Gadgeteer schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:23:
[...]
Scheurgevoeliger? ligt aan de gebruikte kunststof denk ik.
Leder ruikt een beetje... tegenwoordig kan imitatieleer netzo ruiken
AANSCHOUW :)
Ook het gevoel kunnen ze inmiddels aardig namaken en is dus niet meer per definitie inferieur
Ook ziet imitatieleer er niet per definitie anders uit (totdat je het knipt/scheurt)
Ik zie hierboven dus een hoop nonargumenten om kunstleer af te kraken.
In mijn optiek is nep iets wat nagemaakt is met het doel om mensen te laten geloven dat het echt is. Het woord heeft een negatieve lading. Plexiglas noemen ze hier op Tweakers toch ook geen nepglas?
Scheurgevoeliger? ligt aan de gebruikte kunststof denk ik.
Nee, vooral aan de elementaire eigenschappen, van polyurethaan, dit doordat het uit twee segmenten gevormt wordt omdat het ook zacht moet aanvoelen, je kan het in grotere mate 'verharden' dan wordt het minder scheurgevoelig. Maar het blijft gewoon een poly-plastic.
tegenwoordig kan imitatieleer netzo ruiken
Ik begrijp dat het parfum ruikt, niet het leer. Volgens mij levert Samsung die parfum niet mee, en gaan mensen niet wekelijks hun polyurethaan apparaat insprayen met parfum.
Ook het gevoel kunnen ze inmiddels aardig namaken
Het gevoel, van een Polycarbonaat is per definitie anders. Dit doordat het warmte absorbeert, ipv netzoveel reflecteert als echte huid. Qua textuur, kunnen ze het imiteren, maar iedereen die echt lederen spullen heeft, kan het verschil voelen tussen echte huid, en wat geprinte textuur op plastic.
The feeling to the touch is totaal verschillend.
Ik zie hierboven dus een hoop nonargumenten om kunstleer af te kraken.
Het zijn één voor één valide argumenten want:
polyurethaan, blijft gewoon een plastic vorm.
Qua gevoel associeert het eerder als halfzacht plastic.(wat het ook is)
Polyurethaan heeft ook verder allee eigenschappen van een polycarbonaat
De lage dichtheid (gram/cm
3, de warmte onttrekking van je huid, de hoge brandbaarheid,
Het polyurethaan heeft ook wel voordelen, het is meestal minder gevoelig voor krassen, kent geen oneffenheden (in tegenstelling tot leder),en is makkelijk bewerkbaar.
Als je echt eerlijk, neutraal en onafhankelijk wilt zijn.
Noem je deze plastic gewoon bij zijn naam.
Polyurethaan, een co-polymeer.
Een chemisch materiaal gemaakt uit aardolie.
Dat ook al probeert het in de buurt te komen van de textuur van leder, verder geen enkel van zijn soortelijke eigenschappen deelt.