeurt dus sinds je die kaart geinstalleerd hebt? Ik zou even de drivers verwijderen en daarna nog even een driver cleaner eroverheen gooien voordat je ze weer installeert. Welke drivers gebruik je?

• RonaldMeer
Dit is eigenlijk al zo sinds ik de pc een paar maanden geleden gebouwd heb.
Ik heb nu versie 13.12, kan ik het beste een laatste beta pakken of een stabiele versie?

• paragon
Wel een vreemd probleem. Je zou een andere driver kunnen proberen, maar denk niet dat het daar aan ligt. Heb je de mogelijkheid om de kaart in een andere PC te proberen?

• RonaldMeer
De kaart kan inderdaad in een andere pc,
als het blijkt dat het daar ook zo is, betekent dit dan dat de kaart kapot is?

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

RonaldMeer schreef op zondag 09 maart 2014 @ 19:46:
De kaart kan inderdaad in een andere pc,
als het blijkt dat het daar ook zo is, betekent dit dan dat de kaart kapot is?
De kans daarop is dan wel aanzienlijk ja.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Stutters en een (gpu)load drop naar 0% is niet meteen een defect.

Defect krijg je vaak artefacts, vastlopers (dat je hele PC echt vast loopt) foutmeldingen (driver crashes) enz.

Ik vermoed eerder een probleem met een driver of iets dergelijks (mijn 5770 had dit probleem ook...tja, volgens mij heeft mijn 5770 alle problemen gehad die je met een Radeon kán hebben, dat terzijde, maar dat betekent niet meteen dat de kaart defect is, bij een RMA zullen ze het zeer waarschijnlijk ook niet als defect zien en kun je onderzoekskosten betalen en je hebt alsnog die kaart weer terug).

In mijn geval zat er verschil in iedere driver, de een had meer last van die gekke drops dan de ander, weer een ander bleef de clockspeeds te laag, weer een ander constante crashes (te laag voltage).

Overigens, als de kaart het zelfde doet in een andere PC hoeft het nog steeds geen defect te zijn.
Sommige kaarten hebben (volgens mij, kan moeilijk hard bewijzen helaas) een brakke video-BIOS erop zitten. Misschien dat je kan aanmerken als 'defect' maar het bewijzen daarvan is erg lastig. Als je een kaart RMA stuurt doen ze vaak een paar simpele testjes: geeft beeld > ja > artefacts > nee > kaart niet defect, woppa onderzoekskosten en terug sturen.

• RonaldMeer
Heb je helemaal gelijk in, had ik al over zitten denken ja dat ik dan onderzoekskosten e.d. moet gaan betalen..
Kan eventueel iets aan drivers veranderen, maar dan kom je bij 14.2 bèta.
Dat kan misschien alleen maar extra problemen opleveren lijkt mij dan?

Dan kan ik het al met al maar beter zo laten gaan als het gaat, een acuut probleem is het ook weer niet..

Wel heb ik eergisteren gehad dat de pc idle was, ik was even weggeweest en toen ik terugkwam dat ik geen beeld meer kreeg, monitor deed alsof de pc uitwas, zo'n schermpje toonde hij maar de computer draaide gewoon.. Ook driverprobleem?

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:21

Nemesizz

Untouchable

Kan ook door Windows energiebeheer komen, dat de PC na x aantal minuten in slaapstand gaat of iets dergelijks. Somswil hardware niet goed 'ontwaken' na slaapstand (ik zet zelf al die energie bespaar dingen altijd meteen uit, vaak zat problemen mee gehad).

• RonaldMeer
Dat is mij inderdaad al weleens afgeraden, dit staat dus allemaal uit.. (automatisch slaapstand dan, kan nog steeds handmatig in slaapstand zetten)
Beeldscherm gaat wel na x minuten uit, moet dit dan ook maar eens uit?

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
Draai eens een syntetisch test, Firestrike/Heaven of furmark(ben zelf geen voorstander van Furmark maar goed) en kijk of hij hier hetzelfde doet

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Het kan soms dat windows (windows zuigt in multithreading...) het process naar een andere core schuift of dat core parking aanstaat. Probeer eens de patches van AMD te installeren, zie ook het volgende filmpje met uitleg.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=8ZsZJ31mfsk]

• RonaldMeer
Ik had Heaven gedraaid, maar ik twijfelde eraan of dit wel was wat ik wilde, want elke keer dat hij een nieuwe scene moest laden dropte die heel even, die overgang zegmaar.. Tussendoor dropte ie maar enkele keren. Ik draai Furmark zo wel even, die gaat aan een stuk door (:

Dat unparken heb ik een tijdje geleden wat over gelezen maar nooit echt in verdiept, thanks voor de link, ik ga eens kijken of dat lukt!

---
Burn-in test gedaan 1080p, gpu gebruik bleef netjes 100%, enkele keren dropte hij tot maximaal 94%! Dit is normaal neem ik aan? (:
Het filmpje opgevolgd, alle valuemax waarden stonden inderdaad op 100, dus alles netjes op 0 (:

[ Voor 23% gewijzigd door RonaldMeer op 11-03-2014 16:18 ]

Pagina: 1